سالاد سزار یک سالاد پرطرفدار

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران : طرز تهیه سالاد سزار را در این فیلم ببینید.

سالاد سزار یک سالاد پرطرفدار

سالاد سزار از سالادهای خوشمزه است که به سادگی تهیه می شود. طرز تهیه این سالاد را در ادامه بخوانید.

به گزارش خبرنگاران، آقازاده، کارشناس آشپزی با حضور در برنامه ای تلویزیونی، طرز تهیه سالاد سزار را آموزش داده است.

در فیلم زیر، طرز تهیه سالاد سزار را مشاهده می کنید.

سالاد سزار از محبوب ترین سالادها

سالاد سزار شاید بعد از سالاد شیرازی معروف ترین و محبوب ترین سالاد در ایران باشد. سالاد پرطرفداری که این روزها در منوی بیشتر کافه ها و رستوران های شهر پیدا می شود. جالب است بدانید سالاد سزار اولین بار از طریق رستوران داری به نام سزار کاردینی در مکزیک تهیه شد.

کاردینی در اصل یک سرآشپز، رستوران دار و هتل دار ایتالیایی بود که برای اولین بار در سال 1924 این سالاد را با مواد غذایی موجود در آشپزخانه اش تهیه کرد. طرز تهیه سالاد سزار و سس آن بسیار ساده است. شما هم می توانید طبق دستور سالاد سزار که برای شما آماده کرده ایم آن را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار مرغ

مغز کاهو: 2 عدد

سینه مرغ بدون استخوان: یک عدد

نان تست: 2 عدد

روغن زیتون: یک سوم پیمانه

سیر له شده: یک حبه

سیر خرد شده: 4 حبه

پنیر پارمزان رنده شده: 3 قاشق غذاخوری

سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری

سس خردل: یک قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک: یک قاشق غذاخوری

لیمو ترش: یک عدد

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ

مرحله اول

ابتدا با نان تست شروع می کنیم. نان ها را روی تخت برش قرار دهید و دور تادورشان را برش بزنید و مانند تصویر به 9 قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله دوم

درون یک کاسه نصف روغن زیتون و یک حبه سیر له شده را با نان های تست مخلوط کنید تا نان ها به روغن و سیر آغشته شوند.

مرحله سوم

سپس نان ها در سینی فر بچینید و درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. نان ها را تا وقتی در فر بگذارید بمانند که کمی طلایی و ترد شده باشند.

مرحله چهارم

در مدتی که نان ها برشته شوند، سینه مرغ بدون استخوان را با استفاده از نمک، فلفل، آب نصف لیمو ترش و 2 حبه سیر خرد شده مزه دار کنید. سپس روی آن را بپوشانید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ خوب مزه دار شود.

مرحله پنجم

به سراغ کاهوها بروید و آن ها را خرد کنید. دقت کنید که کاهوها ریز خرد نشوند چون کاهوی سالاد سزار باید درشت و یک مقدار باشد.

مرحله ششم

با استفاده از مایونز، سس خردل، سرکه بالزامیک، پنیر پارمزان، سیر له شده، آب نصف لیمو ترش، فلفل سیاه و باقی روغن زیتون سس سالاد سزار را تهیه کنید. اگر سس سالاد شما خیلی غلیظ شد می توانید به آن کمی آب اضافه کنید تا رقیق شود.

مرحله هفتم

مرغ مزه دار شده را از یخچال بیرون بیاورید و با کمی روغن داخل تابه با حرارت بالا سرخ کنید. اگر مرغ را با حرارت پایین سرخ کنید، آب میان بافتی مرغ خارج می شود و باعث می شود مرغ بافت سفتی داشته باشد.

مرحله آخر

کاهوها را با مقداری از سس مخلوط کنید و درون ظرف سرو بریزید و مرغ برش زده را کنار آن قرار دهید. روی کاهوها را با تکه های نان تست برشته و کمی پودر پنیر پارمزان تزیین کنید. می توانید باقی سس سزار را درون یک ظرف کوچک در کنار بشقاب سالاد سرو کنید. نوش جان!

نکاتی در خصوص دستور تهیه سالاد سزار

اگر قصد دارید که سالاد سزار را به عنوان یک غذای کامل سرو کنید، باید به آن کمی فیله مرغ گریل شده، یا کمی میگو و یا تن ماهی اضافه کنید.

یک عدد کاهوی کامل و بزرگ حدودا برای 4 نفر کافی است. اگر مقدار کاهوی شما کوچک است، می توانید از دو عدد کاهو برای 4 نفر استفاده کنید.

بهتر است که چند ساعت قبل از درست کردن سس سزار، روغن زیتون را در یخچال بگذارید. دلیل این کار این است که هرچه دمای روغن سردتر باشد، سفت تر می شود و در نتیجه، وقتی در حال مخلوط کردن مواد اولیه سس سزار هستید، سس شما وا نمی رود.

اگر بعضی از مواد اولیه سالاد سزار را بیشتر یا کمتر دوست دارید، می توانید از آنچه ما گفتیم مقدار متفاوت تری استفاده کنید؛ به عنوان مثال، شما می توانید از مقدار بیشتری سیر استفاده کنید.

برگ های کاهو حتما باید قبل از اینکه وارد ظرف سالاد شود، به خوبی خشک شده باشد.

مهم ترین چیز در یک سالاد سزار خوشمزه، سس سزار آن است. بهتر است که بقیه سالاد ساده باشد. اگر بیش از حد به سالاد سزار مخلفات اضافه کنید، مزه آن تغییر می کند. به همین دلیل، بهتر است که تعداد این مخلفات را به یک یا نهایتا دو عدد محدود کنید. می توانید به جای پنیر پارمسان، از یک نوع پنیر دیگر در سس سزار خود استفاده کنید.

اگر پنیر پارمسان دوست ندارید یا قصد دارید که یک سالاد سزار متفاوت درست کنید، می توانید به جای پنیر پارمسان، از یک نوع پنیر دیگر در سس سزار خود استفاده کنید. به عنوان مثال، بلوچیز که یک نوع پنیر چرب و خوش طعم است. علاوه بر این، برای اینکه سس سزار بیشتر مزه لیمو داشته باشد، می توانید به جای سرکه سفید، از آب لیموی تازه در سس سزار استفاده کنید.

منبع: رکنا
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41658

به "سالاد سزار یک سالاد پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالاد سزار یک سالاد پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید