اعلام اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره معلمان مولف

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (پانا) - نخستین جشنواره معلمان مولف در وزارت آموزش و پرورش با هدف شناسایی و تجلیل و تکریم و معلمان مولف در آموزش و پرورش بود که اختتامیه آن همراه با اعلام اسامی برگزیدگان شامگاه روز گذشته 14 تیرماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار گردید.

اعلام اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره معلمان مولف

دبیرخانه اولین جشنواره معلمان مولف از همه کارکنان و اساتید دانشگاه فرهنگیان، تمامی همکاران شاغل در مدارس، مراکز پرورشی و ادارات داخل و خارج از کشور (رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریس و ...) و نیروهای بازنشسته دعوت کرد تا در صورت تمایل برای شرکت در جشنواره، دو (2) نسخه از اثر خود را حداکثر تا 10 خردادماه امسال به آدرس دبیرخانه در کانون فرهنگی تربیتی سمیه شهرری ارسال نمایند.

این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی، اداره کل و توسعه کتاب خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات منادی تربیت انتشارات مدرسه، انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تهران برگزار گردید.

به گفته علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی بیش از 6 هزار اثر به دست ما رسیده است. وی در این باره به پانا گفت: نخستین جشنواره معلمان مولف در وزارت آموزش و پرورش با هدف شناسایی و تجلیل و تکریم و معلمان مولف در وزارت آموزش و پرورش در تابستان 1400 برگزار گردید. کتب معلمان مولف در تجهیز کتابخانه های مدارس، جشنواره های کودک و نوجوان و جشنواره دانایی توانایی بعلاوه در جشنواره 50 هزار مدرسه 50 هزار نمایشگاه ارائه می گردد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با بیان اینکه این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی فرهنگیان و مولف، یاری به ارتقای سطح دانش فرهنگ مکتوب جامعه، تکریم قدرشناسی از پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب در بین فرهنگیان کشور، استفاده از آثار فرهنگی آن در جشنواره های کتابخوانی آموزش و پرورش و حمایت مادی و معنوی از معلمین مولف برگزیده جشنواره برگزار گردید اضافه نمود: تمامی همکاران شاغل در مدارس و مراکز پرورشی و ادارات داخل و خارج از کشور و کارکنان اداری و کارشناسان مدیران مربیان مشاوران تربیتی استادان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان می توانستند در این جشنواره شرکت نمایند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان مولف و معلمان اهل قلم می توانستند آثار خود را تا 10 خردادماه به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران ارسال نمایند ادامه داد: همزمان با روز قلم در شامگاه روز گذشته 14 تیرماه از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

لازم به ذکر است یکی از زمینه هایی که می تواند به شناسایی توانمندی ها یاری کند مطالعه کتاب است؛ زمینه مشارکت مردم در زمینه نشر علم و معارف علمی به واسطه کتاب می تواند آن را احیا کند؛ جشنواره معلمان مولف باعث شد آثار بسیار خوبی جمع آوری گردد و با توجه به فرصت به جای مانده تعداد آثار هر روز بیشتر خواهند شد.

به گزارش پانا، یکی از اهداف این جشنواره ارتقای انگیزه معلمان و توانمندی های آن ها در حوزه نیازهای آموزش و پرورش و فراوری علم به وسیله معلمان کشور بود که می تواند با توجه به این موضوع اتفاقات مهمی رقم بخورد و برای تجربه معلمان و حوزه تربیتی بسیار مفید است. معلمان نقش موثری در سطوح مختلف دارند و در زمینه تالیف کتاب های یاری درسی و آموزشی فراوریات بسیار مناسبی را داشته اند و شاید برترین فراوریات برای معلمان در حوزه درس و یادگیری باشد.

کتاب برترین ابزار انتقال دانش و تجربه است و شاید برترین زمینه برای انتقال داده و اطلاعات مخاطب و همه نسل ها باشد و اساسی ترین رکن یادگیری است؛ هر معلمی که وارد عرصه فراوری علم گردد توانمندی هایی دارد و بخش پژوهشی، علمی بخشی از مهارت های دانشی و بینشی است که زمینه تحرک و پویایی معلمان را فراهم می نماید.

فراوری علم تغییرات مثبتی در جامعه و کشور فراهم می نماید و در حوزه کتاب می تواند در توسعه کتاب و کتاب خوانی موثر باشد و به اعتلای فرهنگ جامعه یاری کند. حوزه کتاب و کتابخوانی کارکرد بالایی دارد پس ضروری است که آثار خوبی در سطح علمی بالا داشته باشیم.

اسامی برگزیدگان این جشنواره در هر بخش به توضیح زیر است:

استان های برگزیده در تعداد آثار ارسالی

مؤلفین برتر نخستین جشنواره معلمان مولف

مؤلفین برگزیده نخستین جشنواره معلمان مولف

مؤلفین شایسته تقدیر نخستین جشنواره معلمان مولف

مؤلفین شایسته تقدیر نخستین جشنواره معلمان مولف

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 34118

به "اعلام اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره معلمان مولف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره معلمان مولف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید