صومعه ستاگ تشانگ (Taktsang)، بوتان

به گزارش مجله سلو بلاگ، صومعه ستاگ تشانگ (Taktsang) یکی از معروف ترین صومعه های بودائیان بوتان است که در دهکده پارو در غرب بوتان واقع شده. این معبد بر بالای یک پرتگاه به ارتفاع 900 متر بر فراز دهکده قرار گرفته است. این صومعه همچنین با نام لانه ببر شناخته می گردد زیرا بودائیان معتقدند که راهب ریمپوچ در قرن 8ام سوار بر پشت یک ببر به آسمان پرواز نموده و بعدها به مدت 3 ماه در یک غار به عبادت و نیایش مشغول شده است. امروزه همان غار، به این صومعه تبدیل شده است. اعتقاد بر این است که بودائیان بوتانی از این غار سرچشمه گرفته اند.

صومعه ستاگ تشانگ (Taktsang)، بوتان

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

از شمال پارو، می توانید پس از 20 دقیقه با ماشین به پای این کوه برسید و از دامنه کوه تا معبد حدود 2 ساعت پیاده روی خواهید کرد. اکثر زائران بوتانی از سراسر مناطق برای زیارت این معبد یه اینجا می آیند.

این صومعه در سال 1998 آتش گرفت که عملیات بازسازی آن هنوز در دست انجام است ولی خوشبختانه به غار مقدس درون آن آسیبی وارد نشده است. ساختمان این معبد توسط Tenzin Rabgye در سال 1692 ساخته شد اما غارهای پشت معبد مربوط به اوایل دهه 1040 هستند. در هر حال، ساختن چنین بنایی بر بالای چنین صخره و پرتگاه مرتفع و شیبداری، حقیقتا یک شاهکار مهندسی می باشد. سعی کنید هنگام اقامت در بوتان، از این صومعه حتما بازدید کنید.

منبع: لست سکند
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11232

به "صومعه ستاگ تشانگ (Taktsang)، بوتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صومعه ستاگ تشانگ (Taktsang)، بوتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید