اولین واکنش های خبرنگاران به انگاشته جدیدترین فیلم کریستوفر نولان

به گزارش مجله سلو بلاگ، واکنش های اولیه به فیلم نولان به طور غیررسمی منتشر شد. تازه ترین فیلم کریستوفر نولان انگاشته (Tenet) چند روز دیگر در اروپا و کانادا اکران خواهد شد، ولی کمپانی برادران وارنر همین روزها فیلم را برای منتقدها و اصحاب رسانه چند کشور نمایش داد تا بازخوردهای اولیه آن ها را ببیند. یکی از این کشورها کانادا بود و هفته گذشته نمایشی اختصاصی و به شدت محرمانه برای تعدادی از خبرنگاران در تورنتو ترتیب داده شد. دو تن از خبرنگارهایی که شانس حضور در این اکران را داشتند نظرهایشان را گفته اند. طبق گفته هردویشان، سالن سینما را کاملا خلوت نگه داشته بودند و در نمایش تورنتو، 95 درصد جایگاه ها خالی بوده است.

اولین واکنش های خبرنگاران به انگاشته جدیدترین فیلم کریستوفر نولان

با توجه به اینکه داستان فیلم محفوظ مانده است، نگران اسپویل و لو رفتن قصه نباشید. دو واکنش اولیه به این ترتیب است: انگاشته مشخصا و تمام و کمال برای دل هواداران نولان ساخته شده است؛ آن ها عاشق تک تک دقایق فیلم خواهند شد. بهترین فیلم نولان از تلقین تا به امروز است. مثل این می ماند که اسکورسیزی سراغ ساخت فیلم های محبوب گانگستری اش برود یا جان فورد وسترن دیگری ساخته باشد. انگار نولان بعد از ساخت دانکرک به ریشه های خودش برگشته است. چرخش های داستانی و غافلگیری های بیشماری در انگاشته وجود دارد و داستان شبیه یک پازل پیچیده و چندلایه چیده شده است. صحنه های اکشن شگفت انگیز و نفس گیر هستند و ریتم فیلم به قدری روان و جذاب است که گذر 150 دقیقه را حس نمی کنید. صادقانه بگویم، هنوز بخش هایی از قصه را متوجه نشده ام و باید یکی دو بار دیگر فیلم را ببینم. انگاشته فیلمی درباره سفر در زمان است که به عمد با پیچیده ترین حالت ممکن روایت شده. اگر تلقین فیلمی درباره خواب و رویا بود، انگاشته درباره برگرداندن زمان و اصلاح اشتباهات گذشته است. لوکیشن های فیلم هم چشم نواز و مسحورکننده است و در کشورهای مختلف و صحنه های واقعی فیلم برداری شده است. احتمالا و اگر شرایط اکران کرونایی خوب جلو برود، انگاشته فروش بی نظیری خواهد داشت چون تمام چیزهایی را دارد که هواداران نولان عاشقش هستند و سرانجام بندی اش جوری است که تماشای چندباره فیلم را می طلبد.

واکنش دوم از این قرار است: برخلاف بیشتر سینمادوستان، من از هواداران پر و پا قرص فیلم های نولان نیستم. برای مثال به نظرم بهترین فیلم او دانکرک است. در این فیلم دست از کوشش برای به هم ریختن ذهن مخاطب با معماهای همیشگی اش کشید و با مهارت تمام نسخه ای مینیمال از جنگ دنیای دوم به ما نشان داد. فیلم های دیگری که از او دوست دارم ممنتو، بی خوابی، پرستیژ و شوالیه تاریکی (تا قبل از بیست دقیقه نهایی اش) هستند. خیلی از تلقین و بین ستاره ای خوشم نمی آید، موقع تماشایشان حس می کردم نولان می خواسته به عمد مخاطب را گیج و سردرگم کند تا مهارت های خودش به چشم بیاید، به جای اینکه قصه اش را سر راست روایت کند. همچنین معتقد بودم خیلی در دریافت صحنه های اکشن مهارت ندارد و روی نماها به اندازه کافی درنگ نمی نماید، همواره مدام کات می زند. ولی با همه این ها، انگاشته مثل دانکرک نیست و ما همه از قبل این را می دانستیم. انگاشته بسیار فیلم بهتری از تلقین و بین ستاره ای است. به سه دلیل؛ 1)انفجارهای زیادی در فیلم نمی بینیم. 2)بازیگرها واقعا بازی خوبی دارند، به ویژه جان دیوید واشنگتن و کاراکتر الیزابت دبیکی را هم خیلی دوست داشتم. 3)طرح و پیرنگ داستان با اینکه پیچیده است و با زمان بازی می نماید، ولی روان تعریف شده و می توانید بدون مشکل دنبالش کنید. بله مثل خیلی دیگر از فیلم های نولان، در انگاشته هم مضامینی مثل زمان و تقدیر هست، ولی به خوبی در دل داستان حل شده اند و بیرون نمی زند. صحنه های اکشن هم عالی در آمده اند، به نظر می رسد نولان از تجربیاتش سر ساخت دانکرک خیلی چیزها یاد گرفته است. حالا اعتماد به نفس کافی را برای صحنه گردانی سکانس های اکشن پیدا نموده است و دیگر حس نمی کنید می خواسته به چشم بیاید، برعکس خیلی ظریف و هوشمندانه کار نموده است.

استودیو برادران وارنر میخواهد از چهارشنبه 26 آگوست فیلم مورد انتظار نولان را در 70 کشور دنیا از جمله اروپا و کانادا اکران کند. در عین حال، اکران آن در آمریکا از سوم سپتامبر و در شهرهایی که با رعایت موارد ایمنی سینماهایشان را باز نموده اند، شروع خواهد شد. هنوز خبری از اینکه آیا دو بازار عظیم آمریکا یعنی نیویورک و لس آنجلس هم اجازه اکران انگاشته را در سینماهایشان می دهند یا نه منتشر نشده است. پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در این دو ایالت همچنان به قوت خودش پابرجاست.

منبع: worldofreel

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 21369

به "اولین واکنش های خبرنگاران به انگاشته جدیدترین فیلم کریستوفر نولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش های خبرنگاران به انگاشته جدیدترین فیلم کریستوفر نولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید