زیباترین جنگل پاییزی ایران

به گزارش مجله سلو بلاگ، فصل پاییز از بهترین فصل های سال می باشد و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. پاییز فصلی است که با رسیدنش افراد زیادی را به سمت کوه و دشت و خیابان روانه می کند. در فصل پاییز برگ درختان رنگ های زیبایی را به خود می گیرند و زیبایی خاصی را به محیط پیرامون خود می دهند. بیشتر گردشگران علاقه مند به طبیعت، سفر به جنگل ها را در فصل پاییز انتخاب می کنند. برگ درختان با فرا رسیدن فصل پاییز شروع به زرد و قرمز شدن می کند و کم کم می افتد و کف زمین را برای عابران عاشق فرش می کند. ایران اگرچه آب و هوایی نسبتا گرم و خشک دارد، اما جنگل های بسیاری را در نقاط مختلف خود جای داده است. در این بخش می خواهیم زیباترین جنگل های ایران در فصل پاییز را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

زیباترین جنگل پاییزی ایران

هیجان انگیز ترین مکان های ایران

جنگل ناهارخوران گلستان

پارک جنگلی نهارخوران از زیباترین پارک های جنگلی ایران به شمار می رود و در شهر گرگان در استان گلستان قرار گرفته است. طبق گفته گذشتگان، پارک جنگلی ناهار خوران در زمان های گذشته در جهت عبور کاروان های حج بوده است و کاروانی ها برای استراحت و خوردن نهار از این جنگل بهره می بردند که به این خاطر از آن ایام به جنگل نهارخوران معروف شده است. وسعت جنگل نهارخوران تقریبا 300 هکتار می باشد و پوشیده از درختان تنومند و سربه فلک کشیده است که با رسیدن فصل پاییز مانند یک نقاشی می شوند.

گیاهان و درختان پارک جنگلی نهار خوران تنوع زیادی دارند و درختان ممرز، افرا پلت، نمدار، گیلاس وحشی، آزاد، خرمندی و درختان بزرگ بلوط و درختچه های تمشک، کوله خاص و ازگیل را در بر میگیرند. گزار، شغال، خفاش، عقبا و راسو و جغد نیز از جمله حیواناتی می باشند که در جنگل نهارخوران زندگی می کنند. در نقطه به نقطه پارک جنگلی نهارخوران گرگان پوشش های گیاهی ماگنولیا، شمشماد و بید مجنون و مینا را می بینید و نظرتان را به خود جلب می کنند. با رفتن به پارک جنگلی نهارخوران، رفتن به چشمه سفید را از دست ندهید. پارک جنگلی زیبای ناهار خوران در کل طول سال زیبایی های خود را دارد ولی فصل پاییز ناهار خوران و دیدن زرد شدن برگ ها، منظره های خیره کننده ای را به شما هدیه می دهند.

مکان های مناسب برای سفر در پاییز

جنگل ابر سمنان در پائیز

استان سمنان فاصله کمی با استان تهران دارد و دارای طبعیتی بکر و زیباست که مقصد پرطرفداری برای گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود. جنگل ابر در شهرستان شاهرود از چشم نواز ترین منطقه ها جنگلی ایران می باشد و در فصل پاییز از مکان های محبوب گردشگران و دوستداران طبیعت می باشد. جنگل ابر سمنان در فاصله 30 کیلومتری شمال شرق سمنان و در کیلومتر 50 جاده سمنان به شاهرود واقع شده است. جنگل زیبای ابر سمنان دارای وسعتی بیشتر از 36 هزار هکتار می باشد و بیش از هشتاد گونه گیاهی مثل بلوط، افرا، توسکا، گونه های کلاه میر حسن ، اسپرس، دم روباهی، آویشن و سبدر و نارون و بسیاری دیگر را در خود جای داده است. فضای منحصربفرد جنگل ابر در فصل پاییز چندین برابر خواهد شد و گویی روی فرشی از برگ های زرد، قرمز و نارنجی قدم می گذارید و غرق در اقیانوس ابرها هستید.

عکس جنگل پاییزی شمال

جنگل ابر جاده چمستان به نور در پائیز

جاده چمستان به نور در استان مازندران قرار گرفته است و از زیباترین جاده های شمالی کشور محسوب می شود. در سراسر جهت جاده زیبای چمستان به نور، پارک های جنگلی کوچک و بزرگی را می بینید که همه را به خود جذب می کنند. در این منطقه یک دریاچه زیبایی نیز وجود دارد که با پوشش های جنگلی فوق العاده ای پوشیده شده است. به این منطقه پارک جنگلی و دریاچه الیمالات می گویند. برای رسیدن به این منطقه ابتدا وارد جاده ای می شوید که در دو طرفش درختان تنومند و بلندی قرار گرفته اند و هرچه به سمت ارتفاعات حرکت می کنید منظره ها زیباتر می شوند. با رسیدن فصل پاییز، جنگل و دریاچه الیمالات یکی از شلوغ ترین مقاصد گردشگری می شود چراکه طرفداران بسیاری دارد و علاقه مندان زیادی برای اقامت شبانه به این منطقه سفر می کنند. دریاچه و جنگل الیمالات در فاصله هشت کیلومتری نور و سه کیلومتری جاده زیبای چمستان به نور قرار گرفته است.

پوشش جنگلی دورود لرستان در پائیز

لرستان به عروس آبشار های ایران معروف است و از اقلیم های خوش آب و هوای کشور محسوب می شود. استان لرستان در فصل پاییز رنگ و بوی خاصی را به خود می گیرد و عاشقان جنگل های پاییزی را به سمت خود جذب می کند. با سفر به شهرستان دورود لرستان در فصل پائیز، حتما باید به آبشار بیشه نیز بروید. آبشار بیشه دورود در نزدیکی روستای بیشه از توابع شهرستان دورود می باشد و در حدود 10 کیلومتری آن قرار گرفته است. با رفتن به آبشار رویایی بیشه در دورود پوشش های جنگلی انبوهی را خواهید دید که شما را حیرت انگیز می کنند. ارتفاع آبشار بیشه به بیش از 45 متر می رسد و در سال 87 به عنوان یکی از آثار طبیعی لرستان در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است. در شهرستان دورود هم چرخی بزنید و از فضاها و پارک های جنگلی آن در پائیز دیدن کنید.

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

جاده اسالم به خلخال در پائیز

جاده پاییزی اسالم به خلخال در فصل پاییز عظمت و شکوه وصف نکردنی دارد و به جرات می توان گفت یکی از بهترین منظره ها پاییزی در دنیا محسوب می شود. جاده اسالم به خلخال 70 کیلومتر بوده و پاییزی هزار رنگ را به چشمان مسافران هدیه می کند. جاده اسالم به خلخال به جاده بهشتی معروف است و در هر فصل از سال زیبایی منحصر بفرد خود را دارد. این جاده زیبا گردشگران خارجی را هم به سمت خود جذب می کند و از گیلان سرسبز شروع می شود و به خلخال در جنوب اردبیل به پایان می رسد. در طول جهت جاده اسالم به خلخال زیبایی های طبیعت را که همه را محسور خواهد کرد مثل جاده مه گرفته، جنگل، آبشار، دریاچه و گلزار ها را می بینید.

جنگل دالخانی رامسر در پائیز

رامسر از سرسبزترین شهرهای شمالی کشور می باشد و در استان زیبایی مازندران قرار گرفته است. با قدم زدن در شهر رامسر کافیست اطرافتان را نگاه کنید دوتادورتان از کوه ها و درختان جنگلی پر شده است. اگر می خواهید از رامسر بیرون بزنید و وقتتان را در طبیعت پاییزی آن بگذرانید، جنگل دالخانی بهترین گزینه برای روزهای پائیزی رامسر می باشد. وقتی وارد جهت جنگل دالخانی می شوید از همان اوایل جاده، پوشش شگفت انگیز درختان از طریق مه و ابر را میبینید. هرچه بیشتر جهت را ادامه می دهید، مه غلیظتری روی درختان را احاطه می کند و مانند این است که وارد بهشت شده اید. جنگل رویایی دالخانی پوشیده از درختان و پوشش های گیاهی گوناگونی می باشد و در ارتفاع 800 متری از دریا واقع شده است و به همین دلیل است که دارای آب و هوای بسیار حیرت انگیزی می باشد.

بهترین جای شمال برای مسافرت در پاییز

جنگل الیمستان آمل در پائیز

جنگل الیمستان آمل در پاییزشهر آمل از سرسبزترین شهرهای مازندران به شمار می رود و در گوشه و کنارش پارک های جنگلی زیادی را جای داده است. منطقه فیلبند از پرطرفدارترین جاهای مازندران در فصل پاییز می باشد و در نزدیکی شهر آمل واقع شده است. پوشش گیاهی و جنگلی فیلبند از زیباترین منظره ها پاییزی در سراسر ایران می باشد. معروف ترین جنگل شهر آمل، جنگل الیمستان است که در چهل و هشت کیلومتری آمل و در نزدیکی روستای لهاش واقع شده است. الیمستان در فصل پاییز زیبایی و شگفتی خاصی را به خود می گیرد و گردشگران و عاشقان عکاسی را به خود جذب می کند. نام این جنگل زیبا از گیاهی به نام الیما گرفته شده است. در جای جای این جنگل بکر و در کنار رودخانه های خروشانش ساعاتی را بگذرانید و از هیاهوی دنیای فارق شوید.

سوالات متداول در مورد زیباترین جنگل های ایران در پاپیز

  • زیباترین جنگل های ایران در پاپیز کدامند؟

جنگل ناهارخوران گلستان، جنگل ابر سمنان در پائیز، جنگل ابر جاده چمستان به نور در پائیز، پوشش جنگلی دورود لرستان در پائیز، جاده اسالم به خلخال در پائیز، جنگل دالخانی رامسر در پائیز و جنگل الیمستان آمل در پائیز

  • نام جنگل ناهارخوران گلستان از کجا گرفته شده است؟

طبق گفته گذشتگان، پارک جنگلی ناهار خوران در زمان های گذشته در جهت عبور کاروان های حج بوده است و کاروانی ها برای استراحت و خوردن نهار از این جنگل بهره می بردند که به این خاطر از آن ایام به جنگل نهارخوران معروف شده است.

  • جنگل ابر سمنان کجاست و چه گیاهانی دارد؟

جنگل ابر سمنان در فاصله 30 کیلومتری شمال شرق سمنان و در کیلومتر 50 جاده سمنان به شاهرود واقع شده است. جنگل زیبای ابر سمنان دارای وسعتی بیشتر از 36 هزار هکتار می باشد و بیش از هشتاد گونه گیاهی مثل بلوط، افرا، توسکا، گونه های کلاه میر حسن ، اسپرس، دم روباهی، آویشن و سبدر و نارون و بسیاری دیگر را در خود جای داده است.

منبع: تریپ
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 47195

به "زیباترین جنگل پاییزی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جنگل پاییزی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید