آبشار زیبا و رویایی چشمه گوش در پلدختر، عکس

به گزارش مجله سلو بلاگ، صخره هایی پلکانی و خروش آب در دل این صخره ها چیره دستی نقاش طبیعت را به رخمان می کشند و شگفتی خلقت را به یادمان می آورد.

آبشار زیبا و رویایی چشمه گوش در پلدختر، عکس

انواع گیاهان خوراکی، دارویی، صنعتی و درختان میوه و انواع درختان صمغی به وفور در این منطقه یافت میگردد که از این گونه ها می توان به درخت ون یا سقز، درختچه بادام، بوته کتیرا و گون و … اشاره کرد. از دیگر درختان مفید درخت بلوط است که زیبایی منطقه را دوچندان نموده و فواید آن در سطح سنتی فراوان است. دانه بلوط این درخت هم برای انسان و هم برای احشام مصرف خوراکی دارد و از شاخه و برگ آن برای خوراک دام و از چوب بلوط برای هیزم آتش استفاده می گردد. گیاهان دیگری از جمله انجیر کوهی، زالزالک، کنگر، گل نیلوفر، بلالیک (آلبالوی وحشی)، انواع سبزی های خوراکی از جمله تربچه کوهی، تره، طوله و دهها نوع دیگر در این منطقه فراوان است.

از حیوانات اهلی منطقه می توان به گاو، گوسفند، بز، اسب، قاطر، الاغ و انواع پرندگان همچون مرغ خانگی، بوقلمون، غاز،اردک و … اشاره کرد. همچنین منطقه دارای گونه هایی از حیوانات وحشی از جمله نسل نادر پلنگ ها، گرگ، خرس، کفتار، روباه، شغال، خرگوش و پرندگان بومی همچون کبک، تیهو، کبوتر، کلاغ، عقاب و جغد می باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16499

به "آبشار زیبا و رویایی چشمه گوش در پلدختر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار زیبا و رویایی چشمه گوش در پلدختر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید