راه اندازی اولین حراج آثار صنایع دستی ایران

به گزارش مجله سلو بلاگ، حراج صنایع دستی می تواند نقش بسزایی در درآمدزایی کشور داشته باشد.

راه اندازی اولین حراج آثار صنایع دستی ایران

علی اصغر رییس سازمان میراث فرهنگی از راه اندازی اولین حراج آثار صنایع دستی ایران اطلاع داد و گفت:

می خواهیم از آثار هنری و صنایع دستی در صنعت برج سازی استفاده بیشتری گردد.

علی اصغر مونسان گفت:

استفاده از صنایع دستی می تواند به ساختمان سازی فاخر کشور یاری کند. یاری به صنایع دستی بعد مالی دو سویه دارد. هم شما به عنوان سرمایه گذار و بخش خصوصی به قشر زحمتکش هنرمندان صنایع دستی یاری می کنید و هم آن ها به شما یاری می نمایند که ساختمان های فاخرتری داشته باشید.

صنایع دستی از جمله صنایعی است که به عنوان محصولات فاخر شناخته می گردد.

چند سالی است که حراج آثار هنری در کشور راه افتاده و اقتصاد هنر شکل گرفته است. مونسان اظهار امیدواری کرد که بتوان به زودی اولین حراج آثار صنایع دستی کشور را همین سال جاری راه اندازی گردد. این موضوع علاوه بر این که بازاری برای تولیدنمایندگان ایجاد می نماید، برای خریدار نیز ارزش افزوده ای به وجود خواهد آورد.

به گفته ایشان در حراج آثار هنری سال گذشته، اولین اثری که فروخته شده صنایع دستی بود. این صنایع دستی یک هنر و اثر حجمی بود که به عنوان اولین اثر در معرض فروش گذاشته شد. سرمایه گذاری کردن در بخش صنایع دستی به لحاظ مالی هم آورده ایجاد می نماید.

مونسان توضیح داد:

امیدواریم که بتوانیم جشنواره کاربرد صنایع دستی را در صنعت ساختمان سازی داشته باشیم و از کسانی که بیشتر در این حوزه بوده اند، استفاده کنیم. از معاونت صنایع دستی نیز می خواهیم که برج سازان برای تماشا نمایشگاه صنایع دستی دعوت شوند تا آن ها نیز با تولیدنمایندگان این حوزه آشنایی پیدا نمایند، چون یکی از ضعف های ما عدم معرفی صنایع دستی است. متاسفانه بسیاری از سازمان های دولتی زمانی که می خواهند هدیه ای بدهند ،فقط دو رشته از هنرهای صنایع دستی را می شناسند، در حالی که ما 295 رشته فعال صنایع دستی در ایران داریم.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 43123

به "راه اندازی اولین حراج آثار صنایع دستی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اولین حراج آثار صنایع دستی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید