آیا صبری لموشی گزینه مورد نظر استقلال است؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، گزینه سرمربیگری تیم استقلال تجربه راهنمایی تیم ملی ساحل عاج در جام جهانی برزیل را در کارنامه اش دارد و با تجارب بزرگی کاندیدای سرمربیگری تیم قهرمان فصل قبل ایران شده است.

آیا صبری لموشی گزینه مورد نظر استقلال است؟

صبری لموشی گزینه مورد نظر باشگاه استقلال متولد نهم نوامبر سال 1971 است که در شهر لیون فرانسه به دنیا آمد. او قدی در حدود 175 سانتیمتر داشته و در دوران فوتبالش در پست هافبک بازی می نموده است.

لموشی فوتبال آماتور خود را از تیم المپیک آله فرانسه شروع کرد و بعد از 106 بازی در سال های 90 تا 94 میلادی برای این تیم و به ثمر رساندن 26 گل مورد نظر مسئولان باشگاه اوسر فرانسه نهاده شد، اما اوج فوتبال این بازیکن در سال های بود که به عضویت باشگاه پارما عایدی.

لموشی در سال های 2000 تا 2003، نود بازی در ترکیب تیم پارما انجام داد و هفت گل برای این تیم به ثمر رساند. تصاویر لموشی مقابل ستاره های آن موقع شاغل در کالچو ثابت می نماید او مقابل بازیکنان صاحب نامی مانند اینزاگی، پاول ندود، الکس دل پیرو، روی کاستا، ادگار داویدز و بسیاری از ستاره های آن سال های سری آ ایتالیا توپ زده است.

لموشی بعلاوه در سالی که عضو تیم ملی فرانسه بود همراه با این تیم در رقابت های یورو 96 کنار ستارگان بزرگی همانند زین الدین زیدان، مارسل دزایی، لیلیان تورام، یوری ژورکادف، لورن بلان، دیوید ترزگه و.. با پیراهن تیم ملی فوتبال کشورش بازی نموده و از این نظر دارای تجربه بسیار زیادی است. او رابطه خوبی با هم تیمی هایش داشته و در صفحه شخصی اش معین است که رفاقت ویژه ای هم با زین الدین زیدان سرمربی سرشناس سابق رئال مادرید و کاپیتان اسبق تیم ملی فرانسه دارد.

علاوه بر این لموشی پس از راهنمایی تیم ساحل عاج از سال های 2012 تا 2014 پیروز شد همراه با این تیم به جام جهانی برزیل صعود کند. او در گروهی نهاده شد که تیم های یونان، کلمبیا و ژاپن در آن حضور داشتند، اما بعد از دو باخت مقابل تیم های یونان و کلمبیا و تنها با یک پیروزی در ملاقات مقابل ژاپن در نهایت همراه با شاگردان آفریقایی اش سوم شد و از صعود به دور تر بازماند.

شایان ذکر است؛ شنیده ها از باشگاه استقلال حاکی از آن است که این مربی گزینه اصلی آجورلو برای سرمربیگری تیم استقلال است.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 46345

به "آیا صبری لموشی گزینه مورد نظر استقلال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا صبری لموشی گزینه مورد نظر استقلال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید