لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت در اسپانیا

به گزارش مجله سلو بلاگ، در فصل های اولیه سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، مکان هایی در ایرلند شمالی و کرواسی ستاره فیلم بودند اما از فصل پنجم به بعد، مکان هایی در اسپانیا نقش مرکزی پیدا کردند و لوکیشن های خیره کننده ای برای این فیلم به وجود آوردند. (هشدار فاش شدن: اگر تمام سریال بازی تاج و تخت را ندیده اید، در متن پیش رو اطلاعاتی هست که ممکن است داستان را فاش کند.)

لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت در اسپانیا

1.لاس باردناس رئالس (Las Bardenas Reales)

مناظر ماهگون نیمه بیابانی پارک طبیعیِ باردناس رئالِس در ناوارا زمینه ای ایده آل برای سریال بازی تاج و تخت در فصل ششم بود؛ جایی که قرار بود صحنه هایی از دریای دوتراکی ها، منطقه ای وسیع از قاره ایسوس ساخته گردد. این پارک شامل دشت های وسیع پوشیده از علف سبز است که به آن مکان ظاهری در خورِ نامِ دریای دوتراکی می دهد. در سریال بازی تاج و تخت، این منطقه سرزمین کالاسارها است. جنگجویانی اسب سوار که در دسته های بزرگ سفر می کنند.

2. گازتلوگاته (Gaztelugatxe)

در شمال اسپانیا، در منطقه باشکوه سرسبز کشور باسک، جزیره چشم نواز گازِتلوگاته واقع شده است؛ مکانی که با نام دراگ استون و به عنوان سرزمین اجدادی دنریس تارگرین از آن استفاده شد. این جزیره در خلیج بیسکی واقع شده است و به وسیله یک پل به سرزمین اصلی متصل می گردد. دنریس در قسمت های اول فصل هفتم به دراگون استون می رسد. او از طرف دریا، سرزمین های ساحلی به این مکان می رسد و مسیری پر از بادهای وزنده را به سوی قلعه قدم می زند. متاسفانه، قلعه گازِتلوگاته در این مکان واقع نشده و بعدها با جلوه های ویژه دیجیتالی به فیلم اضافه شده است؛ اما می توانید کلیسای ژان باتیست را در این جزیره ببینید که از قرن دهم میلادی باقی مانده است.

3. سویل (Seville)

کاخ سلطنتی آلکازار (القصر) سویل، مجموعه ای زیبا و پیچیده در سبک موریش (سبک معماری شمال افریقا و اسپانیا مرتبط با دوره اسلامی) است؛ که به عنوان کاخ دورن و باغ های آن از فصل پنجم در فیلم استفاده شده است. دورن، منطقه ای در وستروس، خانه خاندان مارتل و دخترانش (سند اسنیکز) است که در میان تماشاگران بازی تاج و تخت از غیرمحبوب ترین شخصیت ها به شمار می فرایند. اگرچه طرفداران سریال ممکن است داستان این بخش ها را چندان دوست نداشته باشند، اما محل واقعه بسیار جذاب است. کاخ الکاسار سویل یکی از تماشایی ترین قصرهای اسپانیا است که از سال 1987 توسط به عنوان یکی از نمونه های میراث جهانی توسط یونسکو شناخته شده است. باغ های مایدن در محوطه الکاسار با طاق های تودرتو محل استقرار مارتل و باغ های آبی او بودند.

4. اسونا

شهر خسته و خواب آلود اندلسی اُسونا وقتی مورد توجه قرار گرفت که تمامی بازیگران و دست اندرکاران سریال بازی تاج و تخت برای فیلمبرداری از یک صحنه چهار دقیقه ای، چهارده روز در آنجا اقامت کردند. کاخ تورُس شهر اسونا، یا قلعه، محل فیلمبرداری صحنه جدال بزرگ گود دزنک بود. صحنه ای که یکی از به یادماندنی ترین و چشم گیرترین لحظات فیلم را ساخت و با پرواز دنریس سوار بر پشت اژدها به اوج خود رسید.

5. پل رومی کوردوبا

پل رومیِ کوردوبا نخستین بار در قرن اول پیش از میلاد روی رودخانه گوادلکوییر ساخته شد و بارها در طول سالیان بازسازی شد. بیشتر آنچه امروز از پل هست به بازسازی به سبک موریش در سده هشتم میلادی بازمی گردد. این پل برای ساخت پل بلند ولانتین در فیلم استفاده شد، هرچند باید سپاسگزار جلوه های ویژه دیجیتال فیلم بود که بعدتر ساختمان ها و بازار را به آن افزود.

6. آلمریا

مناطق خشک و گسترده آلمِریا در جنوب شرق اسپانیا مدت های طولانی مورد توجه فیلم سازان بوده اند. مثلاْ بیابان تابرناس برای فیلم وسترن خوب، بد، زشت ساخته سرجیو لئونه مورد استفاده قرار گرفت. این منطقه همچنین طی فصل ششم سریال بازی تاج و تخت برای به تصویر کشیدن دریای دوتراکی استفاده شد. وائس دوتراک، پایتخت دوتراک در پچینا تصویربرداری شد، اما بخش میرین در توره دی مسا رولان (Torre de Mesa Roldán) در پارک طبیعی کابو دِ گاتا (Cabo de Gata) فیلمبرداری شد.

7. شهر کهن خیرونا

خیرونا شهری متعلق به سده های میانه در شمال شرق منطقه کاتالانیا برای دو لوکیشن در بازی تاج و تخت مورد استفاده قرار گرفت. در فصل ششم، خیابان های مخروطی شکل این شهر کهن به شهر آزاد ایسوس تبدیل شد، جایی که آریا استارک در آن زندگی می کرد و توسط وایف دستگیر شده بود. صحنه تعقیب و گریز پر از اضطراب این قسمت در بخش هایی از کلیسای سنت مارتی در همین شهر اتفاق می افتد و مبارزه بین آنها نیز در خیابان بیسبه کارتانا در این شهر رخ می دهد.

8. حمام های عربی شهر خیرونا

حمام های عربی شهر خیرونا که از سده دوازدهم میلادی تا به امروز به خوبی نگهداری شده اند، محلی است که در آنجا صحنه درگیری و تعقیب و گریز میان آریا استارک و وایف در شهر به اوج هیجان خود می رسد.

9. کلیسای جامع خیرونا

صحنه های سرزمین پادشاهی، پایتخت وستروس، بیشتر در شهر دوبرونیک کرواسی فیلمبرداری شده است؛ اما کلیسای خیرونا محل فیلمبرداری سپتِ بائلر، بزرگترین ساختمان مذهبی سرزمین پادشاهی است. مرکز مذهب و محل وقوع برخی صحنه های کلیدی که در صحنه ویرانیِ سپت اوج می گیرد؛ هنگامی که سرسی لنیستر آن محل را در آتش می سوزاند. ساختمان فرو می ریزد و هرکه داخل آن است کشته می گردد. خوشبختانه کلیسای خیرونا همچنان پابرجاست و صحنه شُک آور ویرانی ساختمان با بکارگیری ماهرانه جلوه های ویژه دیجیتالی ساخته شده است.

10. قلعه سانتا فلورنتینا، بارسلون

این قلعه بجای مانده از سده یازدهم میلادی در شهر کانِت دی مار و در نزدیکی بارسلون، در فصل ششم به عنوان قلعه محل اقامت خاندان هارلی استفاده شد. اگرچه قلعه یک ملک خصوصی است، با قرار قبلی امکان بازدید از آن وجود دارد. اما حتی اگر به داخل قلعه وارد نشوید، نمای بیرونی زیبای ساختمان ارزش دیدن دارد.

11. قلعه دی زافرا

قلعه دی زافرا باقی مانده از سده دوازدهم میلادی در گوادلخوارا، بنایی خیره کننده است که بر علفزاری ماسه ای نشسته و لوکیشن تمام و کمالی برای سریال تخیلی بازی تاج و تخت به شمار می رود. از این قلعه به عنوان برج لذت در سه قسمت فصل ششم سریال بازی تاج و تخت استفاده شده؛ برجی که بر لبه کوه های سرخ دورن قرار گرفته است.

12. پنسیکولا

شهر ساحلی پِنسیکولا در استان کاستلون در شرق اسپانیا، برای چندین لوکیشن فیلمبرداری در بازی تاج و تخت به عنوان مناطقی از میرین استفاده شد. میرین بزرگترین شهر برده داری در خلیج برده داری بود که توسط اربابانی بزرگ اداره می شد. سران خاندان های بزرگ میرین در اهرام زندگی می کردند. حین فیلمبرداری چندین منطقه از شهر مورد استفاده قرار گرفتند: از جمله کاخ سانتا ماریا، قلعه پنسیکولا و همین طور پارک توپخانه.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 20837

به "لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید