شرایط اماکن تاریخی و گردشگری روستای هزاوه در شان استان مرکزی نیست

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، شرایط اماکن تاریخی و گردشگری روستای هزاوه در شان استان مرکزی نیست.

شرایط اماکن تاریخی و گردشگری روستای هزاوه در شان استان مرکزی نیست

فرزاد مخلص الائمه در جریان بازدید از روستای هزاوه، با انتقاد از شرایط اماکن تاریخی و گردشگری این روستا اضافه کرد: ناهماهنگی بین دستگاه های مسئول در رسیدگی به این روستا مشهود و غیر قابل پذیرش است.

استاندار مرکزی گفت: شرایط روستای هزاوه اراک و بعضی اماکن تاریخی آن در شأن استان مرکزی و عظمت تاریخ این منطقه نیست درحالیکه این روستا باید سرآمد روستاهای هدف گردشگری باشد.

وی ادامه داد: فرماندار شهرستان اراک موظف شد با مشارکت تمام مبادی ذی ربط آخرین طرح های توسعه گردشگری هزواه را آنالیز، موانع آن را شناسایی و با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب شرایط گردشگری این روستا را بهبود بخشد و گزارش آن را ارائه کند. مشارکت مردم و پیگیری رسانه ها در این موارد بسیار راهگشا است.

لازم به ذکر است در این بازدید، دهیار روستا و بعضی اعضای هیأت امنای خانه امیرکبیر و بعلاوه هیأت امنای امامزاده سلطان سیداحمد، گزارشی از اوضاع و احوال و مسائل منطقه ارائه دادند و استاندار مرکزی نیز بعضی موارد را به دست اندرکاران امر تذکر داد.

روستای هزاوه، زادگاه امیرکبیر بزرگ از توابع بخش مرکزی اراک در 18 کیلومتری غرب این شهرستان قرار گرفته است که با بافت کوهستانی و آب و هوای بکر، خطه ای مناسب برای باغداری و دارای مزارع وسیع انگور است. این روستا علاوه بر ویژگی های تاریخی، دارای ذخایر آب فراوان، آب و هوای کوهستانی و چشم اندازهای طبیعی و معماری است.

منبع: همگردی
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 44842

به "شرایط اماکن تاریخی و گردشگری روستای هزاوه در شان استان مرکزی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اماکن تاریخی و گردشگری روستای هزاوه در شان استان مرکزی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید