هورایزن فوربیدن وست به لطف باندل PS5 دوباره به صدر جدول فروش بازگشت

به گزارش مجله سلو بلاگ، پس از چند ماه که از عرضه بازی هورایزن فوربیدن وست سپری شده است، تحولات بازار باعث شده تا این بازی دوباره به صدر جدول پرفروش ترین بازی های فیزیکی انگلستان بازگردد.

هورایزن فوربیدن وست به لطف باندل PS5 دوباره به صدر جدول فروش بازگشت

بازی هورایزن فوربیدن وست تقریباً سه ماه پیش برای کنسول های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه شد. اگرچه این بازی در یکی دو هفته ی اول توانست صدرنشین پرفروش ترین بازی های انگلستان را در اختیار بگیرد اما دو عامل مهم وجود داشت که باعث شد ساخته تازه استودیو گریلا گیمز نتواند در هفته های بعد هم مکان خود را در این جدول حفظ کند. از طرفی یکی از مهم ترین بازی های سال یعنی الدن رینگ فقط چند هفته پس از هورایزن فوربیدن وست عرضه شد و بازار را از آن خود کرد و از طرف دیگر هم مسائل در تأمین موجودی پلی استیشن 5 موجب شد که فروش هورایزن فوربیدن وست با فراز و نشیب هایی همراه شود. تقریباً مثل دیگر بازی های انحصاری پلی استیشن 5، در این هفته که سونی توانسته بود موجودی بیشتری را روانه بازار کند، فروش بازی هورایزن فوربیدن وست هم با افزایش زیادی روبرو شد و دوباره به رتبه اول رسید.

به خاطر عرضه یک باندل رسمی پلی استیشن 5 با مضمون این بازی، فروش هورایزن فوربیدن وست نسبت به هفته قبل افزایش 94 درصدی را تجربه کرده است. به این ترتیب، بازی نینتندو سوییچ اسپورت که سه هفته صدرنشین پرفروش ترین بازی های فیزیکی انگلستان بود، با 37 درصد کاهش فروش نسبت به هفته قبل، به مکان دوم سقوط کرده است.

تأمین و عرضه مناسب از کنسول پلی استیشن 5 در انگلستان باعث شده تا بعضی از دیگر بازی های پلی استیشن هم با رشد قابل توجهی در فروش همراه باشند. بازی گرن توریسمو 7 با افزایش 38 درصدی فروش به رتبه دهم این جدول رسیده و تازهترین نسخه بازی رچت اند کلنک که از جدول اصلی فروش خارج شده بود، با رشد بزرگ 275 درصدی فروش رتبه پانزدهم را تصاحب کرده است.

رتبه سوم و چهار هم به ترتیب در اختیار دو بازی لگو جنگ ستارگان: میراث اسکای واکر و ماریو کارت 8 است که نسبت به هفته قبل به ترتیب 30 و 40 درصد کاهش فروش داشته اند. رتبه پنجم هم در اختیار بازی Pokemon Legends: Arceus است که با افزایش 5 درصدی توانسته این رتبه را تصاحب کند.

این دوره بسیار آرام در بازار فروش بازی های فیزیکی در انگلستان است (و دوره ای است که قرار است تمام تابستان ادامه یابد) اما به هر حال یک بازی تازه در جدول فروش این هفته وجود دارد. بازی Vampire: The Masquerade - Swansong که به تازگی عرضه شده، توانسته در رتبه بیستم قرار گیرد.

بازی Evil Dead - The Game که هفته پیش عرضه شده بود، این هفته با 51 درصد کاهش فروش از مکان پنجم به مکان دوازدهم جدول پرفروش ترین بازی های فیزیکی انگلستان سقوط کرده است.

شما می توانید در پایین فهرست 10 بازی پرفروش این هفته انگلستان را مشاهده کنید.

رتبه هفته قبلرتبه این هفتهنام بازی
81Horizon Forbidden West
62Nintendo Switch Sports
73Lego Star Wars: The Skywalker Saga
14Mario Kart 8: Deluxe
45Pokémon Legends: Arceus
56Minecraft (نسخه نینتندو سوییچ)
117Grand Theft Auto 5
38FIFA 22
99Animal Crossing: New Horizons
1010Gran Turismo 7

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 45749

به "هورایزن فوربیدن وست به لطف باندل PS5 دوباره به صدر جدول فروش بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هورایزن فوربیدن وست به لطف باندل PS5 دوباره به صدر جدول فروش بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید