2 مرکز عرضه صنایع دستی در قم راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بابیان اینکه در حال حاضر 10 هزار تخت اقامتی در استان است گفت: 180 خانه مسافر مجوز دار و بیش از 600 خانه مسافر غیرمجاز نیز در استان فعال هستند.

2 مرکز عرضه صنایع دستی در قم راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران از قم، عیسی رضایی عصر امروز عصر امروز در نشست صمیمی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انجمن ها و تشکل های مردم نهاد استان قم که در سالن جلسات شهرداری برگزار گردید با اشاره به اینکه در استان 5 انجمن وابسته به سازمان فعالیت دارند گفت: هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی، مهمان پذیران، خانه مسافرهای استان و جامعه تور لیدرها 5 انجمن حوزه گردشگری استان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اضافه کرد: قم به لحاظ موقعیت محور تردد 17 استان کشور است و سالانه بیش از 150میلیون تردد در محورهای استان ثبت می گردد که از تعداد 20 میلیون نفر وارد قم می شوند.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 2ونیم میلیون گردشگر خارجی از کشورهای عراق، ترکیه و حوزه خلیج فارس به استان قم می آیند توضیح داد: درمجموع استان قم از استان هایی است که بخش عمده گردشگری کشور را عهده دار است، در این زمینه سرمایه گذرانی نیز فعالیت دارند.

رضایی بابیان اینکه در حال حاضر 10 هزار تخت اقامتی در استان است گفت: 180 خانه مسافر مجوز دار و بیش از 600 خانه مسافر غیرمجاز نیز در استان فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: در قم زمینه خوبی در توسعه گردشگری به ویژه گردشگری زیارتی و طبیعت گردی وجود دارد این استان باوجودی که معروف به کویر است اما ظرفیت های گردشگری طبیعی فراوانی را در خود جای داده است.

وی بابیان اینکه 2 دریاچه نمک و حوض سلطان دو ظرفیت گردشگری ویژه استان قم است اظهار داشت: 110 هتل، 40 مهمان پذیر، 180 خانه مسافر و 62 دفتر مسافرتی در استان قم اقدام به ارائه خدمات می نمایند.

رضایی با تأکید بر اینکه مشکل عرضه و فروش مهم ترین مشکل صنایع دستی استان است اظهار داشت: دو پاساژ سعدی و زمزم در حال حاضر برای عرضه تولیدات صنایع دستی در دست اقدام است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12988

به "2 مرکز عرضه صنایع دستی در قم راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 مرکز عرضه صنایع دستی در قم راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید