ایجاد 3 مرکز بانک خون بندناف در کشور ، 100 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی فعال هستند

به گزارش مجله سلو بلاگ، بر اساس مطالعات اجرا شده ذخیره سازی سلول های بنیادی موجود در بندناف نوزادان به درمان بسیاری از بیماری های یاری می نماید.

ایجاد 3 مرکز بانک خون بندناف در کشور ، 100 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی فعال هستند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سالانه هزاران کودک در جهان با بیماری های ژنتیکی به جهان می آیند. بیماری هایی که حالا به یاری سلول های بنیادی که در بدو تولد از بند ناف نوزاد گرفته می گردد نه تنها می تواند او را از مرگ و یا سال ها زندگی سخت نجات دهد بلکه محققان معتقدند ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف برای اعضای خانواده حائز اهمیت بوده و می تواند در زمان مناسب برای درمان انواع بیماری ها مانند سرطان، بیماری های ژنتیک، نقص سیستم ایمنی بدن، اختلالات خونی، صدمات نخاعی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی پارکنسیون، آلزایمر، ام اس به کار آید.

بر اساس آمار ها در ایران سالانه نزدیک به 30 هزار کودک با نقص های ایمنی به جهان می آیند و در صورت دخیره سازی سلول های بنیادی درمان آن ها زودتر صورت خواهد گرفت، اما انجام این خدمات علاوه بر حضور تیم های پزشکی به فناوری های نوین نیز احتیاجمند است.

در ایران نیز با حمایت ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری تا کنون 6 مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان های مختلف مانند شیراز، تهران و کرمان راه اندازی شده است تا سرعت فعالیت محققان در این حوزه شتاب گیرد.

لازم به ذکر است؛ با فعالیت 100 شرکت دانش بنیان در این حوزه و ایجاد 3 بانک خون بندناف توانسته برای بیش از هزار نفر اشتغال زایی نموده و از سوی دیگر بخشی زا احتیاج کشور را فراهم نماید. در این اینفوگرافی بخشی از خدمات ارائه شده دیده می گردد:

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 12098

به "ایجاد 3 مرکز بانک خون بندناف در کشور ، 100 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 3 مرکز بانک خون بندناف در کشور ، 100 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید