وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در تهران، سمنان و برخی از مناطق دیگر کشور اطلاع داد.

وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن پیش بینی شرایط جوی کشوراظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، امروز (3 دی ماه) در برخی از نقاط استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، اردبیل و ارتفاعات قزوین بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می گردد. همچنین امروز در گیلان و مازندران بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی اضافه نمود: فردا (4 دی ماه) در برخی از نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و مازندران بارش پراکنده رخ می دهد و در بعد ظهر همین روز سامانه بارشی از کشور خارج می گردد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که از امروز تا پنجشنبه (3 تا 6 دی ماه) افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد، گفت: در استان های گیلان و اردبیل این افزایش دما با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه از اواخر امروز و طی روز آینده در نیمه شرقی کشور و استان های واقع در دامنه های مرکزی و شرقی البرز در تهران و سمنان وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می گردد که فردا (4 دی ماه) در کرمان و سیستان وبلوچستان خیزش باد و گرد و غبار نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: امروز و فردا (3 و 4 دی ماه) مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و همچنین شرق تنگه هرمز مواج پیش بینی می گردد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوایی پایتخت طی روزهای آینده، گفت: فردا (4 دی ماه) آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 10 و4 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز چهارشنبه (5 دی ماه) صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی می گردد. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 12 و 5 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 2204

به "وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید