ثروت یک ایرانی الاصل به وسیله حراج

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (پانا) - پس از ظهور اینترنت و به دنبال آن گسترش تصاعدی فضای مجازی، جدای از کاربردهای مالی، علمی، سیاسی، فرهنگی و ... آن، شبکه های اجتماعی یکی از پرطرفدارترین محیط های اینترنتی برای کاربران بوده است. همین علاقه باعث شده شرکت های بزرگی که در این زمینه کار می نمایند، روزبه روز بزرگ تر شوند و در نتیجه صاحبان شان هم لحظه به لحظه پولدار.

ثروت یک ایرانی الاصل به وسیله حراج

به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: به تازگی خبری در سایت ها و شبکه های اجتماعی پربازدید شده با این مضمون که پاول دوروف، بنیان گذار پیغام رسان تلگرام پس از انتقال و سکونت در امارات، به صدر جدول ثروتمندان این کشور صعود نموده است.

به همین بهانه، تصمیم گرفتیم زندگی و ثروت صاحبان چند شرکت فعال در فضای مجازی با رویکرد شبکه اجتماعی را که بین 10 نفر اول از لحاظ سرمایه در این حوزه هستند، آنالیز کنیم. آمار این پرونده از به روزترین فهرست های معتبر دنیا تهیه شده و فقط صاحبان شبکه های اجتماعی در آن آمده اند. همین ثروت زیاد یکی از نکات عجیب فضای مجازی است که برای فعالان در این حوزه وسوسه کننده و جذاب است.

جوان ترین ثروتمند دنیا

نام: مارک زاکربرگ

شرکت: فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام

ثروت: 97 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 5

معروفیت زاکربرگ خان به گوش همه رسیده است! با این همه بد نیست بدانیم مارک الیوت زاکربرگ (متولد 1984، 36 ساله) هنگامی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، با یاری دانشجویان علوم رایانه، سایت فیس بوک را تاسیس کرد. در سال 2008 مجله فوربس او را جوان ترین میلیاردر دنیا که ثروتش را شخصاً به دست آورده، معرفی کرد. در سال 2010 او به عنوان شخصیت سال از سوی مجله تایم انتخاب شد. محل کار زاکربرگ در فیس بوک اتاق کاری با دیوارهای شیشه ای است که همه کارکنان می توانند او را درحال کارکردن ببینند. فیس بوک اکنون بیش از 52 هزار کارمند در دنیا و دو میلیارد کاربر دارد. زاکربرگ در سال 2012 اینستاگرام را که عظیم ترین برنامه اشتراک گذاری عکس های تلفن همراه است، با مبلغ یک میلیارد دلار خرید. در سال 2014 هم پروژه واتس اپ را به مبلغ 22 میلیارد دلار خریداری کرد که حدود یک چهارم مبلغ آن نقد و بقیه از سهام فیس بوک پرداخت شد. او چند سال قبل مدعی شد بخش زیادی از ثروتش را هم بخشیده است.

صاحب گوگل، خوره رایانه

نام: لری پیج

شرکت: گوگل و یوتیوب

ثروت: 92 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 8

لری پیج یکی از نمونه هایی است که می توان ادعا کرد با تحصیلاتش به این رتبه رسیده است، برعکس تعداد دیگری از افراد پیروز دنیا که تحصیلات دانشگاهی ندارند. لارنس لری پیج (متولد 1973، 47 ساله) به همراه سرگئی برین، همکلاسی دانشگاهش در مقطع دکترا موتور جست وجوی اینترنتی گوگل و پس از آن شرکت گوگل را بنا کردند. ایده راه اندازی یک موتور جست وجو در خواب و در 23 سالگی به سراغ لری آمد! پدر، مادر و برادر عظیم تر او هر سه خوره رایانه بودند و اسباب بازی اش در خانه قطعات رایانه بود. لری سبک مدیریتی خاص خود را دارد که می گوید: کار خود را به دیگران محول نکنید. هر کاری که از دست تان برمی آید، خودتان انجام دهید تا کارها سریع تر پیش بروند. ایده ها از سن خیلی مهم ترند. اگر کسی از شما جوان تر است، به این معنا نیست که سزاوار احترام و همکاری نیست. پیج حامی عظیم انرژی جایگزین است. وی اولین خودروی الکترونیکی دو نفره خود را از تسلا موتورز خرید و به شدت از هواداران فراوری و توزیع خودروهای هیبریدی است.

زندگی مخفیانه

نام: ما هوآتنگ

شرکت: سازنده وی چت و سهامدار تیک تاک

ثروت: 66 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 15

ما هوآتنگ، دومین فرد ثروتمند چین (متولد 1971، 49 ساله) تاجر، مهندس، سرمایه گذار و کارآفرینی است که به عنوان یکی از بنیان گذاران و مدیرعامل شرکت Tencent شناخته می گردد. تنسنت یکی از عظیم ترین شرکت های فناوری در دنیا و همچنین عظیم ترین شرکت خوشه ای گیمینگ و سرگرمی است. هوآتنگ سه بار به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد دنیا توسط مجلۀ تایمز شناخته شده است. در سال 1999 هوآتنگ از سرویس OICQ پیغام رسان فوری که بعد نامش به QQ تغییر یافت، رونمایی کرد. این محصول رایگان به شدت مورد توجه مردم چین نهاده شد و تا سال 2004 به عظیم ترین ارائه دهندۀ خدمات پیغام رسانی فوری تبدیل شد. پیغام رسان وی چت هم از سال 2011 یکی از محصولات معروف این شرکت است. ما هوآتنگ نام مستعاری به نام پونی دارد که ترجمه انگلیسی اش (ما) به معنای اسب است. او سعی می نماید اطلاعات کمی از زندگی شخصی اش به بیرون درز کند و به داشتن زندگی پنهانی شهرت دارد. هوآ تنگ جمله معروفی دارد که به آن معتقد است: در چین ایده ها اهمیتی ندارد، آن چه مهم است اجرا و عمل است.

ثروت به وقت تیک تاک

نام: ژانگ ییمینگ

شرکت: تیک تاک

ثروت: 36 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 39

ژانگ ییمینگ (متولد 1983، 37 ساله) کارآفرین حوزه اینترنت است. او پلتفرم اینترنتی بایت دنس (ByteDance) را در سال 2012 و سرویس محتوای خبری توتیائو (Toutiao) و پلتفرم اشتراک گذاری فیلم تیک تاک را بنیان گذاری نموده است. بایت دنس تا سال 2019 بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه داشت و ارزش آن به 75 میلیارد دلار رسید. در سال 2008 او به استخدام مایکروسافت درآمد، اما نتوانست با قوانین شرکتی آن جا کنار بیاید. سپس به یک استارت آپ پیوست که با شکست روبرو شد. در سال 2012 ژانگ متوجه مهاجرت کاربران از رایانه به گوشی هوشمند شد و شرکت تازه ای به نام بایت دنس را تاسیس و سپس اپلیکیشن خبری توتیائو را راه اندازی کرد که طی دو سال بیش از 13 میلیون کاربر روزانه جذب کرد. او با همسرش در دانشگاه آشنا شد و فرزندی ندارد.

ایرانی الاصل

نام: پی یر امیدیار

شرکت: ای بی و پی پال

ثروت: 21.5 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 83

پی یِر مراد امیدیار (متولد 1967، 53 ساله) بنیان گذار و رئیس ایرانی سایت حراج e-bay است. او در سال 1998 میلادی و در 31 سالگی به عنوان یک میلیاردر شناخته شده است. مادرش الهه میرجلالی امیدیار یک زبان شناس مشهور و از استادان دانشگاه سوربن و پدرش کوروش امیدیار جراح اورولوژی بود. سال 1994 امیدیار در یک شرکت نرم افزاری مشغول به کار بود و در کنار شغل اصلی خود، با طراحی و برنامه نویسی وب سایت هم کسب درآمد می کرد که با پاملا وسلی آشنا شد. پی یر عاشق دختری شده بود که به جمع آوری جعبه های آب نبات علاقه زیادی داشت. پاملا که می خواست مجموعه خود را کامل کند، از پی یر یاری خواست. پی یر هم برای این که نظر پاملا را جلب کند، یک بخش خریدوفروش و حراج آنلاین به وب سایت شخصی خود افزود تا پاملا بتواند برای تکمیل مجموعه خود با سایر کلکسیونرها وارد معامله گردد. اتفاقی که دنیا را خیره کرد. در کمال تعجب این صفحه با چنان استقبالی روبرو شد که پی یر مجبور شد برای حراجی اش یک وبگاه مستقل درست کند.

میلیاردر سیاه پوش

نام: پاول دوروف

شرکت: تلگرام

ثروت: 17 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 112

پاوِل والِریویچ دوروف (متولد 1984، 36 ساله) مهندس رایانه اهل روسیه است که برای تأسیس شبکه اجتماعی VK و پیغام رسان تلگرام شهرت دارد. او پیش از تلگرام، شبکه اجتماعی VKontakte را (که بعد نامش را به VK تغییر داد) تاسیس کرد. پاول دوروف سال 2013 استعفای خود را به هیئت مدیره VK اظهار داشت و تصمیم گرفت از کشورش خارج گردد، زیرا حاضر نشد اطلاعات کاربران اوکراینی اپلیکیشن را به دولت روسیه تحویل دهد. دوروف یک برنامه پشتیبان داشت. او و برادرش مخفیانه یک شرکت در نیویورک تاسیس کردند و بعضی از کارکنان VK هم به آن جا رفتند. این پروژه مخفی تلگرام بود. طراحی، ساخت و پشتیبانی کامل از پیغام رسان تلگرام رقمی حدود 260 میلیون دلار روی دست پاول دوروف هزینه گذاشت که به گفته او اکنون هیچ گونه درآمدی برایش ندارد. پاول دوروف گیاه خوار است و فقط لباس سیاه می پوشد. همچنین به مناسبت بیست و هفتمین سال تولدش یک میلیون دلار به بنیاد ویکی مدیا (میزبان دانشنامه اینترنتی ویکی پدیا) اهدا کرد.

جیک جیک های یک سختکوش

نام: جک دورسی

شرکت: توییتر، اسکوئر

ثروت: 12.5 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 173

جک پاتریک دورسی (متولد 1976، 44 ساله) بنیان گذار و مدیر عامل توییتر و همچنین اسکوئر (شرکت پرداخت همراه) به عنوان یک نوآور برجسته شناخته می گردد. اولین چیزی که مردم از کودکی او به یاد دارند این است که چه پسر ساکتی بود چون لکنت زبان داشت و همین مسئله باعث نداشتن اعتمادبه نفس و گوشه گیری اش شده بود. با این حال پس از انتها درسش در شرکت Odeo که در زمینه یاری به استارت آپ های اینترنتی فعالیت داشت، کار گرفت. کمی بعد، یک روز که دورسی و همکاران مشغول غذاخوردن بودند، او ایده سرویسی را که امکان هم رسانی (Share) فوری نظرات را می داد عنوان کرد. دورسی و دوستش دو هفته بعد برنامه اصلی را نوشتند و نام توییتر (جیک جیک کردن) را برای آن انتخاب کردند که این روز ها هواداران زیادی دارد.

ثروتمند صرفه جو

نام: جان (یان) کوم

شرکت: بنیان گذار واتس اپ

ثروت: 10 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 230

یان کوم (متولد 1976، 44 ساله) مهندس رایانه و کارآفرین اینترنتی آمریکایی، اوکراینی است. او مدیرعامل اجرایی و یکی از مؤسسان(به همراه برایان اکتن) واتس اپ، پیغام رسان تلفن همراه است. کوم در کی یف اوکراین زاده شد. مادرش به عنوان پرستار نوزاد و خودش به عنوان نظافتچی در یک خواربارفروشی کار می کردند تا این که در 18 سالگی به برنامه نویسی علاقه مند شد. ژانویه 2009 برای همواره در ذهن یان و برایان، دوست و همکارش، باقی خواهد ماند. خرید یک دستگاه آیفون و آنالیز App Store یک موضوع را به سادگی برای آن ها تعیین کرد: آینده دنیای فناوری در اختیار همین برنامه های کوچک خواهد بود. جان به سرعت نام Whatsapp را برای اپلیکیشن پیغام رسانش انتخاب کرد. در سال 2014 واتس اپ به مبلغ 22 میلیارد دلار از سوی فیس بوک خریداری شد. جالب است بدانید کوم که حالا سرمایه میلیارد دلاری دارد، همچنان از روش های صرفه جویی و پس انداز که در زمان نوجوانی یاد گرفته، استفاده می نماید.

پولدارشدن با یاری یک تخته

نام: بن سیلبرمن

شرکت: پینترست

ثروت: 3.9 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 752

بن سیلبرمن (متولد1982، 38 ساله) بنیان گذار و مدیر عامل پینترست، یک شبکه ارتباط اجتماعی و موتور جست وجوی تصویری است که به کاربران اجازه سازمان دهی عکس ها، لینک ها و ... را می دهد.

پیش از پینترست که در سال 2010 راه اندازی شد، سیلبرمن در تیم تبلیغات گوگل کار می کرد. اگرچه پس از مدت کوتاهی او از کار خود استعفا و به همراه همکلاسی دانشگاهش پاول سیارا آغاز به ساخت اپلیکیشن های آیفون کرد.

بعد از شکست در جذب کاربر، با دوستش به ایده فراوری یک تخته برای پین کردن (وصل کردن) عکس و متن که در نهایت به نام پینترست شناخته شد، رسیدند. سیلبرمن اعلام نموده که ایده به وجودآمدن پینترست از عشق دوران کودکی او به جمع آوری چیزها آمده است.

او ادعا می نماید: جمع آوری، چیزهای زیادی را درباره این که شما واقعاً چه کسی هستید بازگو می نماید.

پول درآوردن از جست وجوها

نام: دیوید فیلو

شرکت: یاهو

ثروت: 3.5 میلیارد دلار

رتبه در فهرست ثروتمندان دنیا: 859

دیوید فیلو (54 ساله) یک کارآفرین دیجیتالی پیروز است که در باشگاه میلیاردرهای فوربس واقع شده است. سایت یاهو اول با نام موتور جست وجوگر جری و دیوید در سال 1994 در اینترنت منتشر شد و در همان سال بازدید یاهو به یک میلیون رسید و بسیاری از شرکت های عظیم مانند مایکروسافت پیشنهاد دادند با قیمت بالا این سایت را بخرند، ولی فیلو و یانگ پاسخ منفی دادند. دلیل آن ها هم این بود که تصمیم نداشتند از این کار پول دربیاورند و بیشتر جنبه یاری رسانی کار برایشان مهم بود. ولی پس از مدتی دانشگاه از آن ها شکایت کرد چون ترافیک اینترنتی زیادی برای این کار مصرف می شد. بعد از این بود که جنبه مادی این کار برای دیوید و جری مهم شد و دنبال حامی اقتصادی گشتند. اکنون یاهو، بخش جدایی ناپذیر زندگی روزانه صدها میلیون نفر در دنیاست.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 31328

به "ثروت یک ایرانی الاصل به وسیله حراج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروت یک ایرانی الاصل به وسیله حراج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید