ابداع روشی تازه برای کاهش دی اکسیدکربن

به گزارش مجله سلو بلاگ، تبدیل دی اکسیدکربن به مونوکسیدکربن (CO) به وسیله واکنش های الکتروشیمیایی، این قابلیت را دارد که با حذف دی اکسیدکربن از جَو، آلودگی را کاهش دهد و بعلاوه یک منبع انرژی جایگزین ارائه کند؛ اما، کاتالیزور هایی که در حال حاضر در این واکنش ها استفاده می شوند، به مقدار کافی کارآمد نیستند تا این فرایند را به یک راهکار عملی تبدیل نمایند.

ابداع روشی تازه برای کاهش دی اکسیدکربن

محققان روشی برای تبدیل دی اکسیدکربن به مونوکسیدکربن به وسیله واکنش های الکتروشیمیایی طراحی کردند.

به نقل از وبگاه سای تِک دِیلی، دی اکسیدکربن (CO 2) گازی بی رنگ و بی بو است که برای حیات روی زمین لازم است. این گاز به طور طبیعی در جَو وجود دارد و برای حفظ دمای زمین به وسیله اثر گلخانه ای مهم است؛ اما، فعالیت های انسانی مانند سوزاندن سوخت های فسیلی و جنگل زدایی باعث افزایش شدید مقدار دی اکسیدکربن و در نتیجه افزایش دمای جهانی شده است که از آن با عنوان تغییر اقلیم یاد می گردد.

تبدیل دی اکسیدکربن به مونوکسیدکربن (CO) به وسیله واکنش های الکتروشیمیایی، این قابلیت را دارد که با حذف دی اکسیدکربن از جَو، آلودگی را کاهش دهد و بعلاوه یک منبع انرژی جایگزین ارائه کند؛ اما، کاتالیزور هایی که در حال حاضر در این واکنش ها استفاده می شوند، به مقدار کافی کارآمد نیستند تا این فرایند را به یک راه چاره عملی تبدیل نمایند.

تیمی از محققان مؤسسه تحقیقاتی فوجیان در چین، به تازگی، یک ماده هیبریدی مبتنی بر طلا را با اصلاح نانوذرات طلا با یک ترکیب ماکروسیکلیک به نام cucurbit [6]uril (CB [6]) طراحی نموده اند که باعث می گردد واکنش الکتروشیمیایی کاهش دی اکسیدکربن (CO 2 RR) کارآمدتر از قبل باشد.

مینا کائو (Minna Cao)، یکی از محققان این تحقیق می گوید: امیدواریم مشکل آلودگی زیست محیطی و کمبود انرژی را به وسیله تبدیل الکتروشیمیایی دی اکسید کربن به محصولات با ارزش افزوده حل کنیم.

محققان قصد دارند به منظور افزایش کارایی واکنش الکتروشیمیایی کاهش دی اکسیدکربن با اصلاح کاتالیزور را ادامه دهند.

منبع: ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 50616

به "ابداع روشی تازه برای کاهش دی اکسیدکربن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع روشی تازه برای کاهش دی اکسیدکربن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید