رونمایی از کتاب مهاجرت پرندگان، پرندگان مهاجر ایران

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اصفهان، در مراسم رونمایی از کتاب مهاجرت پرندگان، پرندگان مهاجر ایران که با حضور کارشناسان پرندگان، عکاسان حیات وحش و اعضای سازمان های مردم نهاد برگزار گشت، بر کمبود منابعی در ارتباط با مهاجرت پرندگان و معرفی پرندگان مهاجر ایران تأکید شد.

رونمایی از کتاب مهاجرت پرندگان، پرندگان مهاجر ایران

برنامه رونمایی از کتاب مهاجرت پرندگان، پرندگان مهاجر ایران به دلیل شیوع بیماری کرونا بدون برنامه سخنرانی و با جلوگیری از تجمع زیاد شرکت کنندگان برگزار گشت.

مدیر آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در این برنامه، لوح یادبودی را از طرف آن اداره کل به نویسنده کتاب، ایمان ابراهیمی اهدا کرد.

ابراهیمی درباره این کتاب گفت: پرندگان، نمادی فرح بخش از طبیعت و حیات هستند که ما بیشتر روزها از لذت تماشای آن ها بهره مند می شویم. از میان 556 گونه پرنده ای که تا به امروز در ایران شناسایی شده، بیش از نیمی مهاجر هستند و مهاجرت بی شک پررمزورازترین رفتار پرندگان است.

وی ادامه داد: کتاب مهاجرت پرندگان، پرندگان مهاجر ایران شکل گیری مهاجرت پرندگان در دنیا تا شرایط بقای امروز آن ها را در ایران تشریح کرده است. این اثر تلاشی است برای افزایش دانش ما درباره پرندگان مهاجر تا مشوقی باشد برای لذت بردن بیشتر از تماشای آن ها و تلاش آگاهانه در جهت حفاظتشان. به منظور درک بهتر مطالب و لذت بیشتر از مطالعه آن، در این کتاب از تصاویر 23 عکاس حرفه ای حیات وحش ایران استفاده شده است.

نگارنده این اثر، ایمان ابراهیمی مؤسس انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم در اصفهان است که سال های زیادی از عمر خود را صرف مطالعه، پژوهش و آموزش در ارتباط با پرندگان کرده است.

وی مدرس رسمی پرندگان از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در استان های بسیاری از کشور به محیط بانان و کارشناسان و راهنمایان طبیعت گردی در ارتباط با پرندگان و پرنده نگری آموزش داده است.

کتاب مهاجرت پرندگان، پرندگان مهاجر ایران از سوی انتشارات نقش مانا به چاپ رسیده است. مدیر تولید این اثر حشمت الله انتخابی، ویراستار، بهجت قریشی نژاد، صفحه آرا، مرضیه کوچک زاده و طراح جلد آن نعیمه وجدانی فخر بوده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 28392

به "رونمایی از کتاب مهاجرت پرندگان، پرندگان مهاجر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتاب مهاجرت پرندگان، پرندگان مهاجر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید