پیکاپ ویزای انگلیس

به گزارش مجله سلو بلاگ، پیکاپ ویزای انگلیس اصطلاحی که چند سالیست با بسته شدن موقت سفارت این کشور به مراحل دریافت ویزای انگلیس اضافه شده است. در واقع پیکاپ ویزا آخرین و البته برای کسانی که پیروز به دریافت ویزا شده اند بهترین بخش از مراحل ویزا است. در این مطلب می خواهیم بدانیم که پیکاپ دقیقا چیست و چه طور به بهترین مرحله دریافت ویزای انگلیس تبدیل شده است؟

پیکاپ ویزای انگلیس

دریافت مراحل نسبتا پیچیده خود را دارد اما پیکاپ ویزا نقطه پایانی این راه است. زمانی که شما تمام مراحل را پشت سر گذاشته اید و با دریافت پاسپورت خود می خواهید سفری عالی به کشور زیبای انگلستان داشته باشید. با آخرین فرایند دریافت ویزای انگلستان آشنا می شویم.

تعریف پیکاپ ویزای انگلیس

معین وقت سفارت انگلیس به وسیله وبسایت رسمی سفارت انجام می شود. بدین صورت که متقاضی ابتدا فرم سفارت را پر نموده و پس از واریز مبلغ ویزا، وقت انگشت نگاری را دریافت می نماید. متقاضیان ایرانی می توانند به وسیله دفاتر رسمی سفارت انگلیس در تهران، دبی یا ترکیه برای دریافت وقت انگشت نگاری اقدام نمایند.

منقاضیان بایستی در روز و ساعت معین شده با همراه داشتن مدارک در محلی که برای انگشت نگاری انتخاب نموده اند حضور پیدا نمایند. پس از نگشت نگاری پاسپورت متقاضی، تا زمان تحویل ویزا در سفارت نگاه داشته می شود و متقاضی پس از اعلام نتیجه ویزا می تواند پاسپورت خود را دریافت کند.

در اینجاست که وارد مرحله پیکاپ پاسپورت انگلیس می شویم. متقاضیانی که انگشت نگاری را در تهران انجام داده اند، پاسپورت به وسیله پست برایشان ارسال می شود. اما متقاضانی که انگشت نگاری آن ها در کشور ثالث اجرا شده است بایستی مجددا به کشور مورد نظر سفر نموده و پاسپورتشان را دریافت نمایند. البته با پیکاپ پاسپورت احتیاجی به حضور متقاضی در سفارت نیست و آژانس های هواپیمایی به عنوان نماینده متقاضی به سفارت رفته و پاسپورت را تحویل می گیرند. این کار در اصطلاح آژانس های هواپیمایی پیکاپ پاسپورت نام دارد.

پیکاپ ویزا از ترکیه

پس از انجام انگشت نگاری در استانبول و آنکارا تا زمان تعیین شدن جواب ویزا پاسپورت به سفارت تحویل داده می شود.

متقاضیان ویزا برای خروج از ترکیه بایستی به سفارت ایران در آنکارا یا استانبول مراجعه نموده و مجوز خروج از خاک ترکیه را بدون پاسپورت دریافت نمایند. پس از تعیین شدن جواب ویزا پیکاپ پاسپورت انگلیس به وسیله دفاتر آژانس های هواپیمایی اجرا شده و احتیاجی به سفر مجدد متقاضی به محل انگشت نگاری نمی باشد.

مرحله پیکاپ پاسپورت از ترکیه 2 الی 3 هفته کاری زمان برده و هزینه آن 110 دلار می باشد.

پیکاپ ویزا از دبی

متقاضیانی که دبی را برای انگشت نگاری انتخاب نموده اند شرایطی متفاوت دارند، چرا که مسافران اجازه خروج از دبی را بدون پاسپورت ندارند. از این رو متقاضیان می توانند یکی از سرویس های زیر را انتخاب و خریداری نمایند:

Passport pass back: مبلغی را باید نقداً در خود مرکز ویزا پرداخت کنید تا گذرنامه شما طی 24 ساعت به شما بازگردانده شود و نتیجه ویزا 15 تا 25 روز بعد به شما اعلام می شود و شما می توانید پاسپورت خود را به سفارت ارسال کنید.

Super priority: این سرویس مخصوص افرادی می باشد که اقامت دبی یا ابوظبی دارند و هزینه آن 600 پوند می باشد که نتیجه ی ویزا طی 24 ساعت به شما اعلام می شود، این مبلغ را می توانید به صورت آنلاین و یا نقداً پرداخت کنید.

Priority: با خرید این سرویس نتیجه ویزا طی 8-5 روز کاری ارسال شده و مبلغ 212 پوند به صورت نقدی ویا آنلاین در مرکز ویزا دبی و ابوظبی پرداخت می شود و متقاضیانی که از ترکیه درخواست اخذ ویزا دارند می توانند 212 پوند را به صورت آنلاین پرداخت نمایند.

پیکاپ ویزا انگلیس از دبی 2 الی 3 هفته کاری زمان برده و 180 درهم هزینه دارد.

مدارک مورد احتیاج دریافت ویزای انگلیس

  • اصل پاسپورت فعلی با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت های قبلی و کپی از صفحات پاسپورت ها
  • یک نسخه تکمیل شده فرم درخواست ویزا به همراه برگه تأییدیه وقت سفارت که توسط این مرکز انجام پذیر است.
  • 2 قطعه عکس 3.5*4.5
  • اصل و یا کپی دعوت نامه معتبر، در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه 6 ماه آخر، برگه اقتصادیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  • رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
  • مدارک میزبان در انگلستان (دعوت نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت نماینده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره نامه، آخرین برگه اقتصادی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق و گاز و …)
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای 3 ماه گذشته، سپرده های بانکی و …
  • برای مدیران و سهام داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای 6 ماه گذشته الزامیست.
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، (در صورت اجاره دادان اصل و ترجمه اجاره نامه(
  • ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و احتیاجی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.

بیشتر بخوانید …

دلایل ریجکتی ویزای انگلیس

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای انگلیس

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: ستاره ونک
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27353

به "پیکاپ ویزای انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ ویزای انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید