راه های درمان بی اشتهایی عصبی

به گزارش مجله سلو بلاگ، بی اشتهایی عصبی (Anorexia nervosa) یک اختلال خوردن است که افراد مبتلا به آن به شدت از افزایش وزن می ترسند و از خوردن پرهیز می نمایند

راه های درمان بی اشتهایی عصبی

بی اشتهایی عصبی

بی اشتهایی عصبی، معروف به بی اشتهایی، اختلال در خوردن است که منجر به کاهش وزن شدید می گردد. ویژگی های اصلی این اختلال عبارتند از کاهش وزن غیر طبیعی، ترس شدید از اضافه وزن و درک نادرست از وزن بدن فرد. مطابق با اتحادیه ملی بیماری های روانی، بی اشتهایی عمدتا در زنان نوجوان تشخیص داده می گردد. با این حال این بیماری در بچه ها در سن 7 سالگی و در بزرگسالان در سن 80 سالگی نیز مشاهده می گردد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران درباره درمان بی اشتهایی عصبی صحبت خواهیم کرد.

علت بی اشتهایی چیست؟

علت دقیق بی اشتهایی عصبی ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که اختلال برگرفته از ترکیب محرک های احساسی، روانی، اجتماعی و جسمی است و ژنتیک و هورمون منجر به توسعه آن می شوند. فشار بیش از حد جامعه در مورد لاغر و جذاب به نظر رسیدن نیز ممکن است عاملی موثر در بروز این اختلال باشد. افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری ممکن است با بی اشتهایی مبارزه نمایند. جهت کاهش وزن و حفظ وزن کم، افرادی که دارای بی اشتهایی هستند مواد غذایی با کالری کم می خورند، عادات غیر طبیعی غذا خوردن دارند و بیش از حد ورزش می نمایند. بعضی افراد همچنین از مسهل، مدرها (ادرار آورنده) یا داروهای تهوع آور جهت از بین بردن غذایی که خورده اند استفاده می نمایند.

علائم بی اشتهایی چیست؟

بعضی علائم بی اشتهایی عبارتند از وزن کم بدن، خستگی، پوست رنگ پریده، شنمایندگی ناخن ها، ریزش مو، خشکی پوست، یبوست، افسردگی، قاعدگی نامنظم، فشار خون پائین و خروج از فعالیت های اجتماعی. اگر این اختلال به موقع درمان نگردد، می تواند عوارض متعددی را به همراه داشته باشد، از قبیل ضربان نامنظم قلب، عدم تعادل الکترولیت ها در بدن، کم خونی، پوکی استخوان و مسائل کلیوی.

راه های درمان بی اشتهایی

درمان بی اشتهایی و بی اشتهایی عصبی با سیر: یکی از بهترین درمان های خانگی برای بی اشتهایی سیر است. سیر به عنوان محرک اشتهای طبیعی وارد عمل می گردد و به ترشح آنزیم های پاک نماینده سیستم گوارش یاری می نماید.

  • 3 تا 4 حبه سیر خرد شده را به 1 فنجان آب اضافه کنید.
  • به مدت چند دقیقه بجوشانید، سپس محلول را از صافی رد کنید.
  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و کمی سنگ نمک به آن بیافزائید.
  • از این محلول دو بار در روز و برای چند هفته بنوشید.

زنجبیل: زنجبیل ماده غذایی ساده و اثربخش دیگری برای درمان بی اشتهایی است. زنجبیل اشتها را تحریک می نماید؛ بنابراین وعده های غذایی خود را فراموش نمی کنید. همچنین می تواند به صورت اثربخش اعصاب شما را آرام کرده و استرس و اضطراب را کاهش بدهد.

درمان بی اشتهایی عصبی با پرتقال: میوه های تازه از قبیل پرتقال به صورت اثربخش با تحریک اشتهای شما بی اشتهایی را درمان می نمایند. پرتقال منجر به افزایش سلامت دستگاه گوارش نیز می گردد. پاکسازی سیستم گوارش مهم است، در حالی که بدون آن شما احساس گرسنگی نمی کنید. علاوه بر این، بوی نشاط بخش پرتقال و پوست پرتقال منجر به آرامش اعصاب شده و با اضطراب و افسردگی می جنگد.

نعناع: نعناع اشتهاآور طبیعی است، از این رو جهت درمان بی اشتهایی می توانید از آن بهره ببرید. طعم عالی، متمایز و عطر جذاب منجر به بهبود اشتها می گردد. علاوه بر این استرس عاطفی را تسکین می دهد.

ماساژ: مطالعه چاپ شده سال 2001 در مجله اختلال در غذا خوردن نشان داد که ماساژ درمانی دو بار در هفته علائم بی اشتهایی را کاهش می دهد؛ سطوح استرس و اضطراب را پائین تر می آورد. همچنین سطوح دوپامین و نوراپی نفرین را افزایش می دهد. همین موضوع تصویر سالم تر و مثبت تری از بدن را خلق می نماید.

بی نهایت اس ام اس: اس ام اس عاشقانه، جدید، خنده دار

صبح مهریز: مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 25206

به "راه های درمان بی اشتهایی عصبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های درمان بی اشتهایی عصبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید