برای خرید فرش دستباف چقدر وام می دهند؟

به گزارش مجله سلو بلاگ، تهران (پانا) - به گفته رئیس مرکز ملی فرش فروش اقساطی فرش دستباف از سال 1400 آغاز خواهد شد و هر خانواده ایرانی با حمایت صندوق کارآفرینی امید با حداکثر دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات می توانند فرش بخرند.

برای خرید فرش دستباف چقدر وام می دهند؟

به گزارش وزارت صمت، روز گذشته تفاهم نامه سه جانبه صندوق کارآفرینی امید، مرکز ملی فرش ایران و بخش خصوصی برای توسعه اشتغال پایدار و حمایت از بازار فرش دستباف ایران امضا شد. این تفاهم نامه بین رئیس مرکز ملی فرش و مدیر عامل صندوق کار افرینی امید با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امضا شد.

رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه این مراسم گفت: فروش اقساطی فرش دستباف از سال 1400 آغاز خواهد شد و هر خانواده ایرانی با حمایت صندوق کار افرینی امید با حداکثر دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات می توانند فرش دستباف خریداری نمایند.

وی اضافه نمود: اگر هر خانواده ایرانی یک فرش دستباف خریداری کند بیش از یک میلیون اشتغال جدید ایجاد می گردد که این حمایت از فراوری داخلی و قالیبافان کشور خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 80 درصد قالیبافان ساکن روستاها، مناطق محروم و مرزی کشور هستند، گفت: خرید داخلی فرش دستباف در سال های اخیر کم رنگ شده، فرش دستباف در خانه های ایران دیده نمی گردد و صندلی قبلی خود را ندارند، امضای تفاهم نامه امروز، موجب می گردد فرش دستباف به عنوان کالای سرمایه ای به مردم هدیه داده گردد. فرش دارای ارزش اضافه نموده است و با خرید فرش دستباف از جوانان و فراورینمایندگان داخلی حمایت می گردد.

رافع با بیان اینکه، سامانه ای را بخش خصوصی تهیه می نماید که کنسرسیومی از فراورینماینده، فروشنده و صادرنمایندگان فرش دستباف تشکیل می گردد، گفت: سایتی راه اندازی می گردد که محصولات فراوری شده فرش دستباف در آن به نمایش در می آید و فروشگاه های واقعی با همان نام در سایت بارگذاری و اسامی فروشگاه ها در سامانه معین خواهد شد. خریداران و متقاضیان فرش دستباف از طرف صندوق کارآفرینی امید حداکثر 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت می نمایند در صورتی که کارمند دولت باشند با داشتن چک کارمندی و در صورتی که کارمند نباشند شرایطی تسهیل خواهد شد تا هر ایرانی بتواند یک فرش دستباف بخرد.

به گفته وی در این تفاهم نامه معاونت توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری نیز در بخش فراوری فرش با هم افزایی دستگاه های اجرایی مانند جهاد کشاورزی به یاری این هنرصنعت می آید.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 29496

به "برای خرید فرش دستباف چقدر وام می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید فرش دستباف چقدر وام می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید