شورای انتقالی یمن ائتلاف سعودی را به حمله نظامی تهدید کرد

به گزارش مجله سلو بلاگ، یک فرمانده نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن با بالا دریافت تنش ها در عدن، ائتلاف سعودی را به حمله نظامی تهدید کرد.

شورای انتقالی یمن ائتلاف سعودی را به حمله نظامی تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرمانده نظامی نیروهای شورای انتقالی جنوب به ائتلاف سعودی درباره از کنترل خارج کردن اوضاع در جنوب یمن هشدار داد.

سرهنگ رامی محمد مثنی مسعد الصمیدی فرمانده گردان نیروهای امنیتی ویژه موسوم به کمربند 4 وابسته به شورای انتقالی جنوب گفت: ائتلاف سعودی-اماراتی باید مراقب اوضاع بوده تا از کنترل خارج نگردد زیرا با هجمه مردمی و نظامی روبه رو می گردد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، فرمانده این گردان دیروز در راس نیروهایش به فرودگاه بین المللی عدن حمله نموده و آنجا را به منظور مقابله با اقدام نظامیان سعودی در جایگزین کردن نیروهای حفاظت فرودگاه با نیروهای هوادار خود، تحت کنترل گرفت.

الصمیدی می گوید: این نیروهایمان پنج سال است در آنجا مشغولند و جایگزین کردن عده ای دیگر جای آنها موضوعی مردود است.

او همچنین ممانعت ریاض با بازگشت مقاماتی از شورای انتقالی جنوب به یمن گفت: این ملت پشت رهبرانشان هستند.

عدن از کمتر از یک سال گذشته شاهد اختلاف و درگیری متحدان سعودی با متحدان اماراتی است. عربستان کوشش کرد این اختلاف را با توافق ریاض حل نماید اما درگیری ها هر از گاهی سر باز می نماید.

شبه نظامیان وابسته به امارات روز گذشته به فرودگاه عدن یورش برده و با تحویل فرودگاه به نیروهای جدیدی که تحت نظارت عربستان و در چارچوب توافقنامه ریاض آموزش دیده اند، مخالفت کردند.

همچنین نظامیان دیگری نیز در دیگر شهرهای جنوبی به ویژه المنصوره، شیخ عثمان، دارسعد، البریقه، المعلا و التواهی مقر فرماندهی شورای انتقالی مستقر شدند.

این تحرکات پس از آن شروع شد که چند تن از مسئولان شورای انتقالی تحت حمایت امارات از جمله ناصر الخبجی و اعضای کمیته انتقالی و نیز شلال علی شایع مدیر مستعفی امنیت عدن پس از سفر به اردن، از ورود به شهر عدن منع شدند.

یک منبع در منطقه نظامی چهارم نیز گفت که کوشش هایی برای ناکام گذاشتن اجرای توافقنامه ریاض در دو بُعد نظامی و امنیتی در جریان است که در راستای به چالش کشیدن ائتلاف عربی به خصوص عربستان سعودی انجام می گیرد و بعضی طرف های بانفوذ در شورای انتقالی برای مقابله با عربستان به کار گرفته می شوند.

عربستان سعودی نوامبر گذشته، دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی و شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات را وادار کرد که توافق ریاض را امضا نمایند.

در توافق ریاض، بر ضرورت بازگشت دولت مستعفی به عدن، بازگشت همه نیروهای به تحت فرماندهی وزارت دفاع و فعال سازی نهادهای دولتی در این شهر تأکید شده و دو ماه برای اجرای توافقنامه زمان معین شده بود اما تا کنون بیشتر مفاد آن اجرا نشده است.

طبق این گزارش، شورای انتقالی و شبه نظامیان وابسته به آن از سلاح ها و تجهیزات سنگین امارات برای به شکست کشاندن توافقنامه ریاض استفاده می نمایند.

ق

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 13928

به "شورای انتقالی یمن ائتلاف سعودی را به حمله نظامی تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای انتقالی یمن ائتلاف سعودی را به حمله نظامی تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید