راهنمای برترین تور نوروزی آفریقای جنوبی

به گزارش مجله سلو بلاگ، نکته بسیار مهم در سفر به آفریقای جنوبی، انتخاب یک تور مناسب با برنامه ریزی حرفه ای و لیدرهای مجرب است که جذابیت های این کشور را به خوبی به شما نشان داده و چالش های سفر را برای شما برطرف نمایند.به همین علت پیشنهاد ما این است که برای سفر به آفریقای جنوبی آن هم به مدت 10 شب به سراغ آژانس مسافرتی رز سفید بروید تا در تعطیلات نوروزی علاوه بر درک تاریخ و فرهنگ آفریقای جنوبی و لذت بردن از زیبایی های طبیعت و حیات وحش این کشور اقامتی عالی را در هتل های 5 ستاره این کشور تجربه کنید.

راهنمای برترین تور نوروزی آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ؛ شهری با سابقه طولانی در استخراج طلا

اولین مقصد شما در این سفر شهر طلا یا ژوهانسبورگ است، چرا که این شهر دارای سابقه طولانی در استخراج طلا است. هرچند این شهر دارای جاذبه های فرهنگی هنری مختلف است اما نباید از منطقه ها حفاظت شده، پارک های ملی و جنگلی آن غافل ماند.

اگر علاقمند به تاریخ هستید بهتر است پس از رسیدن به ژوهانسبورگ با صرف زمان 2 ساعته در موزه آپارتاید با تاریخ آفریقای جنوبی آشنا شوید. موزه ای که تاریخ را در قالب فیلم، عکس، اسناد شخصی و... به تصویر کشیده است.

ژوهانسبورگ شهری سراسر تاریخ است و با رفتن به موزه های آن می توانید با دوره های مختلف این شهر آشنا شوید. یکی از مجذوب نماینده ترین موزه های دیگر این شهر موزه ویکتوریا است. صاحب فعلی این موزه با پوشیدن لباس ویکتوریایی از بازدیدنمایندگان استقبال می نماید. تورهای بازدید از این خانه معمولا دو ساعت طول می کشد. پس از بازدید از مهمانان در بالکن خانه با چای پذیرایی می گردد.

پارک Gold Reef City مقصد دیگری است که شما را در ژوهانسبورگ باید آن را از نزدیک ببینید. پارکی که شما را به عصر طلایی شکل گیری کشور آفریقای جنوبی می برد. بیشتر بناهای تاریخی و مراکز تجاری این دوره در این پارک بازسازی شده اند که خانه ها، مغازه ها، تئاتر سلطنتی، یک هتل، یک دفتر روزنامه و... از آن جمله اند. بعلاوه در این پارک می توانید از یک معدن قدیمی طلا که غنی ترین معدن طلا در دنیا است، بازدید کنید.

یکی از مجذوب نماینده ترین قسمت های سفر شما در ژوهانسبورگ بازدید از میراث دنیای یونسکو و یکی از مهم ترین منطقه ها انسان شناسی دنیا یعنی گهواره نوع بشر است. از دیدنی ترین بخش های این مجموعه، غار استالاکتیتی Sterkfontein است که از شش تالار زیرزمینی تشکیل شده که به هم متصل شده اند و یک دریاچه در عمق 40 متری زمین دارد.

علاوه بر بازدید از موزه های این شهر می توانید به سراغ طبیعت گردی در پارک شیر ژوهانسبورگ رفته و با حیات وحش از نزدیک آشنا شوید. شیر، زرافه، یوزپلنگ وحشی و شترمرغ از گونه هایی هستند که می توانید در پارک شیر از آنها بازدید کنید.

پودینگ یادگار هلندی ها و سوسیس سنتی را در ژوهانسبورگ مزمزه کنید

از قلم نیاندازید ضمن بازدید از منطقه ها مختلف ژوهانسبورگ، خوراکی های خوش طعم این شهر را هم امتحان کنید. مثلا Boereworsنوعی سوسیس سنتی است که توصیه می کنیم طعم آن را در کافه ها و رستوران های ژوهانسبورگ بچشید. بد نیست بدانید این سوسیس یکی از مهم ترین بخش های فرهنگ آشپزی آفریقای جنوبی است. پیشنهاد می کنیم پودینگ Malva را هم که یادگار دوران حضور هلندی ها در آفریقای جنوبی است، امتحان کنید؛ نوعی پودینگ اسفنجی شیرین و چسبناک که با مربای زردآلو و سس خامه سرو می گردد. درواقع انواع خوراکی ها در افریقای جنوبی مانند طبیعت و تاریخ آن بسیار مجذوب نماینده است.

پارک جنگلی کروگر؛ اوج هیجان سفر به آفریقای جنوبی

هیجان انگیزترین قسمت سفر شما در پارک کروگر شروع می گردد. پارکی که منحصربه فردترین گونه های حیات وحش آفریقا را در خود جای داده و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. تعداد زیادی از شیرها، کفتارها، چیتاها و پلنگ ها نیز در قسمت مرکزی این پارک زندگی می نمایند. به همین علت دنیاگرد ها در این ناحیه کمپ می زنند تا بتوانند شیرها را از نزدیک مشاهده نمایند. درواقع اقامت در این منطقه بسیار خاص و منحصر به فرد است و شاید تنها در چنین منطقه ای امکان پذیر باشد.زمین های پارک کروگر، مسطح است و فقط در چند نقطه، تپه های کمشیب دارد. از درخت بائوباب و فیوِر تری گرفته تا درخت مرهم ، آکاکیا سیاه و مارولا را می توانید در این پارک ببینید که از گیاهان بومی آفریقا به حساب می آیند. حیوانات کوچکی مثل حشره خوار جهنده، پرنده جولای گاومیشی و حشره مورچه گیر در اطراف این درختان زندگی می نمایند. بعلاوه پرندگان بزرگی از جمله نوک شاخ زمینی، کرکس غبغب دار، عقاب جنگی و لک لک نوک زینی را نیز بیشتر از هر جای دیگری می توان در پارک کروگر دیدن کرد.

لذت و هیجان با امکانات تفریحی شهر آفتاب

سان سیتی شهری تفریحی است که تنها 2 ساعت با ژوهانسبورگ فاصله دارد. این شهر برای سلیقه های مختلف امکانات مختلفی دارد که بدون شک شما راضی از آن باز خواهید گشت. رز سفید نیز سعی بر آن دارد تا شما دقایق لذت بخشی را در این شهر سپری کنید. شما در سان سیتی ورزش های گلف، اسکواش، تنیس و بازدید از چشمه های آب معدنی را تجربه می کنید. درواقع باید برای یک استراحت کامل در سان سیتی آماده شوید.

سان سیتی فاصله کمی با پارک ملی پیلانسبرگ، یکی از بزرگترین منطقه ها آبی آزاد دنیا، دارد؛ مکانی که می توانید از چشم انداز کوهستان آن لذت برده از دهانه آتشفشان بسیار قدیمی بازدید کنید.

کیپ تاون؛ نگین مدرن و زیبای سواحل آفریقا

آخرین مقصد شما در تور آفریقای جنوبی به همراه آژانس رز سفید، کیپ تاون است؛ شهری که سالانه میزبان توریست فراوانی از سراسر دنیا است. کیپ تاون یکی از شهرهای ساحلی آفریقای جنوبی است که محبوب دنیاگرد ها است. در این شهر شما می توانید به سراغ قلعه امید که بنایی تاریخی است بروید و از آن بازدید کنید.

جالب است بدانید نام کیپ تاون از ابتدا کیپ تاون نبود بلکه ابتدا به نام سرزمین توفان ها شناخته می شد و پس از گذشت چندین قرن کیپ تاون با نام شهر امید خوانده می شد؛ علت این نام گذاری وجود قلعه امید در قرن 17 بوده است.

کیپ تاون اولین شهر خارج اتحادیه اروپا است که به علت کیفیت بالای آب، امکانات مدرن و مناسب سواحل، ایمنی و پاکیزگی نشان پرچم آبی رنگ بنیاد آموزش محیط زیست را دریافت کرد. این نشان در دسامبر 2016 به سواحل کیپ تاون اهدا شد.

بدون شک بزرگترین لذتی که در این سفر نوروزی کسب خواهید کرد، حضور در دل طبیعت و حیات وحش است. درواقع سفر 10 روزه افریقای جنوبی فرصتی برای دوستداران حیات وحش است تا روزهای خاطره انگیزی را در قاره سیاه سپری نمایند. رز سفید نیز با برنامه ریزی بسیار خوب و حرفه ای، لذت سفر شما را چند برابر خواهد نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 50612

به "راهنمای برترین تور نوروزی آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای برترین تور نوروزی آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید