هواپیمایی که به جای آسمان سر از موزه درآورد!

به گزارش مجله سلو بلاگ، نورثروپ ام2- اف3 نمونه ای ازهواپیماهای بدون بال بود که اولین پرواز برقی اش را در 25 نوامبر 1970 انجام داد.

هواپیمایی که به جای آسمان سر از موزه درآورد!

طی سال های 1963 تا 1975، ناسا سعی در ساخت هواپیماهای آزمایشی بدون بال به نام جسم های بالابر داشت. هواپیمای بدون بال، در واقع بی بال نیست، بلکه بیشتر نیروی بالابری خود را به جای بال، به وسیله بدنه اش تأمین می نماید.

ناسا چند نسخه از این هواپیماها را با ویژگی و امکانات متفاوتی ساخت. نورثروپ ام2- اف3 نمونه ای از آن ها بود که اولین پرواز الکتریکی خود را در 25 نوامبر 1970 انجام داد.

بیشتربخوانید

  • عجیب و غریب ترین هواپیما هایی که قوانین فیزیک را به هم ریخته اند+تصاویر

خلبان این پرواز، بیل دانا بود که باتجربه محسوب می شد. نورثروپ ام2- اف3 اصلاح شده نمونه های قبلی خود بود و پایداری جانبی و ویژگی های کنترلی بهتری از خود نشان داد. پرواز بیل با این وسیله به صورت برقی انجام شد و شش دقیقه به طول انجامید.

کابین خلبان هواپیما

نورثروپ ام2- اف3 در تاریخ سه ساله پرواز خود 27 پرواز انجام داد. بیشترین خلبانی با این وسیله را بیل دانا داشت که معادل 19 پرواز بود. او در پروازهای بعدی توانست دیوار صوتی را نیز به وسیله همین هواپیما بشکند.

البته این هواپیما نیز مانند همه وسیله های پیشگام نقاط ضعف خود را داشت. به علت صاف بودن عرشه بالایی دماغه، توانایی خلبانان برای مشاهده ارتفاع محدود بود. بعلاوه کنترل جانبی هواپیما نیز مشکل بود و اصلاحاتی که برای بهبود آن انجام شد، تأثیر چندانی بر آن نداشت.

پس از آخرین پرواز، ناسا نورثروپ ام2- اف3 را به مؤسسه اسمیتسونین اهدا کرد. این هواپیما در حال حاضر در موزه ملی هوا و فضا در واشنگتن برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

منبع: ایسنا

خبرنگاران وب گردی اخبار داغ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 50160

به "هواپیمایی که به جای آسمان سر از موزه درآورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی که به جای آسمان سر از موزه درآورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید