بیزوس 100 میلیون دلار، دورسی یک میلیارد دلار ، مبارزه یک تنه مالک توییتر با کرونا

به گزارش مجله سلو بلاگ، مدیر عامل توییتر 28 درصد دارایی 3.9 میلیارد دلاری خود را به مبارزه با بیماری کووید-19 و پژوهش برای یافتن درمان ویروس کرونا اختصاص داد.

بیزوس 100 میلیون دلار، دورسی یک میلیارد دلار ، مبارزه یک تنه مالک توییتر با کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، جک دورسی روز سه شنبه در حساب کاربری خود در توییتر خاطرنشان کرد یک میلیارد دلار از دارایی اش را در یک صندوق خیریه به نام استارت اسمال قرار می دهد تا برای یاری به مبارزه جهانی علیه کووید-19 هزینه گردد. این بیشترین پولی است که یک فرد در ماه های اخیر از حساب شخصی خود در راه مبارزه با بیماری جهانگیر کرونا اختصاص داده است.

دورسی 43 ساله بر اساس آخرین فهرست میلیاردهای بلومبرگ حدود 3.9 میلیارد دلار در حساب بانکی خود دارد و 28 درصد آن که قرار است برای مبارزه با کرونا هزینه گردد، یک میلیارد دلار می گردد. از سوی دیگر، جف بیزوس به عنوان پولدارترین مرد جهان با ثروتی بیش از 123 میلیارد دلار فقط 100 میلیون دلار برای کرونا هزینه کرد؛ چیزی نزدیک به یک دهم درصد از ثروت افسانه ای مدیر عامل و مالک آمازون.

این در حالی است که بیزوس 56 ساله پیش از جهانگیر شدن ویروس کرونا چند درصد از سهام خود را در بازار فروخت و به لطف سقوط بازارهای اقتصادی جهان، شش میلیارد دلار پولدارتر شد. بنیاد بیل و میلندا گیتس هم 100 میلیون دلار برای یافتن واکسن کرونا کنار گذاشته اند و مایکل دل، بنیانگذار شرکت رایانه ای دل متعهد شده است 100 میلیون دلار به مبارزه با بیماری کووید-19 و آسیب دیدگان از آن اختصاص دهد.

روز سه شنبه صندوق ولکام در لندن از شرکت ها و افراد پولدار و میلیاردر جهان خواسته دست کم هشت میلیارد دلار برای یافتن دارو، فراوری واکسن و آزمایش های مربوط به ویروس کرونا کنار بگذارند. جرمی فارار، مدیر این صندوق خیریه مربوط به مسائل پزشکی هزینه کردن میلیاردها دلار در پژوهش های علمی و پزشکی را تنها راه حل خروج از بن بست مبارزه با یک پاندمی جهانی برشمرده بود.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

picosho.ir: پیکوشو: مجله عکس و گرافیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 14999

به "بیزوس 100 میلیون دلار، دورسی یک میلیارد دلار ، مبارزه یک تنه مالک توییتر با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیزوس 100 میلیون دلار، دورسی یک میلیارد دلار ، مبارزه یک تنه مالک توییتر با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید