کتایون خسرویار: انگار هیچ کاری نکرده ایم، خروج از رنگینگ FIFA تقصیر مربیان است

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران معتقد است، مربیان زن دلیل اصلی خروج تیم ایران از رنکینگ فیفا هستند.

کتایون خسرویار: انگار هیچ کاری نکرده ایم، خروج از رنگینگ FIFA تقصیر مربیان است

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) در روز 28 آذر 99، رنکینگ تیم های فوتبال زنان را منتشر کرد که بر اساس آن تیم ایران از رده بندی خارج شده بود و جایگاهی نداشت. این اتفاق به دنبال تعطیلی 20 ماهه فوتبال زنان ایران افتاد، چرا که اردوهای ملی بعد از حذف از مرحله دوم انتخابی المپیک (20فروردین 98) کنسل شد.

انگار هیچ کاری ننموده ایم

کتایون خسرویار، سرمربی سابق تیم ملی دختران زیر 19 سال ایران به این موضوع واکنش نشان داد و به خبرنگاران گفت: این اتفاق برای تیم ملی زنان خیلی بد است چون انگار در 15 سالی که از فوتبال زنان می گذرد، هیچ کاری ننموده ایم. خیلی مهم است که بعد از شیوع کرونا دوباره برنامه بازی ها و تورنمنت ها را بچینیم و به رنکینگ برگردیم.

او در ادامه به نقش مربیان زن در خروج ایران از رنکینگ جهانی اشاره و بیان نمود: مقصر دانستن فدراسیون در این مورد خیلی راحت است اما فکر می کنم این اتفاق تقصیر خود مربیان و برنامه ریزی آنها است. ما به عنوان مربیان زن باید بازیکن های خوبی بسازیم تا در زمان رویارویی با تیم های عظیم، به جای باخت در لحظات آخر، برنده شویم. با توجه به شیوع کرونا مربیان وقت زیادی برای تمرین با بازیکنان دارند تا بعد از این بیماری توانایی پیروزی در ملاقاتهای مهم را داشته باشیم.

خسرویار در این مورد اضافه نمود: زمانی که سرمربی تیم زیر 19 سال بودم، فدراسیون به انجام برنامه هایم یاری کرد. کادر فنی، اردو، بازی ها و تورنمنت های خارجی بیشتری می خواستم که واقعا همه را برایم فراهم کرد و کم توجهی نداشت، بنابراین اگر مربیان با برنامه سفت و سختی جلو بروند، به نفعمان است. نه اینکه یک ماه قبل از مسابقات یک بازی درخواست نمایند.

با برنامه هیچکس نمی تواند جلوی ما را بگیرد

سرمربی سابق تیم ملی دختران زیر 19 سال معتقد است اگر مربی نسبت به تیم ملی بی توجه باشد، دیگران نیز بی توجه خواهند بود. او در این باره گفت: اگر من به عنوان مربی به تیم کم توجهی کنم، چرا فدراسیون و دیگران توجه نمایند؟ بنابراین ما مربیان باید طبق برنامه جلو برویم و از قبل درخواست کنیم.

او در خصوص توانایی دختران فوتبالیست ایران بیان نمود: زمانی که من و کادرم با برنامه جلو رفتیم، دیدیم که توانایی رقابت با تیم های عظیم آسیا را داریم. ما کمتر از یک سال تمرین نموده بودیم. فرض کنید که یک برنامه پنج ساله داشته باشیم، دیگر هیچکس نمی تواند جلوی ما را بگیرد.

مربیان ایران همدیگر را اذیت می نمایند

خسرویار در خصوص عدم همکاری مربیان ایران با یکدیگر گفت: متاسفانه مربیان ایران یکدیگر را حمایت نمی نمایند در حالی که باید حمایت و یاری به هم را یاد بگیریم چون اگر روی بازیکن و تیم تمرکز کنیم و به آنها تکنیک و تاکتیک نشان بدهیم، سطح مسابقات را بالاتر می بریم تا مربیان دیگر نیز چنین کاری انجام بدهند اما به جای آن همه همدیگر را اذیت می نمایند، اصلا نمی گردد به جایی رسید و اکنون هم که می بینیم بعد از 15 سال هنوز یک جا هستیم. ما مربیان مقصر هستیم نه فدراسیون و دیگران.

قهرمانی آسیا را به خودمان باختیم

خسرویار در خصوص ملاقات فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم های پرسپولیس و اولسان کره جنوبی گفت: بازی خوبی دیدیم و توپ از نظر تعداد پاس و موقعیت، بیشتر با ما بود. همواره به تیم زیر 19 سالم می گفتم، اگر ببازیم به خودمان باخته ایم، در بازی پرسپولیس هم به خودمان باختیم اما بازی قشنگی ارائه دادند و تا به حال ندیده ام تیمی آنقدر فوق العاده کار کند که هنگام باخت هم خرسند باشیم. شانس با اولسان بود اما تیم ما با اینکه چند نفر از بازیکنان اصلی اش را نداشت، خوب کار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 26825

به "کتایون خسرویار: انگار هیچ کاری نکرده ایم، خروج از رنگینگ FIFA تقصیر مربیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتایون خسرویار: انگار هیچ کاری نکرده ایم، خروج از رنگینگ FIFA تقصیر مربیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید