رم را این گونه بگردید!

به گزارش مجله سلو بلاگ، رم بدون شک یکی از بهترین شهرهای دنیاست اما با دیدنی های بی شمار و تفریحات زیادی که دارد می تواند برای کسی که برای بار اول به آن سفر می نماید، گیج کننده باشد. خیلی از افراد بر این باورند که بی نظمی و شلوغی ای که در این شهر وجود دارد، جزیی از جذابیت و جادوی سفر به رم است اما از طرف دیگر می تواند باعث عقب نشینی و دلزدگی گردشگرانی گردد که می خواهند در کمترین زمان ممکن، تا جایی که می توانند دیدنی های آن را ببینند. در این نوشتار از خبرنگاران، با بهترین روش های رم گردی در کمترین زمان ممکن آشنا می شوید و می توانید در سفرتان از این روش ها بهره ببرید:

رم را این گونه بگردید!

1- رم گردی را با تور وسپا تجربه کنید

وقتی که در رم هستید… باید کاری را بکنید که رمی ها انجام می دهند! تور وسپا (وسیله نقلیه ای خاص شبیه موتور) در رم، علاوه بر اینکه سرگرم کننده است، خیلی راحت و ارزان هم هست و جدای از این ها برای گشت و گذار در شهر شلوغ رم، یکی از بهترین گزینه هاست. در این تور، با اجاره کردن وسپا، راننده خودتان هستید بنابراین می توانید در هر کجای شهر که خواستید توقف کنید و و یا به راهتان ادامه دهید.

2- در مرکز رم قدم بزنید

مطمئنا قدم زدن، بهترین روش برای کشف زیبایی های مرکز شهر رم است و کاملا رایگان هم هست! در مرکز شهر، حتما از بخش تاریخی آن به نام Centro Storico دیدن کنید. این محله تاریخی، شامل دیدنی های زیادی از جمله پانتئون، محله یهودی نشین ها، تعدادی از زیباترین میدان های شهر و Piazza Navona است. اگر گشت و گذار در مناطق کهن شهر را در سر دارید، به سمت منطقه Colosseo در قلب رم بروید، جایی که در آن کولسئوم، تپه پالاتین و محکمه روم واقع شده است؛ بعد از مرکز رم به سمت شمال منطقه به نام تریدنت (Tridente) بروید و از دیدن فروشگاه های بسیار در Via del Corso، لذت ببرید و اگر می خواهید خرید کنید.

3- رم را با دوچرخه بگردید

ممکن است رم به اندازه بقیه شهرهای اروپا مثل آمستردام، کپنهاگ و پاریس، دوچرخه دوست نباشد اما تعداد زیادی مغازه اجاره دوچرخه ارزان در سطح شهر وجود دارد که شما را وسوسه می نماید تا در میان این شهر ابدی، رکاب بزنید. اگر می خواهید رم را با دوچرخه بگردید، بهترین راه، استفاده از تورهای هدایت است که در سطح شهر برپا می شوند. در این تورها، هم از جاذبه های گردشگری معروف و هم جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده اما زیبای شهر دیدن می گردد.

4- رم را به وسیله Roma Pass (بلیط رم) بگردید

داشتن بلیط رم به شما این قابلیت را می دهد تا با دسترسی کامل به همه وسایل حمل و نقل عمومی و دسترسی رایگان به تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری این شهر، پول زیادی ذخیره کنید. Roma Pass یا همان بلیط رم، در واقع کارت فرهنگی- توریستی رسمی شهر است که اگر آن را داشته باشید، از قابلیت هایی که در بالا گفته شد، می توانید برخوردار شوید و علاوه بر آنها، بسیاری از کنسرت ها و نمایش ها را با تخفیف زیاد ببینید. یک بلیط 3 روزه، هزینه ای برابر 3600 یورو دارد و جدای از پس انداز پول در سفر، شما را از ایستادن در صف های طولانی هم بی احتیاج می نماید.

منبع: travelaway.me

منبع: الی گشت
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 9848

به "رم را این گونه بگردید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رم را این گونه بگردید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید