رونمایی از اولین فراری با موتور شش سیلندر هیبرید

به گزارش مجله سلو بلاگ، فراری می گوید استفاده از موتور شش سیلندر و موتور الکتریکی در مدل 296 نه تنها تاثیری منفی بر ماشین نداشته، بلکه باعث شده در بسیاری جنبه ها ماشینی بهتر باشد. فراری حتی به هواداران سنتی خود اطمینان داده که صدای موتور 296 به صدای موتور های هشت و دوازده سیلندرش شبیه است.

رونمایی از اولین فراری با موتور شش سیلندر هیبرید

همگام با تغییر فرایند بازار خودرو به سمت ماشین های الکتریکی، فراری جدیدترین مدل خود را با قوای محرکه هیبرید به بازار عرضه می نماید. فراری 296 جی تی بی، که هفته گذشته رونمایی شد، دومین مدل کارخانه با موتور الکتریکی و اولین فراری با موتور شش سیلندر است.

برای فراری که موتور های دوازده و هشت سیلندر بخشی از هویتش را شکل داده، استفاده از موتور شش سیلندر تغییری عظیم و جنجالی است. خودروساز ایتالیایی در دهه شصت و هفتاد میلادی مدل هایی ارزان تر را با موتور شش سیلندر فراوری کرد، اما آن موقع هم برای حفظ اعتبار نام فراری، این ماشین ها با نام دینو به بازار عرضه شد.

فراری می گوید استفاده از موتور شش سیلندر و موتور الکتریکی در مدل 296 نه تن ها تاثیری منفی بر ماشین نداشته، بلکه باعث شده در بسیاری جنبه ها ماشینی بهتر باشد. فراری حتی به هواداران سنتی خود اطمینان داده که صدای موتور 296 به صدای موتور های هشت و دوازده سیلندرش شبیه است.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 2.9 ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از 330 کیلومتر در ساعت است. مجموع قوای محرکه ماشین 830 اسب بخار است. قیمت پایه ماشین در ایتالیا 269 هزار یورو (حدود 320 هزار دلار) است. یک مدل قوی تر از این ماشین هم با قیمت پایه 302 هزار یورو فروخته می گردد.

قوانین مبارزه با آلودگی هوا فراری و رقیبانش مانند لامبورگینی و مک لارن را ناگزیر نموده تا از موتور های هیبرید در محصولاتشان استفاده نمایند.

فراری اعلام نموده که اولین مدل کاملا الکتریکی خود را در سال 2025 به بازار عرضه خواهد نمود. این کارخانه قرار است سال آینده اولین مدل شاسی بلندش را به بازار عرضه کند که به احتمال زیاد از قوای محرکه هیبریدی مشابه با مدل 296 استفاده خواهد نمود.

I-Pace تنها مدل جگوار است که فراوریش پس از سال 2025 ادامه خواهد یافت

مدیر جگوار می گوید مدل های الکتریکی آینده این کارخانه با قیمتی گران تر به بازار عرضه خواهد شد. تیری بولور (Theirry Bollore) که از تابستان گذشته مدیریت جگوار-لندروور را برعهده گرفته، برنامه مفصلی برای تحول کارخانه شروع نموده که در نتیجه آن، همه محصولات جگوار بعد از سال 2025 الکتریکی خواهد بود.

بخش دیگر برنامه آقای بولور برای جگوار، تبدیل این کارخانه به خودروسازی لوکس تر است. جگوار در حال حاضر خود را رقیبی برای بنز و ب ام و می بیند، اما محصولات آینده این شرکت برای رقابت با شرکت هایی نظیر پورشه و بنتلی طراحی خواهند شد.

آقای بولور در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی اتواکسپرس گفت: مشکل این است که مشتریان ماشین های ما را می بینند، تست می نمایند و خوششان می آید، اما باز می فرایند آئودی و ب ام و می خرند. مردم دوست دارد جنس اصل بخرند. ما اصل نیستیم. ما جگوار را اصیل تر، گران تر و متفاوت از آن ها [آئودی و ب ام و]معرفی نکردیم.

آقای بولور می گوید قیمت محصولات آینده جگوار از صد هزار پوند (140 هزار دلار) به بالا خواهد بود. او همچنین بدون ارائه جزییات گفته که طرح مدل های جدید نهایی شده است. اتواکسپرس می گوید این مدل ها شامل دو شاسی بلند و یک مدل اسپرت دونفره است.

اینفینیتی QX60 پرفروش ترین مدل کارخانه است

اینفینیتی نسل جدیدی از پرفروش ترین مدل خود را به بازار عرضه نموده و مدیر ایرانی تبار این شرکت امیدوار است این مدل بتواند سرنوشت کارخانه را تغییر دهد.

خودروساز لوکس ژاپنی که زیرمجموعه نیسان است، چند سالی است که با مسائل اقتصادی و کاهش فروش دست و پنجه نرم می نماید. فروش شرکت در سال گذشته میلادی 35 درصد در سراسر دنیا کاهش یافت و شرایطش در آمریکا، عظیم ترین بازار این کارخانه، چندان تعریفی ندارد.

اما این شرایط بد ممکن است با موفقیت نسل جدید مدل QX60 تغییر کند. پرفروش ترین مدل کارخانه علاوه بر چهره ای تازه، به فن آوری های روز مجهز شده و پیمان کارگر، مدیر کارخانه معتقد است با آمدنش فروش اینفینیتی تا خاتمه سال افزایش چشمگیری خواهد یافت.

اتاق نسل جدید QX 60 لوکس تر شده است

مهم ترین تغییر در جلوپنجره خودرو است که به گفته طراحان اینفینیتی با الهام از اوریگامی (هنر ژاپنی کاغذ و تا) طراحی شده است. چراغ های جلو نازک تر شده و بدنه عضلانی تر است تا ماشین اسپرت تر به نظر آید. داخل ماشین هم از قبل لوکس تر است. داشبورد کاملا با چرم پوشانده شده و علاوه بر نمایشگر 12.3 اینچی روبروی راننده، یک نمایشگر 12.3 اینجی هم به صورت استاندارد در وسط داشبورد قرار گرفته است.

فروش نسل جدید QX60 قرار است از پاییز سال جاری در آمریکا شروع گردد. مدلی از این ماشین هم سال آینده میلادی با همکاری کارخانه دانگ فنگ در چین فراوری خواهد شد.

پس از سال 2033 همه محصولات آئودی الکتریکی خواهد بود

آئودی اعلام نموده که فراوری ماشین های بنزینی و دیزل را در سال 2033 متوقف می نماید و پس از آن همه محصولاتش الکتریکی خواهد بود. مارکوس دوزمان، مدیر آئودی برنامه تازه کارخانه را در همایشی درباره محیط زیست در برلین بیان کرد. او همچنین گفت که آئودی تا سال 2025 بیست مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد نمود.

طبق برنامه اعلام شده، آخرین نسل از محصولات بنزینی و دیزل آئودی تا سال 2026 به بازار عرضه می گردد و تا سال 2033 فروخته خواهد شد. آئودی اعلام نموده که پس از آن تنها بعضی مدل های بنزینی و دیزل در کارخانه شرکایش در چین فراوری خواهد شد. رسانه ها برآورد نموده اند که آخرین مدل بنزینی آئودی، شاسی بلند عظیم Q8 خواهد بود که در سال 2026 به بازار خواهد آمد.

همزمان فولکس واگن اعلام نموده که از سال 2035 تنها ماشین های الکتریکی در بازار اروپا عرضه خواهد نمود. کلاوس زلمر، مدیر فولکس واگن به یک مجله آلمانی گفته که عرضه ماشین های بنزینی و دیزل در بازار های آمریکا و چین هم بعدا متوقف خواهد شد.

آقای زلمر در تبادل نظر با ماهنامه مرکور گفته که در آمریکای جنوبی و آفریقا به دلیل کمبود زیرساخت ها و نبودن انگیزه سیاسی برای استفاده از ماشین های الکتریکی، فروش ماشین های بنزینی و دیزل برای مدتی طولانی ادامه خواهد داشت.

بنتلی، عضو دیگر گروه فولکس واگن هم ماه گذشته بیان کرد که از سال 2030 به بعد تنها ماشین های الکتریکی خواهد ساخت.

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: فرادید
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 33284

به "رونمایی از اولین فراری با موتور شش سیلندر هیبرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از اولین فراری با موتور شش سیلندر هیبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید