چطور واگذاری پدیده فراموش شد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، اجرای قانون منع حضور بازنشستگان در مشهد، تغییرات عمده ای را به همراه خواهد داشت که شرایط شرکت پدیده مادر و باشگاه پدیده را هم تحت تأثیر خود قرار می دهد.

چطور واگذاری پدیده فراموش شد؟

به گزارش خبرنگاران ، واگذاری، آخرین راهکاری بود که مسوولان استان برای حل مسائل مالی باشگاه پدیده، به فکر آن افتادند. موفقیت های باشگاه پدیده اما باعث شد که این موضوع به فراموشی سپرده گردد. پدیده خوب نتیجه می گرفت و اعتراضی در بین نبود. مهم تر اینکه مشتری درخور توجهی هم برای باشگاه پیدا نشد و واگذاری به عنوان تنها راهکار موجود، به نوعی در اولویت های بعدی نهاده شد. سکوت این روزها اما نشانه دیگری است و از بهبود اوضاع خبر نمی دهد. شاید وقتی قانون بازنشستگان اجرایی گردد، تغییرات در پی اجرای این قانون بتواند شرایط را برای پدیده بهبود بخشد.

مسائل مالی باشگاه پدیده که به اوج رسید، استانداری تنها راهکار موجود را واگذاری باشگاه خاطرنشان کرد. فراخوانی هم دادند که هرکس می خواهد برای خرید باشگاه دست به کار گردد. از همان زمان هم البته معلوم بود که در این شرایط اقتصادی، کمتر کسی حاضر می گردد خود را برای فوتبال و هزینه هایش به دردسر بیندازد. با این حال اما چند نفری هم برای خرید امتیاز باشگاه اعلام آمادگی کردند اما به طور عجیبی مذاکرات نیمه کاره رها شد. پیروزی های پدیده و تکرار موفقیت های این تیم مشهدی باعث شد که واگذاری، رفته رفته اهمیتش را برای پدیده از دست بدهد و صدرنشینی تنها اتفاقی باشد که به چشم می آید.

بحث واگذاری باشگاه پدیده که از اختلاف های اساسی بین استانداری و شرکت پدیده مادر شروع شده بود اما به همین سادگی به فراموشی سپرده نشده است. نکته ای که مسبب سکوت این روزها در مشهد شده، این است که اجرای قانون منع حضور بازنشستگان در مشهد، تغییرات عمده ای را به همراه خواهد داشت که شرایط شرکت پدیده مادر و باشگاه پدیده را هم تحت تأثیر خود قرار می دهد.

با پایان مهلت حضور بازنشستگان در مناصب دولتی، استاندار خراسان رضوی باید سمت خود را ترک کند و صندلی استانداری را به فرد جوان تری بسپارد. از آنجا که مدیرعامل شرکت پدیده مادر، با نظر مستقیم استاندار انتخاب می گردد، احتمال اعمال تغییرات در سطح مدیریتی این شرکت به شدت احساس می گردد. چرا که پیش از این هم معمولاً تغییرات این چنینی تأثیر مستقیمی روی مدیریت شرکت پدیده داشته است و حالا هم انتظار می رود که با حضور استاندار جدید در خراسان رضوی، شخص دیگری به عنوان مدیرعامل شرکت پدیده انتخاب گردد.

خیلی از افرادی که موافق واگذاری باشگاه پدیده بودند، با این تغییرات به بهبود اوضاع امیدوار شده اند. تا پیش از این، حرف موافقان واگذاری باشگاه این بود که چرا شرکت پدیده بدون اینکه یک ریال به باشگاه یاری کند، باید از امتیاز تبلیغاتی آن بهره ببرد؟ و این بهره برداری تبلیغاتی حالا که تیم فوتبال پدیده صدرنشین رقابت های لیگ است و مدعی قهرمانی، به مراتب بیشتر از قبل شده و طبیعی است که انتظار حمایت این تیم از شرکت پدیده هم چندین برابر قبل باشد.

شرکت پدیده در طول این مدت هم در تمام بازی های حساس تیم، تمامی تبلیغات دور زمین را به طور انحصاری خریداری می نماید و در کنار بازی های درخشان تیم فوتبال پدیده، این نام را بیش از پیش بر سر زبان ها می اندازد. بدون اینکه احتیاجی به تبلیغات کلان تر و زحمت بیشتری داشته باشد. بدون اینکه ریالی به باشگاه پدیده یاری کند و خود را در هزینه های این باشگاه سهیم بداند.

همین موضوع هم از ابتدا باعث ایجاد اختلاف بین استانداری، باشگاه و طرفداران با شرکت پدیده مادر شده و تا جایی پیش رفته بود که طرفداران در شبکه های اجتماعی، ناراحتی خود را خطاب به مدیرعامل شرکت پدیده بیان می کردند.

حالا همه این انتقادها و ناراحتی ها جای خود را به سکوت و آرامش عجیبی داده که تنها دلیل آن، تغییراتی است که به واسطه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، انتظار می رود اجرا گردد.

همه این اختلاف ها را که کنار بگذاریم اما اصل ماجرا این است که تیم فوتبال پدیده، بهترین روزهایش را از نظر فوتبالی پشت سر می گذارد. کار نیمه تمامی که فصل گذشته به دلیل کسر 6 امتیاز، به پایان نرسید، این فصل دارد به بار می نشیند و پدیده در صدر جدول در میان مدعیان قهرمانی جای گرفته است. دقیقاً در همین شرایط حساس است که تنها احتیاج پدیده برای پیمودن مسیر موفقیتی که پیش رو دارد، حمایت است و همدلی. همدلی نه فقط در تیم و کادرفنی و کادرمدیریتی باشگاه که در میان مسوولان عالی رتبه که سرنوشت پدیده در بسیاری مواقع در گرو تصمیم های آن ها بوده است.

واقعیت این است که وقتی تیمی نتیجه می گیرد، شاید یادمان می رود که با چه مسائلی دست و پنچه نرم نموده و چه موانعی را پشت سر گذاشته است. پدیده موفقیت های این روزها را در شرایطی به دست می آورد که این تیم در سخت ترین شرایط مالی واقع شده است و برآورده نشدن مسائل مالی هنوز که هنوز است نتوانسته تاثیرش را در زمین برروی کیفیت این تیم نشان دهد و همین همت بازیکنان است که یحیی را وادار به تعظیم در مقابل آنها نموده است.

1 – 9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1966

به "چطور واگذاری پدیده فراموش شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور واگذاری پدیده فراموش شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید