کفش های خود را به کفی های آنتی باکتریال مجهز کنید ، از کشف 33 سیارک توسط محققان ایرانی تا ابزاری برای تشخیص دقیق دیابت

به گزارش مجله سلو بلاگ، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

کفش های خود را به کفی های آنتی باکتریال مجهز کنید ، از کشف 33 سیارک توسط محققان ایرانی تا ابزاری برای تشخیص دقیق دیابت

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه علمی و فناوری کشور در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

نانو؛ ابزاری برای تشخیص دقیق تر دیابت از روی آزمایش ادرار

پژوهشگران با طراحی ابزاری پیروز شدند متابولیت های موجود در ادرار را با حساسیت بالا اندازه گیری نموده و اقدام به تشخیص دیابت نمایند. در این ابزار از فناوری نانوحفره استفاده شده است. یائوران لیو از محققان این پروژه می گوید: ما تشخیص کایرال مولکول های متابولیک بدون برچسب را در سطح غلظت های پیکومولار به وسیله تجمع سریع مولکول های زیستی روی حسگر های کایرال پلاسمونیک انجام دادیم. در این پروژه نشان دادیم که حساسیت روش ما 10 میلیون برابر بیشتر نسبت به حسگر های کایرال پلاسمونیک پیشرفته است.

محافظت از پا در روز های گرم تابستان / کفش های خود را به کفی های آنتی باکتریال مجهز کنید

یکی از شرکت های فراورینماینده کفی کفش، با استفاده از نانوذرات نقره اقدام به فراوری و عرضه کفی های کفش آنتی باکتریال نموده است. این کفی های نانویی همچنین از ویژگی هایی نظیر ضدحساسیت، سهولت کاربرد، ممانعت از ایجاد و رشد باکتری در جوراب و کفش، جلوگیری از تعرق پا و بوی بد برخوردار هستند و توانایی از بین بردن بیش از 650 نوع باکتری مختلف را دارند.

کشف و ثبت 33 سیارک توسط محققان ایرانی / راه حل های مقابله با اجرام فضایی ارائه شد

در نشست علمی کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل (کوپوس)، ایران با اعلام فعالیت ها در پایش اجرام نزدیک به زمین، از کشف و ثبت 33 سیارک توسط محققان کشور اطلاع داد.

محققان پیروز به ساخت نانوحسگری برای رصد بیماری های عصبی شدند

محققان نانوحسگری ساختند که می توان با آن سیگنالینگ عصبی را به صورت زنده رصد کرد که این قابلیت به تشخیص بیماری های عصبی یاری شایانی می نماید. موناغان می گوید: اگر قرار است از تحریک عصبی به عنوان دارو بهره ببرید، احتیاج به بازخوانی میزان تحریک دارید. توسعه این نانوحسگر، شرایط بازخوانی انتقال دهنده عصبی استیل کولین را فراهم می نماید. این نانوحسگر از یک بخش فلورسنت تشکیل شده است که در حضور استیل کولین می درخشد و در موش های زنده و در زمان واقعی دیده می گردد.

راه حلی درمانی برای محاصره تومور بدخیم سرطانی

محققان با ساخت یک شبکه پلیمری میکروسکوپی قادر به محاط کردن توده های تومور و انتقال کارآمد دارو به آن ها شدند. microMESH به شکل یک شبکه پلیمری میکرومتری است، که با مواد زیست تخریب پذیر ساخته و دور توده تومور پیچیده می گردد. این ویژگی منحصر به فرد به microMESH امکان می دهد تا با توده تومور، تعامل نزدیکتر داشته و اثر درمانی را افزایش دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31480

به "کفش های خود را به کفی های آنتی باکتریال مجهز کنید ، از کشف 33 سیارک توسط محققان ایرانی تا ابزاری برای تشخیص دقیق دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفش های خود را به کفی های آنتی باکتریال مجهز کنید ، از کشف 33 سیارک توسط محققان ایرانی تا ابزاری برای تشخیص دقیق دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید