مردم سوئیس در مخالفت با 5G تجمع کردند

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، هزاران نفر از شهروندان سوئیسی با تجمع در برابر ساختمان های دولتی در شهر برن با راه اندازی شبکه های نسل پنجم تلفن همراه در این کشور مخالفت نموده و علت این مساله را تاثیرات مخرب این کار بر سلامت خود دانستند.

مردم سوئیس در مخالفت با 5G تجمع کردند

این شهروندان خواهان آن شدند که برای تصمیم گیری نهایی در این زمینه به آرای عمومی مردم رجوع شده و یک همه پرسی در آینده نزدیک برگزار گردد.

در عین حال بعضی ایالت های سوئیس قصد دارند در صورت موافقت اکثر مردم راه اندازی شبکه های نسل پنجم را در حوزه استحفاظی خود ممنوع نمایند. تعدادی از شهروندان سوئیسی نیز در این زمینه به نامه نگاری با مسئولان سیاسی روی آورده اند.

در فوریه سال 2019 فرکانس های نسل پنجم اختصاص یافته به سه اپراتور مهم سوئیس معین شد و بودجه ای 350 میلیون یورویی به توسعه شبکه نسل پنجم در این کشور اختصاص یافت. تا جولای سال 2019 هم 334 دکل نسل پنجم در نقاط مختلف سوئیس نصب شد. اما در ادامه شهروندان سوئیسی در بعضی شهرهای این کشور جلوی نصب آنتن های جدید را گرفتند و علت این مساله را خطرات این شبکه ها برای سلامت انسان دانستند.

به گفته آنها بعضی از افرادی که در نزدیکی دکل های نسل پنجم زندگی می نمایند با مشکلاتی همچون زنگ زدن گوش، سردرد، گوش درد، بی خوابی ، درد قفسه سینه و خستگی روبرو شده اند. در شرایطی که طیف فرکانسی شبکه های نسل اول تا چهارم بین یک تا 5 گیگاهرتز است، این رقم در خصوص شبکه های نسل پنجم به 24 تا 90 گیگاهرتز می رسد که به معنای افزایش 1700 درصدی قدرت فرکانسی شبکه نسل پنجم است که این نوع تشعشعات شدید رادیویی برای سلامت انسان مفید نیست.

از سوی دیگر با توجه به طول موج کوتاه تر این طیف فرکانسی و بلوکه شدن آن توسط خودروها، هواپیماها، درخت ها، ساختمان ها و غیره ضرورتی جز نصب دکل های متعدد کوچک تر وجود ندارد و لذا افزایش تعداد دکل های تلفن همراه نیز موجب تشدید خطرات این فناوری برای سلامت انسان می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8624

به "مردم سوئیس در مخالفت با 5G تجمع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم سوئیس در مخالفت با 5G تجمع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید