ورزشگاه آزادی جزو ورزشگاه های برتر و جذاب آسیای مرکزی و جنوبی

به گزارش مجله سلو بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه معرفی ورزشگاه های عظیم و جذاب مناطق مختلف این قاره، اسامی ورزشگاه های بخش آسیای مرکزی و جنوبی را منتشر نموده است.

ورزشگاه آزادی جزو ورزشگاه های برتر و جذاب آسیای مرکزی و جنوبی

AFC برای بخش آسیای مرکزی استادیوم های آزادی ایران، پاختاکور ازبکستان، سالت لیک هندوستان، بانگاباندو بنگلادش و سنترال رپابلیکن تاجیکستان را انتخاب نموده است.

سایت کنفدراسیون آسیا درباره استادیوم آزادی نوشت: استادیوم آزادی که برای میزبانی از بازی های آسیایی سال 1974 ساخته شده است، محل برگزاری بازی تیم ملی فوتبال ایران و همچنین مسابقات خانگی پرسپولیس و استقلال است. ساختار پیاله شکل که به ایجاد فضایی پر جنب و جوش و غالبا مرعوب کننده یاری می نماید در مجموعه ورزشی آزادی واقع شده است که شامل یک مرکز ورزش های آبی و چندین بخش دیگر ورزشی است.

استادیومی که در سال 1971 افتتاح شد، در سپتامبر 1997 با حضور 120 هزار تماشاگر در رقابت های مقدماتی جام جهانی 1998 بین ایران و عربستان، ملاقاتی که با نتیجه تساوی یک - یک تمام شد، رکورد زد. در آوریل 2015 و در ملاقات پرسپولیس با النصر عربستان با حضور 100 هزار تماشاگر در استادیوم آزادی رکورد تماشاگران لیگ قهرمانان آسیا ثبت شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این استادیوم میزبان نخستین فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 بود زمانی که پرسپولیس در بازی برگشت با کاشیما ژاپن بازی داشت و قبل از آغاز مسابقه، استادیوم پر شده بود.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 17470

به "ورزشگاه آزادی جزو ورزشگاه های برتر و جذاب آسیای مرکزی و جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه آزادی جزو ورزشگاه های برتر و جذاب آسیای مرکزی و جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید