انصاری: مرز ایران با ترکمنستان ظرف 10 تا 20 روز آینده باز خواهد شد

به گزارش مجله سلو بلاگ، معاون دیپلماسی مالی وزارت خارجه با بیان اینکه همه مرزها اعم از زمینی و دریایی به جز مرز ترکمنستان باز و فعال هستند، گفت: با مذاکرات اجرا شده بین ایران و ترکمنستان احتمالا مرز 2 کشور ظرف 10 تا 20 روز آینده باز خواهد شد.

انصاری: مرز ایران با ترکمنستان ظرف 10 تا 20 روز آینده باز خواهد شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی مالی در گفت وگویی عنوان نمود که همه مرزها به جز مرز ترکمنستان در حال حاضر باز است و اضافه نمود: احتمالا مرز ترکمنستان نیز ظرف 10 تا 20 روز آینده با ترتیبات و مذاکراتی که بین ایران و مقامات ترکمنستان انجام شد، باز خواهد شد.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی و وفا حاجی اف معاونان وزرای خارجه ایران و ترکمنستان 16 اردیبهشت ماه در گفت وگویی به وسیله ویدیو کنفرانس بر لزوم همکاری مشترک برای رفع کردن موانع حاصل از شیوع کرونا و بازگشایی مرزهای ریلی و جاده ای با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کردند.(اینجا بخوانید)

وی گفت: الان تمام مرزهای ما اعم از زمینی و دریایی باز و فعال است. البته بعضی کشورها به خاطر بحث کرونا محدودیت هایی ایجاد نموده اند که امیدواریم وزارت بهداشت حضور قوی تری در مرزها برای کنترل های بهداشتی ورودی ها و خروجی ها داشته باشد و اگر به کشورهای طرف مقابل اطمینان بدهیم که نظارت دقیقی بر بحث بهداشت داریم، این روال روز به روز فعال تر می گردد و امیدواریم به شرایط عادی گذشته برگردیم.

معاون دیپلماسی مالی وزارت خارجه گفت: بعضی مرزها سه یا چهار روز یا بعضی در تمام طول هفته باز است و یا اینکه بعضی مرزها 24 ساعته است مثل مرز رازی - کاپی کوی در مرز ترکیه که قطار از آنجا رفت و آمد می نماید، گمرک آن 24 ساعته فعال است.

انصاری ادامه داد: خوشبختانه مرزها تا حدودی باز هستند البته یکسری محدودیت هایی در روزهای هفته در بعضی جاها اعمال می گردد که امیدواریم با دقتی که در حوزه بهداشت صورت می گیرد بتوانیم آنها را نیز باز کنیم.

رقبای جدی در بازارها

وی همچنین در ادامه این گفت وگو با بیان اینکه باید دولت و همه سازمان های ذیربط به مسائل گمرک در خصوص مدیریت واحد در گمرک کار اساسی انجام دهند، اضافه نمود: امیدواریم این موضوع را به هیأت دولت و معاون اول رئیس جمهور بنویسیم و به این موضوع جدی تر پرداخته گردد و در هر صورت به نتیجه مشخصی درباره مدیریت واحد در گمرکات برسیم که می تواند در کیفیت کار خیلی موثر باشد.

انصاری موضوع دیگری که در مرزها با آن روبرو هستیم مورد اشاره قرار داد و اضافه نمود: متاسفانه بعضی از صادرنمایندگان توجه لازم را به استاندارد و کیفیت کالای خود نمی نمایند و این به شدت به بازار ما آسیب خواهد زد و کشورها از ورود کالاهای بی کیفیت و با استاندارهای پایین جلوگیری خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه در مرزها مواردی نیز اتفاق افتاده، گفت: بعضی اوقات کالاها را بازگردانده و گاهی اوقات نیز اقدام به متوقف کردن صادرات نموده اند که این ضربه زیادی به حیثیت کالاها و صندلی ما در این بازارها وارد می نماید.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه رقبای جدی در این بازارها در کنار ما هستند، یادآور شد: اگر احتیاط و محاسبات لازم را در این زمینه صورت ندهیم و کیفیت بالا نرود و هزینه پایین نیاید بازارها را از دست خواهیم داد.

به گزارش فارس، معاون دیپلماسی مالی وزارت خارجه به موضوع ترانزیت پرداخت و با بیان اینکه ایران با موقعیت جغرافیایی خود فرصت طلایی برای تزانزیت دارد، گفت: البته این نیازمند آن است که تسهیلات و امکاناتی را فراهم کنیم تا رانندگان خارجی جهت ما را ترجیح دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جهتهای رقیبی برای ترانزیت های ما ایجاد شده، گفت: اگر بخواهیم بازار ترانزیت خود را خوب معرفی کنیم، لازمه آن این است که تسهیلات بیشتری را پیشنهاد دهیم و جهت خودمان را مالی تر کنیم.

انصاری اضافه نمود: در این زمینه بحث و پیشنهاداتی هم به مقامات ارسال خواهد شد.

پریها: مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 16955

به "انصاری: مرز ایران با ترکمنستان ظرف 10 تا 20 روز آینده باز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصاری: مرز ایران با ترکمنستان ظرف 10 تا 20 روز آینده باز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید