سفر به منطقه ها بی نظیر تفریحی جهان

به گزارش مجله سلو بلاگ، دروازه بهشت چین در استان هونان چین، قلعه مهرانگهر یا قلعه آفتاب در شهر جوداپور هند، سواحل پاتونگ پوکت از منطقه ها بی نظیر گردشگری هستند که می توانید در برنامه سفر تعطیلات خود از انها تماشا کنید.

سفر به منطقه ها بی نظیر تفریحی جهان

سفر یکی از لذت های زندگی است که فشارهای روحی و جسمی را تا حد زیادی در شما تعدیل می دهد. راهی برای شناخت مکان هایی که ندیده بودید و آشنایی با مردمان ملل مختلف و تغییر حال و هوای زندگی تان حتی اگر برای چند روز باشد.

اگر قصد دارید یکی از عجایب جهان را موشکافی کنید و برنامه سفری برای خودتان ترتیب دهید اول جاذبه های گردشگری زیر را مطالعه کنید، شاید گزینه مناسبی برای تور نوروز 97 تان بیابید

دروازه بهشت چین

کوه تیانمن یا دروازه بهشت در استان هونان چین قرار گرفته است. دروازه بهشت بر فراز کوهستان هایی به ارتفاع 1500 متری از زمین قرار گرفته است. راستا رسیدن به این کوهستان، راستای پلکانی است که گفته می گردد 999 پله دارد. در فرهنگ چین 999 نماد جاودانگی و زندگی ابدی است و در واقع این عدد نماد امپراتور است. وقتی به بالای کوه می رسید دروازه سنگی را خواهید دید که 137 متر ارتفاع دارد و یک از جاذبه های تور چین محسوب می گردد. اینجا همان دروازه بهشت است. به اعتقاد مردم چین، اینجا فصل مشترک جهان با بهشت است. اطراف این دروازه مه آلود و ابری است و به رمز آلود بودن آن دامن میزند.

اگر نخواستید از پله های 999 تایی بالا بروید سوار طولانی ترین راستا تله کابین جهان که تا 1279 متر بالا می رود شده و خود را به دروازه بهشت برسانید.

قلعه mehrangarh هند

مهرانگهر یا همان قلعه آفتاب قلعه ای افسانه ای، با شکوه و تاریخی است که در فاصله 5 کیلومتری شهر جوداپور هند بر بالای تپه ای واقع شده است.

این قلعه در قرن 15 ام به وسیله رائوجودا ساخته شده است و قدمتی بالغ بر 500 سال دارد. قلعه مهرانگهر 7 دروازه دارد که جیا پل از همه آنها معروفتر است . جیاپل به معنای پیروزی است و این دروازه به علت پیروزی مهاراجه من سینگ بر ارتش جیپور و بیکانر ساخته شده است.

قصرهای موتی محل و کاخ مروارید که در مهرانگهر واقع شده اند در گذشته میزبان تاج و تخت سلطنتی جوداپور بوده اند. موزه مهرانگهر در داخل قلعه واقع شده است و تمام اتاق های آن پر از اشیاء، مبلمان اسلحه و نقاشی های گرانبها و قدیمی است که تماشا آن ها شما را به وجد خواهد آورد. در گشت های تور هند بازدید از این قلعه را در برنامه خود قرار دهید

سواحل پاتونگ پوکت

ساحلی در 15 کیلومتری غرب پوکت که جز محبوب ترین و معروفترین سواحل تایلند به تعداد میرود. پاتونگ جز پیشرفته ترین سواحل پوکت است و لقب آن ساحل دیوانه کننده است. ساحلی با شن های طلایی و سفید که جز برترین استراحتگاههای تور پوکت است. در این ساحل آفتاب بگیرید جت اسکی سوار شوید و از بازی های آبی غافل نشوید. ساحل 150 کیلومتری پاتونگ شب ها با نورپردازی هایی که در ساحل صورت گرفته است، جلوه ویژه ای می گیرد. پارک فرهنگی و تفریحی پاتونگ هم به خاطر اجرای برنامه های مجذوب کننده، معروفیت ویژه ای دارد.

یکی از برترین مراکز خرید پوکت در ساحل پاتونگ واقع شده است که میتوانید هر نوع مایحتاج خود شامل لباس، کیف، کفش و میوه جات و مواد غذایی مورد احتیاج خود را از آنجا تهیه کنید. بسیاری از رستوران های معروف تایلند در سواحل پاتونگ هم شعبه دارند و جالب است بدانید که تعداد رستوران های عربی و هندی به طرز چشم گیری در اینجا زیاد است.

اگر اهل غذاهای ایتالیایی هستید یک رستوران ایتالیایی معروف هم در ساحل واقع شده است. اگر میخواهید از این سواحل سوغات تهیه کنید، دستبند ها و گردنبند های سنگی درخشان و بسیار زیبای اینجا را مد نظر قرار دهید.

سوغات مالزی

سوغات مالزی عمدتا مجموعه ای از صنایع دستی و لوازم الکتریکی و پارچه هایی به سبک بومی است. صنایع دستی مالزی هم مانند سایر سرزمینها ریشه در فرهنگ و پیشینه و سبک زندگی مردمان مالزی دارد. با نگاهی اجمالی میتوان ریشه باورهای دینی را در صنایع دستی شان دید. استفاده از طرح های گل و گیاه و حیوانات در بیشتر سفالگری ها و صنایع دستی و فلزی و چوبی به چشم میخورد.

بافت ها و جواهرات دست ساز و پارچه های باتیک که خود آمیزه ای از هنر چاپ و طراحی است بیش از هر چیزی چشم گردشگران تور مالزی را به خود خیره می نماید. محبوب ترین سوغاتی های مالزی همین پارچه های باتیک و سونگکت است که شامل چاپ طرح های گل و پروانه و درخت روی انواع پارچه ها و به طور خاص روی پارچه های ابریشمی است. باتیک که از ابریشم و پنبه بافته می گردد لباس رسمی مهمانی هاو مراسمات رسمی مذهبی است و البته برای تابلو و رومیزی هم استفاده می گردد. بیونگکت هم تلفیقی از ابریشم و نقره و زر است که با هم بافته می گردد و این ویژگی باعث لوکس و گرانبها شدن این پارچه می گردد. از این پارچه برای جعبه جواهرات هم استفاده می گردد.

باجوکابایا هم یکی از پوشش های زنانه سنتی مالزی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از نظر قیمت هم مناسب است. کومبائو، پارچه هایی در طرح و رنگ و نقش های بسیار زیبا و تماشای و از جنس پنبه است که ضخیم بوده و در فصول پاییز و زمستان به اسم رو انداز و پتو استفاده می گردد. اگر میخواهید برترین نمایشگاه پارچه م صنایع دستی را ببینید، سری به دهکده ساراواک بزنید

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: setare.com
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 35145

به "سفر به منطقه ها بی نظیر تفریحی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به منطقه ها بی نظیر تفریحی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید