کلاهبرداری سایبری با اخذ بیعانه

به گزارش مجله سلو بلاگ، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: قیمت نازل و تحریک خریدار از سوی فروشنده در آگهی ها کالا برای دریافت بیعانه و نفروختن آن به دیگران از شگردهای مجرمان سایبری است.

کلاهبرداری سایبری با اخذ بیعانه

به گزارش خبرنگاران کرمان؛سرهنگ امین یادگار نژاد گفت:مجرمان سایبری با ارائه تخفیفات غیر واقعی درآگهی های فروش وسایل در سایت ها، قربانیان خود را به دام می اندازند.

وی اضافه نمود: کلاهبرداران با سوء استفاده از سایت های تبلیغاتی و اپلیکیشن های مشابه، با درج آگهی های جعلی و با مشخص قیمت های پایین تر از عرف بازار و وسوسه انگیز از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می نمایند و این در صورتی است که پس از واریز مبلغ توسط خریدار، کلاهبردار گوشی خود را خاموش و یا دیگر جوابگوی تلفن خود نبوده و از تحویل و یا پس دادن وجه امتناع می ورزد.

رئیس پلیس فتا کرمان یادآور شد:شهروندان به هیچ عنوان قبل از رویت و کسب اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالای تبلیغ شده مبلغی را تحت عنوان بیعانه برای افراد واریز ننمایند و هر پرداختی حتما بعد از رویت و اطمینان از کیفیت کالا باشد.

سرهنگ یادگارنژاد تاکید نمود:شهروندان حتما از فروشگاه های اینترنتی خرید نمایند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و به جای دادن بیعانه از گزینه پرداخت وجه در محل استفاده نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس فتا اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 32119

به "کلاهبرداری سایبری با اخذ بیعانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری سایبری با اخذ بیعانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید