متا نمونه های اولیه تعدادی از هدست های واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت

به گزارش مجله سلو بلاگ، متا در جهت نشان دادن بعضی از کوشش هایش در حوزه واقعیت مجازی (AR)، نمونه های اولیه تعدادی از هدست های واقعیت مجازی خود را در معرض نمایش قرار داد. به گفته مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا هدف اصلی آن ها ساخت هدستی است که بتواند تست بصری تورینگ را با موفقیت سپری کند. این تست در واقع به نقطه ای اشاره دارد که واقعیت مجازی دیگر از دنیا واقعی قابل تشخیص نخواهد بود.

متا نمونه های اولیه تعدادی از هدست های واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت

طبیعتاً این خبر برای علاقمندان به حوزه واقعیت مجازی بسیار راضی نماینده است. اما برای منتقدان متا، این خبر سرنخ نگران نماینده دیگری است که این شرکت می خواهد مالک دنیای واقعیت مجازی باشد. طبق توضیحات زاکربرگ و مایکل ابراش، مدیر ارشد بخش Reality Labs، فراوری هدست واقعیت مجازی کامل دربرگیرنده چهار مفهوم اساسی است. اولین مفهوم، مقوله وضوح تصویر خواهد بود. این هدست باید وضوح تصویر را تا حدی بالا ببرد که کاربر به سطح بینایی واقعیت مجازی 20/20 برسد.

علاوه بر این، این هدست ها باید عمق کانونی متغیر و قابلیت ردیابی چشم داشته باشند تا کاربران به آسانی بتوانند روی سوژه ها نزدیک یا دور فوکوس نمایند. بعلاوه مشکل اعوجاج اپتیکال که در لنزهای فعلی وجود دارد، باید به وسیله این هدفون های واقعیت مجازی به طور کامل رفع شوند. در نهایت، متا باید HDR یا محدوده دینامیکی بالا را به هدست ها بیاورد تا آن ها نور، سایه و رنگ های واقعی تری را به کاربران نشان دهند.

باید اشاره کنیم فناوری HDR در تلویزیون ها، مانیتورها و گوشی های موبایل هدف نمایش واقعی تر رنگ ها را دنبال می نماید، اما به جای استفاده از فرایند ترکیب چندین تصویر با یکدیگر، سازند گان از پنل هایی استفاده می نمایند که گاموت وسیع تری را نسبت به تلویزیون های قدیمی RGB ارائه می دهند. این در واقع همان علت وضوح تصویر بهتر مانیتورها و تلویزیون های نو نسبت به LCD های دهه گذشته است.

البته این شرکت باید بتواند تمام این مفاهیم را در هدستی به کاربران ارائه کند که به میزان کافی سبک و راحت باشد. باید خاطر نشان کنیم که در سال 2020، بخش Reality Labs شرکت متا یک عینک واقعیت مجازی مفهومی را با استفاده از لنزهای هولوگرافی به نمایش گذاشت که شبیه عینک آفتابی بزرگ به نظر می رسید. این شرکت به همین دلیل و با تکیه بر مفهوم این عینک، از نمونه اولیه هدست Holocake 2 رونمایی کرد که کوچک ترین هدست VR این شرکت محسوب می گردد.

زاکربرگ می گوید که این هدست می تواند همه بازی های واقعیت مجازی را بدون هیچ مسئله ای اجرا کند. او در ادامه توضیحاتش گفت: نمایشگرهایی که از حداکثر ظرفیت بینایی انسان استفاده می نمایند، می توانند تجربه وصف نشدنی را برای کاربران به ارمغان بیاورند که یکی از این تجربه ها، حس حضور واقع گرایانه در کنار یک فرد دیگر یا در یک محیط فرق دارد. او بعلاوه از آزمایش آواتارهای فوتورئالیستی در یک محیط واقعیت ترکیبی اطلاع داد، جایی که گویا آواتار شما در دنیای واقعیت مجازی دقیقاً در کنارتان ایستاده است. او در ادامه گفت: زمانی که هدست ها بتوانند شما را به دوستان، خانواده و همکاران راه دورتان متصل نمایند، درک آن برای شما آسان تر می گردد.

در حالی که زاکربرگ اعتراف کرد که ساخت یک هدست کامل در حال حاضر امکان پذیر نیست، اما نمونه های اولیه این هدست ها نشان می دهد که بخش Reality Labs شرکت متا تا به امروز چقدر پیشرفت داشته است. یکی دیگر از هدست های نشان داده شده، Butterscotch نام دارد. این هدست ظاهراً وضوحی نزدیک به شبکیه چشم دارد و به شما امکان می دهد که حتی پایین ترین سطر در تست های بینایی را ببینید. البته چنین نمایشگری را تنها بر روی هدست های پرچم دار شرکت هایی نظیر Varjo می توان یافت و متا در حال حاضر هدست های با چنین نمایشگری ندارد. در واقع محققان Reality Labs شرکت متا برای رسیدن به این توانایی از دید، میدان دید کوئست 2 را نصف نموده اند.

هدست بعدی، Starburst HDR نام دارد که از تجهیزات پیچیده تری تشکیل شده است. این هدست که با تعداد زیادی سیم، فن و قطعات الکترونیکی دیگر ساخته شده، می تواند حداکثر روشنایی 20 هزار نیت را به کاربران ارائه دهد. این هدست بعلاوه مجهز به لامپ قدرتمندی است و برای حمل آن احتیاج به دسته های مخصوصی دارید که بر روی خود هدست قرار گرفته است. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در خصوص این هدست ها در رسانه های خبری منتشر می گردد.

منبع: TechCrunch

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 46366

به "متا نمونه های اولیه تعدادی از هدست های واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا نمونه های اولیه تعدادی از هدست های واقعیت مجازی خود را به نمایش گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید