مسکو: قاطعانه شرکت ساختارهای دولتی روسیه در حملات سایبری را تکذیب می کنیم

به گزارش مجله سلو بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اتهامات بی پایه و اساس واشنگتن درباره دست داشتن ساختارهای دولتی روسیه در فعالیت های مخرب اینترنتی را رد نموده و تمایلات ضدروسی در بحبوحه انتخابات آمریکا را عامل آنها نامید.

مسکو: قاطعانه شرکت ساختارهای دولتی روسیه در حملات سایبری را تکذیب می کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد، این کشور اتهامات بی پایه و اساس از سوی ایالات متحده علیه ساختارهای دولتی فدراسیون روسیه در این باره که گویا آنها در فعالیت های مخرب اینترنتی و حملات سایبری مشارکت داشته اند، را قاطعانه تکذیب می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا در جمع خبرنگاران گفت: دولت ایالات متحده بار دیگر در اقدامی آشکارا ضد روسی، ساختارهای دولتی ما را به فعالیت های مخرب در عرصه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطات متهم نموده است. ما این نوع حدس ها را کاملاً رد می کنیم. ساختارهای دولتی روسیه هیچ ارتباطی با فعالیت های مخرب در اینترنت، آنطور که در واشنگتن سعی دارند جلوه دهند، ندارند.

این دیپلمات با اشاره به اینکه از طرف آمریکایی طبق معمول هیچ دلیل و مدرکی برای چنین اتهاماتی ارائه نشده است، درباره سخنان معاون وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه ایالات متحده، اضافه کرد: این ادعاها در ادامه کوشش ها برای درگیر کردن روسیه رر طیف وسیعی از اقدامات مخرب در فضای اطلاعاتی منتشر شده و بدیهی است که پشت این اتهام زنی به اساس، بعضی ملاحظات فرصت طلبانه سیاسی وجود دارد که از سوی نیروهای روس هراس در ایالات متحده، با هدف زنده نگه داشتن فرضیه تهدید از جانب روسیه در بحبوحه مشاخصات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح و پخش می گردد.

زاخارووا همچنین یادآور شد، اظهارات مقامات آمریکایی، در واقع نخستین واکنش طرف آمریکایی نسبت به ابتکارعمل ولادیمیر پوتین درباره همکاری در عرصه امنیت سایبری است. وی اضافه کرد: متاسفانه، این واکنش مخرب نشان می دهد که آمریکایی ها ترجیح داده ا ند به پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه در سطحی پایین و نه بصورت حرفه ای و جدی پاسخ دهند.

روز گذشته سفارت روسیه در واشنگتن نیز با انتشار بیانیه ای با تأکید بر اینکه روسیه هرگز در انجام حملات سایبری در دنیا مشارکت نداشته و ندارد، اعلام نمود: کاملاً واضح است که چنین ادعایی، صرفاً برانگیختن تمایلات روس هراسانه در جامعه آمریکا و ایجاد جو کاذب ضدجاسوسی در شرایط مشاخصات انتخاباتی در ایالات متحده است. چنین اتهام زنی های بی پایه و اساسی، از چند سال پیش تا به امروز ویژگی شاخص حیات سیاسی واشنگتن شده است.

طبق تحقیقات مقامات آمریکایی، گروهی از هکرها و همدستان آنها به شبکه های رایانه ای در سراسر دنیا از جمله فرانسه، گرجستان، هلند، جمهوری کره، اوکراین، انگلستان و ایالات متحده آسیب رسانده ا ند.

وزارت دادگستری آمریکا شش تبعه روس را به جرم دست داشتن در بزرگترین حملات سایبری در سراسر دنیا متهم نموده است که به گفته واشنگتن، کارمندان سابق و فعلی سرویس های اطلاعاتی ارتش روسیه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 23966

به "مسکو: قاطعانه شرکت ساختارهای دولتی روسیه در حملات سایبری را تکذیب می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: قاطعانه شرکت ساختارهای دولتی روسیه در حملات سایبری را تکذیب می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید