سمیناری آنلاین و پرمخاطب تر با برگزاری وبینار

به گزارش مجله سلو بلاگ، وبینار را در واقع می توان همان سمینار نامید منتها شاید خلاقانه تر و به صورت مجازی.

به طوریکه شما با وبینار می توانید دسترسی خود را به افرادی که می تواند این سمینار برایشان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، توسعه دهید. به بیان دیگر شما یادگیری همه جانبه تری را با برگزاری یک وبینار باب می کنید.

سمیناری آنلاین و پرمخاطب تر با برگزاری وبینار

برهمین اساس، امروزه سخنرانان و شرکت نمایندگان در یک سمینار، به جای سفر کردن می توانند تنها با یک کلیک در اتاق کنفرانس مجازی دور هم جمع شوند. وبینار که از کنار هم قرار دادن سمینار و وب ساخته شده، سمیناری است که با هزینه هایی به مراتب کمتر قابل برنامه ریزی و اجرا است. شرکت های میانه تر به این وسیله مخاطبان بسیاری یافته، شرکت های بزرگ تر می توانند برای کارمندان خود در هر کشوری در گوشه و کنار جهان دوره های آموزشی برگزار نموده، حتی برای معرفی یک محصول تازه یا برگزاری جلسات بازاریابی و کنفرانس های خبری، وبینارها کار را بسیار آسان می نماید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مدیر فروش شرکت تجهیزات پزشکی ایمپلنت بگو (Bego) در این باره بیان می نماید: در حرفه ما تکنیک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بدون دسترسی به اینترنت ما هرگز نمی توانستیم روش ها و متدهای تازه را به متخصصان مان در محل کار خود در آسیا، آمریکا و اروپا آموزش دهیم.

هرکس که قصد برگزاری یک دوره آموزشی آنلاین را داشته باشد، کافی است یکی از نرم افزارهای شرکت های ارائه دهنده خدمات وب کنفرانس را تهیه کند، مانند Citrix, Cisco WebEx, Spreed, FastViewer یا ClickMeeting. پس از آن، وبینار حالت خاصی از وب کنفرانس است. برای شرکت ها امکان آزمایش رایگان برنامه وجود دارد تا بتوانند نرم افزار مناسب خود را انتخاب نمایند

در تمام دوره های آنلاین، شرکت نمایندگان به طور زنده در سمینار حضور دارند. تصویر سخنرانان از طریق دوربین ها در اختیارشان قرار داده می گردد و به این ترتیب می توانند حرکات و حالت های چهره آنها را دنبال نمایند. صدا از طریق تلفن یا سرویس VoIP (تلفن اینترنتی) منتقل می گردد. در طول یک جلسه آنلاین، مدیر جلسه درصورت لزوم می تواند از طریق چت با یک یا چند شرکت نماینده پیغامی را رد و بدل نموده، بدون اینکه سایر شرکت نمایندگان آن را مشاهده نمایند.

در کنار صفحه چت، ابزارهای کاری دیگری چون اشتراک گذاری صفحه کامپیوتر، وایت بورد، بالا بردن دست برای سوال یا تشویق پس از تعویض سخنرانان وجود دارد، ضمن اینکه هر سخنران می تواند مطالب خود را برای استفاده سایرین به آنها بدهد.

امنیت وبینارها از نظر ارائه دهندگان خدمات آنلاین مورد غفلت قرار نگرفته است: اطلاعات ثبت نام و تاریخ های جلسه و… از طریق سرویس های رمزنگاری محافظت می شوند. در آکادمی های آنلاین پروتکل خاصی وجود ندارد، بسته به نظر برگزارنمایندگان دوره، شرکت نمایندگان می توانند کلاس ها را ضبط نموده و بعدا در آرامش دوباره آن را مشاهده می نمایند.

شرکت نمایندگان دوره ها احتیاج به نصب نرم افزار خاصی ندارند، تنها باید به اینترنت دسترسی داشته و از طریق ای برای استفاده از آن! این دوره ها می توانند در هر کجا قابل پیگیری باشند: در کامپیوتر دفتر، در راه با تبلت یا تلفن هوشمند، در خانه در لپ تاپ و خلاصه در هر جا و در هر قاره ای. به این وسیله برگزاری دوره های آموزشی برای شرکت ها نه تنها بسیار موثرتر است ، بلکه هزینه های سفر و اقامت نیز به شدت کم می گردد، از آنجا که نه کسی ماشینی رانده و نه هواپیما سوار می گردد، فراوری گاز CO2 نیز کاهش پیدا می نماید. در برگزاری دوره های آنلاین به تنها نکته ای که باید بسیار دقت کرد، انتخاب ساعت برگزاری است. برای شرکت هایی که در هر کجای جهان دفتری دارند، این گزینه بسیار اهمیت دارد. مدیر فروش شرکت بگو می گوید: ما برای اینکه تمامی همکاران مان بتوانند از دوره ها استفاده نمایند، معمولا زمان آغاز دوره را در اروپا ظهر انتخاب می کنیم، به این ترتیب همکاران آمریکایی صبح زود و همکاران آسیایی آخر وقت روز کاری می توانند در کلاس ها شرکت داشته باشند.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41642

به "سمیناری آنلاین و پرمخاطب تر با برگزاری وبینار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمیناری آنلاین و پرمخاطب تر با برگزاری وبینار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید