پارک قیطریه یکی از پارک های دیدنی شهر تهران است

به گزارش مجله سلو بلاگ، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، پارک قیطریه یکی از پارک های دیدنی شهر تهران است.

پارک قیطریه یکی از پارک های دیدنی شهر تهران است

پارک قیطریه از جمله قدیمی ترین پارکهای تهران و حتی ایران است و قدمتش به بیش از یک و نیم قرن پیش باز می شود. این منطقه در زمان اتابک اعظم به وسیله فردی به نام صارم الدوله که از نوادگان خاندان قاجار بوده، ساخته شد. پس از صارم الدوله به نوادگانش رسید و در سال 1352 بخاطر اینکه بخشهایی از پارک در محدوده شهری واقع شده، به وسیله شهرداری وقت به پارک تبدیل شد. در سال 1372 نیز بقیه قسمتهای این باغ شخصی به وسیله شهرداری تهران خریداری شد و اکنون پارک قیطریه یکی از پارکهای مجذوب کننده و خاص مرکز بشمار می رود؛ جایی که همانند پارک ساعی تجربه حرکت تو در تو را به گردشگران می دهد و فضای جالبی دارد. این منطقه برای پیاده روی مناسب است و فرصتی برای گذر از زیر درختان تنومند بیش از 100 سال را برایتان فراهم می نماید.

طراحی این پارک به صورت آزاد بوده و در آن از خطوط غیر منظم استفاده شده است. پوشش گیاهی خاصی دارد که از آن جمله میتوان به اقایقا، بلوط، گردو، افرا، سروه نقره ای، بید مجنون و کاج مشهدی و درختچه هایی نظیر زالزالک، نرگس درختی و زرشک گز اشاره کرد. در این پارک فرهنگسرای ملل وجود دارد و نگارخانه امیرکبیر که میزبان نمایشگاه های داخلی و خارجی بسیاری است. این پارک در خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز واقع شد. این پارک در مساحتی به وسعت 122 هزار مترمربع در سالهای آخر رژیم طاغوت به بهره برداری رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 50624

به "پارک قیطریه یکی از پارک های دیدنی شهر تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک قیطریه یکی از پارک های دیدنی شهر تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید