اعلام کشف بخشی از کتاب مردگان مصریان باستان

به گزارش مجله سلو بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف بخشی از کتاب مردگان مصریان باستان صورت پذیرفت.

اعلام کشف بخشی از کتاب مردگان مصریان باستان

جریان چیست؟

چندی پیش خبر کشف یک معبد خاکسپاری متعلق به ملکه نئارتی در نزدیکی هرم همسرش، فرعون تتی که بین 2323 پیش از میلاد تا 2291 پیش از میلاد بر مصر فرمانروایی می کرد، اعلام شد.

باستان شناسان علاوه بر این معبد باستانی، پیروز شدند مجموعه ای از دالان هایی را که تابوت های باستانی در آنها قرار داشت در نزدیکی هرم تتی کشف نمایند. تابوت ها به افرادی تعلق دارند که در دوران دودمان هجدهم و نوزدهم مصر باستان زندگی می کردند.

یکی از قابل توجه ترین آثاری که در این دالان ها کشف شد یک پاپیروس چهارمتری است که فصل هفدهم کتاب مردگان بر روی آن نوشته شده است. کتاب مردگان به متونی گفته می گردد که مصریان باستان از آن برای هدایت کردن مردگان در دنیای پس از مرگ استفاده می کردند.

Pwkhaef نام صاحب پاپیروس است که بر روی آن نوشته شده است. همین نام روی یکی از تابوت های چوبی که در این دالان ها کشف شده و بر روی چهار مجسمه ای که برای خدمت کردن به صاحب تابوت در دنیای پس از مرگ در کنار تابوتش قرار داده شده دیده می گردد.

با اینکه متخصصان هنوز آنالیز این پاپیروس را به خاتمه نرسانده اند، اما نسخه های دیگر موجود از فصل 17 کتاب مردگان نشان می دهد این متن شامل مجموعه ای از سوال ها و پاسخ ها است.

باستان شناسان در یکی دیگر از این دالان ها لوحی سنگی کشف نموده اند که به مردی به نام Khaptah یکی از خادمان فرعون و همسرش Mwtemwia تعلق دارد. در بخش بالایی این لوح این زوج درحالی که به ازیریس ایزد دنیا پس از مرگ ادای احترام می نمایند دیده می شوند و در بخش پایینی لوح تصویری از این زوج که بر روی جایگاه نشسته اند و شش فرزندشان که در مقابل آنها قرار دارند نقش بسته است. سه دختر این زوج درحالی که گلهای نیلوفر آبی را استشمام می نمایند و سه پسر درحالی که ایستاده اند دیده می شوند.

باستان شناسان مطمئن نیستند که Khaptah به کدام یک از فراعنه مصر باستان خدمت می نموده است، اما احتمال می رود که او از خادمان رامسس دوم بوده باشد. بخشی از نوشته ای که بر روی این لوح حک شده است نشان می دهد نام دو نفر از فرزندان Khaptah از اعضای خانواده رامسس دوم برگرفته شده است. از دیگر کشفیات قابل توجه اخیر باستان شناسان به کشف یک تبر برنزی، یک تخته بازی، مجسمه ای از ازیریس و چندین مومیایی میتوان اشاره نمود.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27739

به "اعلام کشف بخشی از کتاب مردگان مصریان باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف بخشی از کتاب مردگان مصریان باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید