آمریکا: 19 نقطه تاسیسات آرامکو هدف حمله قرار گرفته است

به گزارش مجله سلو بلاگ، آمریکا با انتشار یک عکس ماهواره ای از حمله پهپادی به 19 نقطه از تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در روز شنبه اطلاع داد.

آمریکا: 19 نقطه تاسیسات آرامکو هدف حمله قرار گرفته است

به گزارش ، آمریکا با انتشار یک عکس ماهواره ای اظهار داشت که حدود 19 نقطه تاسیسات نفتی آرامکو عربستان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

روز شنبه 10 پهپاد انصارالله یمن 2 پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اظهار داشتند نیمی از فراوری نفت خام آن ها متوقف شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز پس از این حادثه ایران را عامل مستقیم آن دانست و مدعی شد هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد منشاء این حملات از یمن بوده است. این در حالی است که انصارالله یمن مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

ایران این اتهامات را به شدت رد نموده و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر پمپئو گفت: آن ها پس از ناکامی در فشار حداکثری علیه ایران به فریبکاری حداکثری روی آورده اند.

شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داد آمریکا در حالی ایران را متهم به دست داشتن در حمله نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان می نماید که تاکنون هیچ گونه مدرکی در این زمینه ارائه ننموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 8262

به "آمریکا: 19 نقطه تاسیسات آرامکو هدف حمله قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: 19 نقطه تاسیسات آرامکو هدف حمله قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید