شهر سحرانگیز تون با جاذبه&zwnj هایی تمام سوئیسی

به گزارش مجله سلو بلاگ، شهر سحر انگیز تون تمام آن چیزهایی که یک بازدیدکننده از سوئیس انتظار دارد را در خود جمع نموده است: مناظر تماشایی، مرکز شهر قرون وسطایی، موزه ها و قلعه های دیدنی، فستیوال های پر شور، رستوران های عالی، گلدان های پر گل رنگارنگ در تمام نقاط، مسیرهای فوق العاده در کنار دریاچه درخشان و دیدنی تون با آلپ باشکوه در پس زمینه. در ادامه مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر تون را به شما معرفی می کنیم.

شهر سحرانگیز تون با جاذبه&zwnj هایی تمام سوئیسی

1. قلعه تون

این قلعه در قرن دوازدهم توسط دوک زیرینگن (Zähringen) ساخته شد و با 4 برجش بر شهر اشراف کامل دارد. باید طی بازدید از تون، حتماً این بنای مهم و معروف آن را نیز ببینید. بعد از تماشای نمایشگاه ویژه قلعه جدید که بر روی موضوعات تاریخی و فرهنگی معاصر تمرکز دارد، توری برای گردش در نواحی دیگر نیز پیدا می کنید. این تور تعاملی اطلاعات جالبی از تاریخ و توسعه تون را به بازدیدنمایندگان منتقل می نماید. در سیاه چال های بلند برج های این قلعه نمایشگاه های ارزشمندی از دست سازه های مرتبط به تاریخ و فرهنگ اینجا و تون در قرون وسطی بر پا است. تالار شوالیه ها، تاج شکوهمندی قلعه و یکی از بهترین تالارهای برگزاری مراسم اواخر قرون وسطی در سوئیس به حساب می آید. زمانی که به برج ها رسیدید، اگر پله ها را بالا بروید، پاداشی بی مثال از مناظر پانورامیک و خیره نماینده آلپ های برن و دریاچه تون می گیرید.

2. پارک شاداو

باغ های گیاهشناسی زیبایی که در طول سواحل دریاچه تون کشیده شده اند، در یک روز آفتابی مناظری خیره نماینده از یونگفرا با قله های برفی اش را به شما هدیه می نمایند. انبوهی از گل های لاله و زعفران در فصل بهار زمین را پوشانده اند. در تابستان نیز گل های صدتومانی و در پاییز درختان طلایی راش شما را مهمان زیبایی خود می نمایند. در این پارک می توانید قلعه شاداو (Schadau) یک عمارت قرن نوزدهمی صورتی را نیز ببینید. البته امروزه در اینجا یک رستوران فعالیت می نماید.

3. محله قدیمی تون

قدم زدن در محله قدیمی جذاب تون که در کنار آب نیز قرار گرفته یک لذت بی سرانجام است. تمام مسیرها و میدان های این محله با ردیفی از خانه های قرن پانزدهمی و شانزدهمی پر شده اند. طی این گردش با پل سیصد ساله اونتره شلویزِن بروکه (Untere Schleusenbrücke)، یک پل چوبی با گل های صورتی و بنفش در تابستان روبرو خواهید شد. بوتیک ها و گالری های خوبی هم سر راه خواهید دید.

4. قلعه اوبرهوفن

قلعه اوبرهوفن (Oberhofen) به طرزی حیرت انگیز با منارهای کوچک مخروطی اش در کنار دریاچه قرار گرفته و امروزه ردی از زندگی برن در قرون 16 تا 19 را در چهره اش می توان جستجو کرد. عبادت گاه آن با دیوارهای نقاشی شده، اتاق پذیرایی مهمان ناپلئونی تزئین شده و اتاق سیگار ترکی بخشی از دیدنی های آن هستند. باغ های انگلیسی دقیق و زیبای این قلعه با مناظری از کوه های آلپ برن کامل می شوند. برای تماشای این قلعه باید از تون با قایق یک سفر نیم ساعته داشته باشید. البته با اتوبوس شماره 21 هم می توانید به آن برسید.

5. تون پانوراما

یک هنرمند سوئیسی به نام مارکار ووشه (Marquard Wocher) یک نقاشی پانورامیک زیبا از تون را در بین سال های 1809 تا 1814 خلق کرد که قدیمی ترین سیکلورامای نوع خود در جهان محسوب می شود. این منظره پانورامیک از زاویه دید فردی روی بام مرکز تاریخی تون کشیده شده است و 7.5 متر ارتفاع و 38 متر طول دارد. می توانید در آن شلوغی های اول صبح شهر را تماشا کنید.

6. قلعه هونگ

قلعه هونِگ (Hünegg) وسیله تفریح یک بارون ثروتمند پروسی بود که به سبک کاخ های منطقه لوار فرانسه طراحی شد. این قلعه نقره ای با منارهای مخروطی، ترکیبی باشکوه از سبک آرنوو و نئو رنسانسی بوده و سالن هایی با گچبری های خیره نماینده قرن نوزدهم دارد. برای دسترسی به این قلعه از تون باید اتوبوس شماره 21 را به سمت هیلترفینگن (Hilterfingen) سوار شوید.

7. کلیسای شرتزلینگن

قدمت کلیسای شرتزلینگن (Scherzlingen) به سال 762 باز می شود و اتمسفر حاکم بر آن بسیار شگفت انگیز است. می توانید این بنای دیدنی را در کرانه های رودخانه آره پیدا کنید. برج بازسازی شده کارولَنژی و راهروی رمانسکی آن به دقت خاصی ترمیم شده و فضای داخلی اش با شکوه خاصی از طریق پرده های منقوش قرون 13 تا 16 و نقاشی های دیواری تزئین شده است.

8. بوریواجه دا دومنیکو

رستوران بوریواجه دا دومنیکو (Beau-Rivage da Domenico) غذاهای ایتالیایی را با گرما و سخاوت بل پائزه (Bel Paese) در یک ساختمان باشکوه قدیمی ارائه می نماید. در اینجا همه غذاها کیفیت بالایی داشته و تمام مواد اولیه فصلی و تازه هستند. در منو از پاستای خانگی و پیتزا تا میگوی گریل شده با ریزوتوی لیمو یا استیک با سس فلفل را پیدا می کنید. تراس این رستوران با درختان لیمو و زیتون در تابستان بسیار دل انگیز و دوست داشتنی می شود.

9. گنوس آمفلوس

درست در کرانه های رودخانه آره، یک رستوران معاصر با دیوارهای شیشه ای توجه شما را به خود جلب می نماید. جمعیت جوان زیادی برای استراحت و صرف میان وعده به این سمت می آیند و البته غذاهایی با الهام از آشپزی مدیترانه ای با سس های گیاهی معطر و ریزوتوی مارچوبه هم در منو به چشم می خورند. تراس کنار رودخانه گنوس آمفلوس (Genuss am Fluss) با درختان زیتون زیباتر شده است.

10. کافه کافکا

این انبار قدیمی با سقف سنگی و روشن شده با نور شمع، حال و هوایی هنری داشته و شما را برای روزهای آرام و کندی که می خواهید به مطالعه کتاب، نوشیدن قهوه یا صرف برانچ بگذرند همراهی می نماید. غذاهای خانگی اینجا از لقمه ها و سالادها تا کیک شکلاتی خوشمزه تنوع دارند. اگر به دنبال فضایی خاص و بی همتا برای غذایی سبک یا صرف نوشیدنی بودید کافکا را نباید فراموش کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26041

به "شهر سحرانگیز تون با جاذبه&zwnj هایی تمام سوئیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر سحرانگیز تون با جاذبه&zwnj هایی تمام سوئیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید