ویژه برنامه روز سنندج تولید شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از تولید ویژه برنامه سالگرد تاسیس این شهر (ساڵیادی دامەرزاندنی سنه) روز سنندج در تقویم محلی خبر داد.

ویژه برنامه روز سنندج تولید شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سرکوت نجفی اظهارکرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج ثبت روزی به نام روز سنه در تقویم محلی را با هدف هویت بخشی شهری و رونق فعالیت های فرهنگی و هنری انجام دادند.

وی اضافه کرد: مرور بر تاریخ درخشان و گنجینه پربار مشاهیر و نام آوران شعر و ادب، فرهنگ و عرفان این دیار از دیگر اهداف نامگذاری روز سنه در تقویم محلی بود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج اضافه کرد: سال 98 در این راستا برنامه های متعددی از جمله، همایش پیاده روی خانوادگی، نمایشگاه ابزارآلات و مشاغل قدیمی در عمارت خسروآباد، شب شعر و اجرای ویژه برنامه روز سنه برگزار و با استقبال قابل توجهی از سوی مردم روبه رو شد.

وی یادآور شد: بنا به درخواست های مکرر مردم فرهنگی سنندج برای استمرار این برنامه ها سال جاری هم بنا بود در این ایام برنامه ها را در سطح وسیع تر و با کیفیت و کمیت بالاتر نسبت به سال گذشته برگزار کنیم.

نجفی تاکید کرد: از آذر سال 98 برنامه ریزی های لازم برای تدوین و اجرای ویژه برنامه های مختلف در دومین سال ثبت روز سنه در تقویم محلی شروع شد و با توجه به ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، قرار شد محور اصلی برنامه های این روز در سال جاری با تم موسیقی باشد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی های انجام شده عملا قابل اجرا نیست.

وی گفت: وقتی در این شرایط امکان برگزاری هیچ رویدادی وجود ندارد برای اینکه گرد فراموشی روی این موضوع مهم ننشیند، تصمیم برآن شد که با تولید محتوا و پخش آن از طریق شبکه استانی زمینه را برای یادآوری این ایام بدون به خطر افتادن سلامت مردم فراهم سازیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری سنندج اضافه کرد: بعد از برگزاری جلسات لازم تصمیم بر این شد که برنامه با حضور پژوهشگران و صاحب نظران حوزه های مختلف، تاریخ، هنر و فرهنگ و هنرمندان تولید و در شبکه استانی پخش شود.

وی با بیان اینکه در این راستا ویژه برنامه سالگرد تاسیس سنندج با عنوان (ساڵیادی دامەرزاندنی سنه) در موزه حبیبی سنندج تولید و هم اکنون مشغول مونتاژ آن هستیم، یادآور شد: با صدا و سیما هم مذاکرات لازم انجام شده و قرار است، این محتوای تولید شده را از روز 2 و یا 3 اردیبهشت 99 به مدت 4 شب پخش شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج، فضای دلنشین و لوکیشن زیبای تولید این برنامه تلویزیونی را از ویژگی های قابل توجه آن اعلام کرد و گفت: این برنامه در موزه حبیبی سنندج و پای یکی از با ارزش ترین اروسی های ایران تولید شده است.

وی تاکید کرد: سعی می شود به صورت محدود در این ایام در فضای شهری تصاویر و عکس های تاریخی، با تم موسیقی با همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نصب شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 15485

به "ویژه برنامه روز سنندج تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژه برنامه روز سنندج تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید