سفر به کیش در دوران کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، شاید این روزها از خود بپرسید که آیا با وجود کرونا در کیش هم می توان به سفر آن فکر کرد و از جاذبه های گردشگری آن لذت برد؟ در این مطلب تصمیم گرفتیم این موضوع را کاملاً مورد آنالیز قرار دهیم، پس در ادامه همراه ما باشید. همان طور که می دانید تفریحات و گردشگری در کیش همیشه از محبوبیت ویژه ای میان مردم برخوردار بوده است؛ اگرچه شیوع ویروس کرونا مدت کوتاهی منجر به تعطیلی این جزیره شد، اما باز هم با اعمال تغییرات و تفاوت هایی، به آب و هوا همیشگی و بازار گرم گردشگری خود بازگشت.

سفر به کیش در دوران کرونا

از سفر با تور پاتایا تابستانی لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

کرونا در کیش

دوران شیوع این ویروس مردم را خانه نشین کرد و به قدری این دوره طولانی شد که بیشتر افراد تصمیم گرفتند به شیوه و سبک زندگی سابق خود برگردند؛ ولی با این تفاوت که پروتکل های بهداشتی را کاملاً رعایت نمایند. در حال حاضر هم بیشتر افراد با رعایت چنین نکات بهداشتی کنار آمدند و به روال عادی زندگی خود برگشتند.

جذابیت گردشگری و تفریح در کیش به حدی زیاد است که حتی در این شرایط هم گردشگران و دنیاگرد ها را از گوش کنار ایران، سمت خود می کشاند. به گونه ای که پس از گذشت مدت کوتاهی از دوران قرنطینه، به محض باز شدن فرودگاه ها افراد زیادی اقدام به تهیه بلیط و سفر به کیش کردند تا در فضا باز جزیره کیش این زمان را سپری نمایند. اگر می خواهید سفر خاطره انگیز و لذت بخشی برای خود و همراهانتان به ارمغان آورید، باید بیشتر از هر زمانی به نکات بهداشتی توجه کنید. پس ضروری است که پیش از مسافرت و در طی آن برای حفاظت خود در برابر کرونا، اقداماتی انجام دهید؛ بعضی از این اقدامات عبارت اند از:

  1. شست و شوی مرتب دست ها
  2. ضد عفونی کردن وسایل شخصی خود و دست ها
  3. خودداری از حضور در اماکن شلوغ
  4. پرهیز از استفاده ابزار و وسایل عمومی
  5. به همراه داشتن آب آشامیدنی تصفیه شده و مواد غذایی سالم و خشک
  6. دوری از حیوانات خیابانی
  7. استفاده از ماسک و تعویض زود به زود آن

اگر اطلاعات کافی راجع به کرونا، کسب و به آن ها عمل کنید، مطمئن باشید که حتی با این اوضاع هم می توان سفر فوق العاده ای را تجربه نمود. پس از نگرانی ها و دغدغه هایی که در ذهنتان می گذرد، دوری کنید و به این باور برسید که می توان با رعایت اصولی نکات بهداشتی مانند گذشته به زندگی خود برسید.

هر آنچه باید درباره جزیره کیش بدانید

به جرات می توان گفت که جزیره کیش با چشم اندازهای جذاب و محبوبش، ایرانیان و نسل جوان را مجذوب و شیفته خود کرده است. جزیره ای که تا به امروز جزوی از زیباترین جزایر مرجانی به شمار می رود. وجود تفریحات آبی مهیج، مراکز خرید عظیم، رستوران ها و سواحل جزیره، همه این موارد کیش را به مقصد گردشگری جامع و ایده آلی تبدیل کرده و این فرصت را به شما می دهد تا بخشی از خاطره انگیزترین سفرهایتان را در این جزیره تجربه کنید. تماشا آکواریوم ها که پر از گونه های دریایی رنگارنگ و متنوع اند، تنها گوشه ای از تفریحات سالم کیش هستند. همچنین گشت و گذار و بازار گردی در مراکز خرید کیش، شما را با کوله باری از سوغاتی روبرو خواهد نمود.

از مهم ترین مزایا این جزیره آب و هوا زمستانی و معتدل اوست. زمانی که سایر بخش های کشور سراسر پوشیده از برف اند شما می توانید از قدم زدن در سواحل خلیج فارس بر ماسه های گرم سفید لذت ببرید. اگر چه وسعت این جزیره آن قدرها هم زیاد نیست اما سواحل مرجانی گسترده و پرزرق و برقش، چنین کمبودی را جبران می نماید. به علاوه صخره های مرجانی موجود در بستر دریا خلیج فارس، با تصفیه و شفاف نمودن آب، ما را با دنیا شگفت انگیزی از موجودات و گونه های دریایی روبرو می نمایند.

گردشگران می توانند حتی با وجود کرونا در کیش در آب های آبی جزیره شنا نمایند و یا زیر آفتاب گرم در سواحل آن آفتاب بگیرند. همچنین جت اسکی روی آب از هیجان انگیز ترین تفریحات دریایی کیش به شمار می رود. نا گفته نماند که جزیره قشم در میان سایر جزیره های خلیج و فارس و هرمز هم عظیمتر و هم پر بازدید است. با این که کیش مدرن ترین جاذبه ها و تفریحات را در خود جای داده اما در عین حال، حال و هوا سنتی و قدیمی خود را هم حفظ کرده است. برای مثال می توان به ژئو پارک شگفت انگیز، این جزیره اشاره کرد که دارای حیوانات وحشی و بناهای تاریخی است.

تفریحات آبی در جزیره کیش در شرایط کرونا

این بخش از تفریحات دریایی با وجود کرونا در کیش اگرچه تا حدودی به شرایط سابق خود بر گشته، اما برگزاری آن ها با احتیاط و ریسک بیشتری نسبت به قبل صورت می گیرد. تفریحاتی مانند پاراسل، فلای بورد، اسکی و غواصی، تا جای ممکن تک نفره و تفریحات دسته جمعی دیگری نظیر شاتل سواری، قایق سواری و بنانا حدبیشتر چهار نفره برگزار می گردند؛ همه این موارد سبب شده که تأثیر ویروس کرونا به حداقل برسد. به طور کلی اجرای هر برنامه ای در دل دریا و سایر فضاهای باز کیش امکان پذیر است. اگر با این شرایط هم تمایلی به تفریحات دریایی و آبی ندارید، موتور سواری یا دوچرخه سواری در طبیعت بکر این جزیره از ایمن ترین و همچنین مهیج ترین گزینه هایی که می توان به شما پیشنهاد داد.

طبیعت گردی با وجود کرونا در کیش

بر اساس گفته سازمان دنیای دنیاگردی، در دوران شیوع کرونا، در تمامی کشورها باید مسافرت ها به صورت منطقه ای برگزار گردد و همچنین تورهای مسافرتی به انفرادی و سفرهای تاریخی، فرهنگی و سیاحتی به طبیعت گردی و گشت در محیط های آزاد، تغییر یابند. چه خوب است که در همین فرصت طبیعت دلربا و چشم انداز مناظر طبیعی کیش را از دست ندهیم و از تماشا درختان سر به فلک کشیده حاشیه خیابان ها،جاده ساحلی کرانه، روستا یاغو لذت ببریم.

رستوران های جزیره کیش

بعد از شیوع ویروس کرونا در کیش بسیاری از رستوران ها فعالیت خود را متوقف کردند؛ بعضی هم تصمیم گرفتند با رعایت پروتکل های بهداشتی همچون فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی کردن میزها و… به فعالیت خود ادامه دهند. به هر حال نمی گردد به کیش سفر کرد ولی طعم خارق العاده غذاهای آن را نچشید. جای نگرانی نیست؛ با اطمینان خاطر و تحقیق درباره رستوران های این جزیره، مانند هر زمان دیگری از خدمات آن ها استقبال کنید؛ البته به شرطی که شما هم متقابلاً اصول بهداشتی را رعایت نمایید.

کلام پایانی

همه ما این روزها شرایط سختی را سپری می کنیم؛ زیرا از زمانی که این ویروس شایع شد محدودیت هایی هم برای ما ایجاد کرد؛ اما می توانیم در چنین اوضاعی هم با نحوه درست رعایت پروتکل های بهداشتی، از زندگی لذت برد. از یاد نبرید که باید برای حفظ سلامت خود و اطرافیان باید از تجمعات به شدت دوری کرد و تفریحات و گشت وگذار در فضاهای آزاد و باز را در الویت قرار داد. از آنجایی هم که به خاطر شیوع این ویروس، بسیاری از کشورها مرزهای خود را بسته اند، سفرهای داخلی مناسب ترین گزینه پیش روی شماست. بعضی تصور می نمایند که اگر درتمام زمان ها از خانه خارج نشوند از هرگونه آلودگی در امان اند؛ اما از قلم نیاندازید که می توان با رعایت نکات بهداشتی هم از آلودگی ها در امان ماند و هم همچون زمان های دیگر زندگی کرد. پس نگرانی را کنار گذاشته و حداقل بخشی از این دوران را با سفر به کیش که بهشت گردشگری جنوب است، سپری کنید.

با شرایط موجود دنیا شما ترجیح می دهید در خانه بمانید یا به زندگی عادی خود ادامه دهید؟ نظر شما درباره سفر با وجود کرونا در کیش چیست؟

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 24357

به "سفر به کیش در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کیش در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید