هناس محصول مصلحت طلبی حسین دارابی است

به گزارش مجله سلو بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی یک روزنامه نگار در نقد فیلم سینمایی هناس، گفت: این فیلم محصول مصلحت طلبی های حسین دارابی در پی اکران نشدن فیلم قبلی اش است.

هناس محصول مصلحت طلبی حسین دارابی است

جواد اشکذری در گفت وگو با خبرنگاران در نقد فیلم سینمایی هناس اکران شده در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، اظهار کرد: فیلم هناس محصول مصلحت طلبی های دارابی است. فیلم مصلحت سال گذشته به وسیله حسین دارابی فراوری شد، اما متاسفانه به هر علتی به اکران عمومی در نیامد و به مشکل خورد. بنا بر همین علت کارگردان ترس از اکران نشدن فیلم دوم خود را نیز داشته و به همین علت در ساخت این فیلم مصلحت طلبی به خرج داده است.

وی اضافه کرد: فیلم هناس با اینکه یک فیلم کاملاً اجتماعی است، اما مایه های سیاسی و اجتماعی خاص خود را دارد. دارابی می داند که برای تجربه های نخست خود نباید به سمت یک قطب سیاسی برود، البته که این امر کار بسیار سختی است و افرادی مانند ابراهیم حاتمی کیا که به این سمت رفتند، پس از ساخت 20 فیلم نمره قبولی زیادی نگرفتند.

این فعال تئاتر و رسانه اعلام کرد: حسین دارابی به سمت داستان فردی رفته که قهرمان خانه است، یعنی شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی نژاد. فیلم می توانست از شهره پیرانی به عنوان یک زن کاملاً عاشق به خانواده و اجتماعی یاد کند، اما خیلی به سمت تکرار و ترس هایی که یک زن دارد که همسرش ترور نگردد می رود. این اتفاق بارها در طی 30 سال گذشته در فیلم و سریال ها دیده شده است. یعنی اینکه داستان به سمت شهره پیرانی می رود نقطه قوت فیلم است، اما اینکه نمی تواند از آغاز تا سرانجام به یک داستان منسجم برسد، باعث می گردد این فیلم جزو فیلم های زیر میانه قرار گیرد.

اشکذری اعلام کرد: به غیر از مریلا زارعی که به نظر بنده، تمام قوت فیلم را به دوش گرفته، بازی ها میانه و حتی رو به ضعیف است. در سینمای پرتره و شخصیت محور، شخصیت اصلی خیلی مهم است، اما شخصیت فرعی هم در تعریف ها مهم است که در این فیلم به این امر توجه نشده و معین است که بعضی از بازیگران به خاطر رودربایستی، کمبود بودجه یا موارد دیگری انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در مجموع فیلم نگاه های خوبی دارد، بعضی پلان ها و قاب بندی های بسیار خوبی دارد و دارای موسیقی خوبی است، اما در حد یک تله فیلم 60 دقیقه ای می ماند و نمره ای که از بین 1 تا 10 برای هناس در نظر گرفتم با ارفاق نمره 4 است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41858

به "هناس محصول مصلحت طلبی حسین دارابی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هناس محصول مصلحت طلبی حسین دارابی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید