پیش بینی افزایش 50 درصدی گردشگران خارجی در خراسان رضوی

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال بالایی که امروزه از سمت گردشگران خارجی صورت می گیرد حدود 40 درصد ظرفیت کل استان در اختیار این گردشگران قرار گرفته است که برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی منبع خوبی است و ما به این اعتقاد داریم که تمرکز در مشهد بر روی گردشگری زیارتی و مذهبی است.

پیش بینی افزایش 50 درصدی گردشگران خارجی در خراسان رضوی

یوسف بیدخوری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با حضور در تحریریه این خبرگزاری به مناسبت 17 مرداد و تبریک روز خبرنگار در مورد اقداماتی که که از تضعیف حوزه گردشگری جلوگیری می نماید، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به ظرفیت خوبی که در حوزه گردشگری خراسان رضوی وجود دارد تمرکز ما بیشتر بر واحدهای اقامتی و فضاهایی است که می تواند در خدمت گردشگر باشد.

وی با بیان اینکه در مشهد به اندازه تمام کشور واحد اقامتی داریم، اضافه نمود: تمرکز فعالیت ها در مشهد، بحثی است که سعی نموده ایم در سایر نقاط استان نیز به آن توجه گردد؛ در حال حاضر به حدود 59 اقامت گاه بوم گردی مجوز داده شده است، توجه ویژه ای به موزه ها در شهرستان های استان نموده ایم؛ به آسبادهای نشتیفان نیز توجه نموده ایم و به دنبال جهانی کردن آن هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به این که استان خراسان رضوی در صنعت گردشگری مورد اقبال قرار گرفته است و نیمی از گردشگران خارجی و زائران به این استان سفر می نمایند سال جاری افزایش 50 درصدی گردشگران خارجی را داشته باشیم.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی اضافه نمود: با توجه به این که در حال حاضر میانگین اشغال واحدهای اقامتی ما بیش از 80 درصد است که 40 درصد آن مربوط به اقامت گردشگران خارجی می گردد این مسئله ظرفیت خوبی است تا ما بتوانیم از موضوع استفاده کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: ما سعی می کنیم فعالیت هایمان را منسجم تر برنامه ریزی کنیم چرا که پراکندگی و غیرمنسجم بودن برنامه ها در سطح استان به نفع توسعه گردشگری نیست؛ ما به دنبال این قضیه هستیم که زیارتی بودن و مذهبی بودن مشهد مخدوش نگردد کما این که معتقدیم بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم نوعی خدمت به زائر امام رضا(ع) است به این شکل که مسافرانی که به مشهد سفر می نمایند در واحدهای اقامتی که ما فراهم نموده ایم اقامت می نمایند.

بیدخوری اظهار داشت: حضور مسافران در مشهد اول به دلیل اعتقاد مذهبی بودن و زیارتی بودن شهر مشهد است و ما هم چنین ما سعی نموده ایم در جهت توسعه فعالیت های صنعت گردشگری، فضاهای مختلف را در استان تبلیغ و فعالیت کنیم؛ برای مثال سال جاری برای اولین بار تقویمی از نمایشگاه ها و جشنواره ها در سطح شهرستان های استان را مطرح نموده ایم و چیزی نزدیک به 85 رویداد در شهرستان ها داریم که یکی از مبناهای ارزشیابی مدیران ما در شهرستان ها و حتی ستادهای اجرایی خدمات سفر در شهرستان های استان است.

وی بیان کرد: این که چه میزان توانسته ایم در سایر حوزهای مرتبط با گردشگری فعالیت کنیم و فعالیت بومی که فقط مردم خود آن منطقه در برنامه های حضور پیدا نمایند را به تنهایی قبول نداریم بلکه قصد داریم این موارد با مشارکت و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و علاقه مندان به صنعت گردشگری در شهرستان های استان اتفاق بیفتد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 7257

به "پیش بینی افزایش 50 درصدی گردشگران خارجی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی افزایش 50 درصدی گردشگران خارجی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید