آیا هوش مصنوعی تفاوت مطالب طنز و جدی را تشخیص می دهد؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، براساس یک مطالعه جدید ، ماشین آلات چیزهای زیادی را درک نمی نمایند ، به ویژه چیزهایی مانند گفتار طنز آمیز ، اما تلاشها برای ایجاد فضایی برای یادگیری قدرت تفکیک مطالب طنز و جدی توسط هوش مصنوعی ادامه دارد.

آیا هوش مصنوعی تفاوت مطالب طنز و جدی را تشخیص می دهد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها خبرهایی را درباره نوشتن مقاله توسط هوش مصنوعی و حتی برنده شدن هوش مصنوعی دربرابر انسانها می خوانیم. اما پرسش این است که آیا هوش مصنوعی اصلا تفاوتی بین گفتار طنز، جدی و ... قائل است یا خیر.

در حقیقت به نظر می رسد یک دستگاه نمی تواند چیزهای زیادی را درک کند و مطمئناً نمی تواند طنز را درک کند. بنابراین چنین ضعفی حتی ممکن است منجر به اشاعه مطالب طنز جعلی در فضای مجازی گردد. گروهی از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن نگرانی های اساسی خود نسبت به وضعیت فعلی را در قالب یک مقاله عنوان نموده اند. دکتر لوی، نویسنده اصلی این مقاله می نویسد: تفکیک طنز از اخبار جعلی ممکن است در عمل سخت باشد. این بدان معناست که طنز مشروع می تواند ممنوع گردد ، در حالی که اطلاعات غلط ممکن است توجه ناخواسته ای را به خود جلب کند. برای کاربران ، طبقه بندی صحیح طنز به عنوان اخبار جعلی ممکن است آنها را از محتوای سرگرمی مطلوب محروم کند ، در حالی که شناسایی یک خبر جعلی به عنوان یک طنز مشروع ممکن است آنها را در معرض اطلاعات غلط قرار دهد

مطالعه ای در سال 2016 که توسط محققان دانشگاه غربی انتاریو صورت گرفته نشان داد که بعضی کلمات طنزآمیز و کلیشه ای را می توان به یادگیری ماشینی اضافه کرد اما این رویکرد برای تفکیک کلی مطالب طنز و غیر طنز کافی نیست. محققان دانشگاه مریلند نیز سعی کردند پژوهشی را شامل 283 مقاله خبری جعلی و 203 مقاله طنز از ژانویه 2016 تا اکتبر 2017 با موضوع سیاست آمریکا را با یاری هوش مصنوعی آنالیز نمایند و در نهایت متوجه شدند تفکیک مطالب طنز و غیر طنز توسط هوش مصنوعی به سختی انجام می گیرد.

با این وجود پژوهشگران معتقدند می توان با ارائه منایع طنز به هوش مصنوعی و کار بر اساس این نمونه ها تا حد زیادی به کاهش خطای هوش مصنوعی یاری کرد. حتی بعضی معتقدند طی سال های آینده هوش مصنوعی می تواند نویسنده فیلم و سریالهای طنز باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 10520

به "آیا هوش مصنوعی تفاوت مطالب طنز و جدی را تشخیص می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هوش مصنوعی تفاوت مطالب طنز و جدی را تشخیص می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید