کشف آثار تمدن پیش از تاریخ در مشگین شهر

به گزارش مجله سلو بلاگ، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر از کشف آثار و نشانه های تمدن به جامانده از انسان دوران پیش از تاریخ در این شهرستان اطلاع داد.

کشف آثار تمدن پیش از تاریخ در مشگین شهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، ایمانعلی ایمانی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر امروز شنبه 12 آبان 97 با اعلام این خبر توضیح داد: به غیر از نقوش صخره ای یا سنگ نگاره های دو روستا در بخش مرادلو در 10 مکان جدید نیز آثاری کشف شده است.

او اضافه نمود: گستردگی و فراوانی سنگ نگاره ها و تنوع حکاکی منطقه مشکین شهر یکی از نمونه های کم نظیر در نقوش صخره ای ایران و دنیا است.

به گفته سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر به ضرورت تداوم مطالعات نقوش صخره ای اشاره نمود و اضافه نمود: نقش های کشف شده از انسان های در حالت شکار با کمان، سواره در حال رفتارهای موزون و جادوگرانه است.

ایمانی ادامه داد: استل های بز کوهی، نقش های لنگر کشی میادین شکار گوزن به صورت های فردی و جمعی، تیراندازی و صحنه های جنگ نشانگر سکونت انسان در پیش از تاریخ بخش دیگری از نقش و نگارها است.

او سنگ نگاره های منطقه مشگین شهر را که دارای نقش مایه های متنوع انسانی، حیوانی و نمادین هستند، فرصت مغتنمی در جهت افزایش بهره وری های هنری و توسعه گردشگری شهرستان و استان عنوان نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 1616

به "کشف آثار تمدن پیش از تاریخ در مشگین شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آثار تمدن پیش از تاریخ در مشگین شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید