لزوم تهیه برنامه مدون برای تحکیم بنیان خانواده

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رحیم شهرتی فر در جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان، با اشاره به تغییرات اجرا شده در ساختار خانواده ها، گفت: در شرایط جدید اجتماعی، نقش تربیتی و نظارتی والدین کاهش یافته و به تدریج به نهادهای دیگر واگذار گردیده است که همین امر موجب کاهش تعامل عاطفی درون خانواده ها نیز گردیده است.

لزوم تهیه برنامه مدون برای تحکیم بنیان خانواده

وی با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از فناوری و فضای مجازی، اضافه کرد: یکی از تبعات این موضوع، گسترش فضای انفرادی افراد در درون خانواده ها و کاهش گفت وگو میان اعضای خانواده است که تاثیر بسزایی در کاهش سازگاری و وفاق در نهاد خانواده داشته است.

شهرتی فر به تفاوت شیوه های همسرگزینی و الگوهای ازدواج با گذشته نیز اشاره نمود و گفت: آشنا نبودن جوانان با مهارت های زندگی به ویژه مهارت های ارتباطی و ضعف مسئولیت پذیری آنان برای ورود به عرصه زندگی موجب افزایش سن ازدواج گردیده است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در عین حال اظهار داشت: در کنار این تغییرات منفی، ما مزیت هایی از جمله قداست نهاد خانواده در فرهنگ ایرانی را داریم که باید از آنها در جهت کاستن از آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.

وی، از افزایش مراکز مشاوره و وجود سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه خانواده به عنوان ظرفیت های این حوزه نام برد و گفت: تهیه برنامه ای مدون و منسجم برای تحکیم بنیان خانواده و سامان دهی امکانات دولتی در این زمینه لازم است.

شهرتی فر همچنین به موضوع زنان سرپرست خانوار اشاره نمود و گفت: در حال حاضر دو میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که یک سوم از آنها تنها زندگی می نمایند و اغلب فاقد مهارت شغلی هستند.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست های دولت در حوزه خانواده، بهبود کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: بر اساس قانون بودجه امسال، 5 درصد از اعتبارات هزینه ای استان با مجوز شورای برنامه ریزی استان و در راستای سیاست های کلی خانواده در اختیار اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 753

به "لزوم تهیه برنامه مدون برای تحکیم بنیان خانواده" امتیاز دهید

1 کاربر به "لزوم تهیه برنامه مدون برای تحکیم بنیان خانواده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تهیه برنامه مدون برای تحکیم بنیان خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید