احداث اولین کمپ کویری استان خراسان جنوبی در دشت لوت

به گزارش مجله سلو بلاگ، سال جاری بعد از ثبت جهانی دشت لوت، مسئولان برنامه های فراوانی را برای معرفی هرچه بیشتر این اثر طبیعی اختصاص دادند.

احداث اولین کمپ کویری استان خراسان جنوبی در دشت لوت

حسن رمضانی، رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی، با اشاره به برنامه هایی برای معرفی بیشتر میراث جهانی شده استان، دشت لوت (که بخشی از آن در استان خراسان جنوبی واقع است) و قنات بلده فردوس (یکی از 11 قنات جهانی شده ایران)، گفت:

سال جاری دو اثر ثبت جهانی داشتیم که تا سرانجام شهریورماه برای این دو اثر تاریخی و طبیعی که حفظ و نگهداری از آن ها همواره جزو وظایف ما بوده است و از این به بعد هم خواهد بود، مراسم پرده برداری برگزار می کنیم. بعلاوه احداث اولین کمپ کویری استان، در دهسلم نهبندان، از برنامه هایی است که به هدف جذب بیشتر توریست این استان، برای معرفی این اثر طبیعی و ثبت جهانی شده دشت لوت، در برنامه داریم. این کمپ کویری با 600 میلیون اعتبار ملی و استانی تقریبا آماده واگذاری به بخش خصوصی و بعد بهره برداری است.

رئیس اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی، با اشاره به برنامه های در پیش روی این اداره، گفت که در شهریورماه و همزمان با هفته دولت قرار است 10 واحد بوم گردی این استان به بهره برداری برسد. این خانه ها با توجه به معماری بومی که دارند، به اقامتگاه هایی برای میزبانی توریستان این استان تبدیل خواهد شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 41685

به "احداث اولین کمپ کویری استان خراسان جنوبی در دشت لوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث اولین کمپ کویری استان خراسان جنوبی در دشت لوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید