بهره برداری از 20 ایستگاه مترو طی 2 سال آینده

به گزارش مجله سلو بلاگ، درصورت موافقت نهایی مجلس، امکان بهره برداری از 20 ایستگاه مترو در کمتر از 2 سال آینده وجود دارد. در غیر این صورت از یک سو حجم عظیمی از سرمایه گذاری های انجام شده از بودجه عمومی برای توسعه خطوط 6و 7معطل مانده و مردم با افزایش قیمت سوخت و کمبود واگن با سختی های بسیار بیشتری نسبت به سال های قبل در پایتخت برای تردد روبرو می شوند.

بهره برداری از 20 ایستگاه مترو طی 2 سال آینده

به گزارش خبرنگاران، علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به آنالیز لایحه بودجه دولت در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تصمیم گیری های انجام شده در کمیسیون عمران درخصوص بودجه حمل ونقل ریلی درون شهری جهت ارائه به صحن مجلس عنوان نمود: در لایحه بودجه دولت اوراق مشارکت درنظر گرفته شده برای حمل ونقل ریلی 5 هزار میلیارد تومان است. به کمیسیون عمران پیشنهاد داده ایم که این مبلغ به 8هزار میلیارد تومان افزایش یابد و 70درصد از این عدد به توسعه مترو اختصاص داده گردد. او همچنین درخصوص تبصره 4لایحه پیشنهادی دولت عنوان نمود: در این تبصره عنوان شده که با اذن رهبر معظم انقلاب به اخذ مجوزهای لازم مبلغ 3400میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به بخش های مختلف اختصاص یابد. 140میلیون یورو از این مبلغ براساس لایحه پیشنهادی دولت برای حمل ونقل ریلی برون شهری و ترانزیت درنظر گرفته شده است. ما پیشنهاد دادیم که این مبلغ برای حمل ونقل ریلی درون شهری و برون شهری و نه صرفاً حمل ونقل ریلی برون شهری درنظر گرفته گردد. خوشبختانه نظر کمیسیون عمران در این خصوص مساعد بود. امیدواریم در آنالیز های نهایی در صحن مجلس نیز با این موضوع موافقت گردد. مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به تبصره14 لایحه پیشنهادی دولت درخصوص پیش بینی منابع هدفمندی یارانه ها گفت: با توجه به اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مکلف شده است 3دهک بالای درآمدی را از دریافت یارانه حذف کند ما به کمیسیون عمران پیشنهاد دادیم که مبالغ ناشی از حذف این 3دهک به توسعه حمل ونقل ریلی درون شهری اختصاص یابد. او ادامه داد: کمیسیون عمران نسبت به این پیشنهاد نیز نظر مساعد داشت. امیدواریم این پیشنهاد که در بند الف تبصره14 لایحه پیشنهادی بودجه99گنجانده شده است در نهایت مورد موافقت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. امام با اشاره به بخشی دیگر از تبصره14 در بخش درآمدهای حاصل از افزایش قیمت سوخت و صادرات مواد نفتی، گازی و... گفت: دولت از درآمدهای کسب شده از این بخش که برابر با 250هزار میلیارد تومان است، 10هزار میلیارد تومان را برای ارائه تسهیلات به بخش ریلی پیشنهاد داده است. کمیسیون عمران نسبت به تخصیص 2هزار میلیارد تومان از این مبلغ به توسعه حمل ونقل ریلی درون شهری نظر مساعد داشت. این مبلغ نیز درصورت تصویب در صحن علنی مجلس در فرایند آنالیز لایحه بودجه برای توسعه مترو درنظر گرفته می گردد.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به درنظر دریافت 10هزار میلیارد تومان در قالب تبصره 18لایحه پیشنهادی دولت برای یاری به بخش فراوری و ایجاد اشتغال در قالب ارائه تسهیلات گفت: منابع تخصیص داده شده به این تبصره تا 30هزار میلیارد تومان است. در این تبصره پیشنهاد شده به بخش خصوصی در سطوح مختلف مالی منابعی در قالب تسهیلات ارائه گردد. با توجه به اینکه حجم سرمایه گذاری در صنعت ساخت مترو بسیار بالا و بازگشت سرمایه در این صنعت بسیار کم است، بخش خصوصی در بخش ریلی حتی با وجود چنین تبصره هایی حاضر به سرمایه گذاری نیست. در نتیجه به کمیسیون عمران پیشنهاد دادیم که مبلغ 2تا3هزار میلیارد تومانی که برای توسعه اشتغال در بخش ریلی درون شهری درنظر گرفته شده است را به خود شرکت مترو ارائه دهند و این شرکت را به عنوان سرمایه گذار و بخش خصوصی در توسعه مترو درنظر بگیرند.

  • اختصاصی آشنایی با مترو تهران و همه خطوط آن

مدیرعامل شرکت مترو تأکید کرد: درصورت تزریق بودجه 30کیلومتر خط مترو تا کمتر از 2سال آینده امکان ورود به مدار بهره برداری دارد. این مقدار توسعه مترو برابر با افتتاح حدود 20ایستگاه است. لذا درصورت تصویب پیشنهادهای شرکت مترو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و وارد شدن 20ایستگاه به مدار بهره برداری می توان از این اتفاق به عنوان یک تحول در توسعه حمل ونقل ریلی پایتخت یاد کرد. امام تأکید کرد: درصورتی که پیشنهادهای ما که بخش هایی از آن اکنون مورد موافقت کمیسیون عمران قرار گرفته در آنالیز های نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد و سال آینده نیز با کمبود بودجه روبرو باشیم می توان گفت علاوه بر سختی دوچندان مردم در پی افزایش قیمت سوخت و در نتیجه افزایش تردد با مترو در تهران در شرایط کمبود شدید واگن، حجم بالایی از سرمایه که از جیب همین مردم در سال های گذشته برای توسعه خطوط 6و 7 هزینه شده و در انتظار تزریق بودجه برای بهره برداری نهایی است زیر زمین معطل مانده و تلف می گردد. او در سرانجام گفت: با وجود کوشش های انجام شده از سوی ما و نیز همراهی خوب کمیسیون عمران مجلس در نهایت همه چیز به موافقت نهایی نمایندگان مردم در صحن مجلس شورای اسلامی در روزهای تصویب بودجه بستگی دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

1com.ir: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 11981

به "بهره برداری از 20 ایستگاه مترو طی 2 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 20 ایستگاه مترو طی 2 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید